Mensaxe de Óscar Ponte a Portugal e Francia: hai que afrontar os tramos transfronteirizos da rede ferroviaria

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

El ministro de Transportes y Movilidad Sostenible, Óscar Puente
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Ponte Matias Chiofalo | EUROPAPRESS

Os dous países veciños atrasaron os proxectos de conexión con España

04 abr 2024 . Actualizado ás 09:21 h.

O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Ponte, defendeu este mércores en Bruxelas a importancia de avanzar no camiño cara á descarbonización do transporte de pasaxeiros e mercancías. Un obxectivo que pasa, asegurou, por completar a Rede Transeuropea de Transporte (RTE-T), especialmente os tramos transfronteirizos, e por facer realidade unha liberalización ferroviaria sen barreiras en todos os Estados membros. Unha mensaxe que vai dirixido de forma indirecta a Portugal e, en maior medida, a Francia . Ambos os países atrasaron os proxectos de conexión que enlazarían coa rede ferroviaria española, especialmente no que respecta ao corredor atlántico.

Ante este contexto, o ministro emprazou a todos os países da UE a cumprir cos seus compromisos para poder completar a rede nos prazos establecidos e, así, aproveitar todo o potencial do ferrocarril para conseguir unha mobilidade sostible e sa en toda Europa. A rede básica debería estar en marcha antes do 2030, pero moi poucos proxectos achéganse ao prazo marcado polo regulamento. Para completala pediu orzamentos «máis ambiciosos».

O paradoxo é que, mentres que a Xunta lle bota en cara ao Ministerio de Transportes os escasos avances no corredor atlántico noroeste, o xefe deste departamento lánzase a animar a outros países a executar estas infraestruturas. «Se queremos contar cunha rede ferroviaria europea de altas prestacións que contribúa á descarbonización, debemos facer un esforzo para completar a Rede Transeuropea de Transporte nos prazos establecidos no regulamento, e debemos seguir o ritmo do proceso de liberalización, eliminando barreiras para os operadores ferroviarios nunha contorna de competencia leal», dixo aludindo de forma indirecta á política de prezos da operadora francesa Ouigo e ás trabas que pon o Estado francés á entrada de Renfe no seu mercado. «É fundamental que todos os Estados membros acaten os nosos compromisos acordados a nivel europeo», defendeu no consello informal de ministros de Transportes da UE.

Por outra banda, a comisaria europea de Transportes, Adina Valean, conmemorou este mércores no seo das xornadas 'Conectando Europa' a rede Transeuropea de Transporte como unha «historia de éxito» que senta as bases para o futuro do transporte europeo dos próximos 25 anos.

A titular de Transportes destacou durante o seu discurso inaugural desas xornadas que o regulamento revisado para o desenvolvemento da rede Transeuropea de Transporte (RTE-T) non se limita a «actualizar» unha normativa de fai dez anos, senón que blinda o futuro do transporte ante as ameazas climáticas e xeopolíticas colocando a resiliencia no centro.

«A rede contribúe a garantir que o noso mercado interior funciona como debe, mantendo a competitividade da Unión, asegurando a cohesión territorial e conectando aos cidadáns», remarcou Valean na súa intervención. A nova lexislación, acordada en decembro do 2023, ten como obxectivo garantir unha mobilidade fiable e sostible en toda Europa e entrará en vigor previsiblemente a finais de maio ou principios de xuño.

Doutra banda, o delegado do Goberno en Galicia, Pedro Blanco , referiuse onte aos prazos para a posta en servizo dos trens Avril. «Quero lembrar, unha vez máis, que falamos dos Avril porque a alta velocidade chegou a Galicia», dixo.