Queixas dos usuarios pola dificultade para acceder ás ofertas de Renfe

Pablo González
pablo gonzález REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Viajeros en el vestíbulo de la estación de Santiago
Viaxeiros no vestíbulo da estación de Santiago Sandra Alonso

As obras na estación madrileña de Chamartín obrigan a suprimir o Alvia de Lugo, pero o resto das cidades apenas se verán afectadas os cambios

12 mares 2024 . Actualizado ás 17:31 h.

Había certo temor a que as conexións ferroviarias con Madrid a partir do 8 de abril e ata finais de xullo, cando a estación de Chamartín estea en obras, parecésense un pouco máis aos tempos previos á apertura da liña de alta velocidade en decembro do 2021, polo menos no número de opcións para viaxar a ou desde a capital de España. Pero as modificacións introducidas por Renfe a oferta ferroviaria na comunidade, debido aos traballos para ampliar a praia de vías de alta velocidade da estación madrileña Chamartín-Clara Campoamor, non suporá unha revolución nos horarios. Polo menos sobre o papel. A grandes liñas só haberá dobres composicións nos primeiros trens da mañá en ambos os sentidos e suprímese o Alvia a Lugo, principalmente porque as obras no eixo Ourense-Monforte-Lugo obriga a realizar parte do percorrido en autobús.

Mentres, os usuarios lanzáronse onte masivamente a adquirir os 2.000 billetes semanais a 25 euros que Renfe e o Ministerio de Transportes puxeron á venda como compensación a Galicia e Asturias polo atraso na posta en servizo dos novos trens de moi alta velocidade da serie 106 (Avril), e que permitirán viaxar entre o 1 de abril e o 6 de maio. Pero a compra na web de Renfe non foi tarefa doado. Os billetes non estiveron dispoñibles ata o mediodía, houbo unha caída da web e ao principio do proceso producíanse esperas de ata vinte minutos, e nin sequera iso garantía reservar as prazas. Isto provocou queixas por parte dos usuarios, que aproveitaban para protestar porque os períodos de tempo nos que Renfe abre a venda son demasiado curtos e non permiten planificar viaxes con antelación.

«Como pode ser que Renfe anuncie que pon á venda uns billetes que logo non existen ? Como pode ser que fales co seu servizo de atención ao cliente e que che digan que non saben nada do asunto? Como pode ser que o sistema che poña en lista de espera e que cando chega a túa quenda, despois de case unha hora, non poidas comprar o billete?», preguntábase unha persoa na web de La Voz, ejemplificando o que onte lles ocorreu a moitos. «Mentres outros españois teñen posibilidade de planificar as súas viaxes coa lóxica antelación necesaria, os galegos non podemos comprar un billete de tren a Madrid a tres semanas vista», apuntaba outro lector. No entanto, a situación foi mellorando pola tarde e Renfe recoñeceu «incidencias puntuais» polo gran aumento de demanda que xerou a oferta. A última hora de onte aínda quedaban moitas opcións para conseguir asentos a 25 euros, e probablemente siga así nas próximas xornadas, pois a antelación mínima para compralos é de dez días.

Úneche á nosa canle de WhatsApp

Máis proporcionalidade

O presidente da Xunta en funcións, Alfonso Rueda, incidiu onte en que estas ofertas deberían ter en conta o peso demográfico de Galicia e o número de prazas semanais desta conexión, dando a entender que non é lóxico que a comunidade galega teña asignadas as mesmas prazas bonificadas que Asturias. Aínda que Rueda saúda o feito de que se deseñasen compensacións polo atraso dos trens Avril, asegurou que estas deben basearse «na proporcionalidade, tanto no dano, como a poboación e o tráfico de cada comunidade».

As vicisitudes que viviu onte a web de Renfe, en pleno cambio de operativa polas obras en Chamartín e cunha oferta atractiva que atrae a moitos viaxeiros potenciais, quizais tamén está detrás de que a partir do 8 de abril non aparecesen as viaxes a Madrid con transbordo, ben para acceder a un Alvia con outra orixe, ben para conectar co AVE en Ourense, probablemente o tipo de transbordo máis común. Distintas fontes aseguraron que probablemente non deu tempo a cargar esas combinacións, pero descartaron que se eliminen por mor dos traballos para ampliar a terminal madrileña, algo que por outra banda non tería sentido.