Tráfico endurece o exame de moto tras a morte de 300 motoristas nun ano

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Tráfico aumentará los controles a motoristas, como el de la foto, realizado en una carretera de Lugo.
Tráfico aumentará os controis a motoristas, como o da foto, realizado nunha estrada de Lugo.

Reforzará a proba de condución na estrada, fará formación específica para recuperar puntos e esixirá un curso previo para manexar motocicletas de 125 co carné B de coche

05 ene 2024 . Actualizado á 08:49 h.

«Temos que reaccionar». O ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, anunciou este xoves o endurecemento das medidas de control dos motoristas ante o aumento da sinistralidade mortal rexistrada nese colectivo, que pechou o 2023 con 299 falecidos fronte aos 254 do ano 2022. Ese incremento dun 19% no número de motoristas mortos o ano pasado en España (14 en Galicia) «é inadmisible», advertiu o ministro do Interior, que encargou á Dirección Xeral de Tráfico unha serie de modificacións que se deben realizar xa este mesmo ano no que se refire ás autorizacións para a condución de motocicletas. O número de motoristas mortos aumenta nun contexto de estabilización do total de vítimas mortais en España, onde se contabilizaron 1.145 falecidos o ano pasado, 3 menos que no 2022.

Como primeira medida van actualizar os contidos dos cursos de recuperación de puntos para os motoristas que perdesen créditos do carné por cometer infraccións graves. Tráfico establecerá perfís específicos para os cursos de condución segura para ese tipo de motoristas. Ademais, endurecerase a forma de obter o permiso para conducir motos, tanto pola vía directa, coa realización dun exame, como pola que permite conducir motos aos posuidores do carné B de coche.

Así, está prevista a modificación da forma de obtención do carné A para motos de calquera cilindrada. Marlaska adiantou que se vai a revisar o exame co obxectivo de dar un maior peso ás probas na estrada. No caso da condución de motos co permiso B de coche establecerase a obrigación de facer un curso específico para eses automobilistas que, con tres anos de antigüidade, poden conducir motos de ata 125 centímetros cúbicos. Na actualidade non se esixe ningunha proba, e o ministro explicou que agora se está deseñando como vai ser e como vai materializarse ese curso. «Para conducir unha moto de ata 125 centímetros cúbicos ten que haber un previo exercicio de coñecemento do vehículo e da condución, xa que non ten nada que ver cun vehículo de catro rodas», opinou Grande-Marlaska, que destacou que ese tipo de curso xa está implantado en Francia e Alemaña e está a ter «bos resultados».

Casco integral e luvas

«Quen entendo a paixón polas dúas rodas non podemos comprender que poida custarnos a vida. 299 motoristas falecidos é un auténtico disparate, é sinxelamente inadmisible», lamentou Marlaska, que sinalou que a DXT seguirá recomendando o uso do airbag de chaleco como protección dos motoristas. Ese equipamento non será obrigatorio, pero si o será a utilización dun casco integral e de luvas homologadas cando se circule por estrada. Ademais desas medidas urxentes, a DXT estuda tamén como expor que as empresas envíen a cursos de actualización aos empregados que dependen da moto para o seu traballo.

O perfil tipo do motorista falecido é o dun home de entre 35 e 64 anos e con máis de dez anos de antigüidade no seu permiso de conducir. Dous de cada tres motoristas falecidos conducían motos de gran cilindrada, e a metade dos accidentes mortais foron saídas de vía por exceso de velocidade ou distraccións.

Condución de coches aos 17 anos

O ministro Marlaska asegurou tamén que se reformarán os regulamentos de tráfico para adaptar a normativa actual á condución do coche autónomo, á vez que adiantou que outra novidade prevista para este ano 2024 é a implantación en España da condución acompañada a partir dos 17 anos. Asegurou que é unha medida que tamén está implantada en varios países europeos e que permite que un condutor mozo acumule quilómetros de experiencia coa compaña de alguén experto. O acompañante deberá ter polo menos 25 anos de idade e 5 de antigüidade no seu carné e non ser suspendido do permiso nos anos previos.

Case 400 accidentes de tráfico con mortos e feridos graves en Galicia no 2023

Galicia mantén unha tendencia de estabilidade nos últimos anos en canto ao número de accidentes e de falecidos nas súas estradas. O ano pasado pechouse con 88 mortos en sinistros de tráfico, dous menos que no 2022. En total, a DXT contabilizou en Galicia 394 accidentes nos que houbo mortos e feridos que tiveron que ser hospitalizados pola gravidade das súas lesións.

Como no resto das estradas españolas, a saída de vía, con 49 falecidos, foi o accidente mortal máis frecuente en Galicia. Seguíronlle os atropelos, con 13 peóns mortos o ano pasado, un máis que no 2022, e as colisións frontais, con 9 falecidos.

A maioría dos 88 falecidos nas estradas galegas circulaban en turismos (en 46 casos). A seguinte cifra destacada en función do medio de desprazamento no que se produciu o sinistro é a dos motoristas, con 14 falecidos. En Galicia, a franxa de idade que máis aumentou a súa mortalidade é a que vai de 65 a 74 anos, con 14 mortos, 7 máis que no 2022. Tamén aumentou o ano pasado a cifra de decesos entre 15 e 24 e entre 55 e 64 anos. Nas estradas galegas morreron 69 homes e 19 mulleres. Das persoas falecidas que viaxaban en turismos, 13 non utilizaban cinto de seguridade no momento do accidente. Tampouco o levaban abrochado 3 dos mortos que circulaban en furgoneta.

Polo que respecta á temporalidade da accidentalidade en Galicia, a maioría dos sinistros mortais producíronse entre as sete da mañá e as dúas da tarde, mentres que os meses con maior número de vítimas mortais foron os de decembro, con 13 falecidos; maio, con 10, e outubro, con 9.

Máis nas estradas de dobre sentido

Un dato significativo é o do tipo de estrada no que se produciron os accidentes con vítimas mortais. Como veu sucedendo en anos anteriores, no 2023 a maioría deses sinistros tiveron como escenario as estradas convencionais, é dicir, as de dobre sentido que carecen de separación física entre os carrís. Nese tipo de vías, que son as máis numerosas na rede viaria galega, perderon a vida 79 persoas. Nas autovías e autoestradas houbo 9 falecidos. Ademais de que hai moito máis tráfico nas vías convencionais e de que se realizan máis traxectos curtos, que son os máis perigosos, tamén hai que ter en conta que as vías de alta capacidade contan con maiores medidas de seguridade que fan máis difícil que se produza un accidente, e que, se se produce, este teña unhas consecuencias menos graves.

A provincia da Coruña foi a que rexistrou o maior número de mortos en accidentes de tráfico, con 26 falecidos no ano 2023 (43 no 2022). As seguintes foron Ourense, con 22 mortos (12 no 2022); Pontevedra, con 24 (18), e Lugo, con 16 (17).

A estatística da sinistralidade viaria no 2023 sitúa a Galicia entre as oito comunidades nas que descendeu o número de falecidos, xunto a Andalucía, Aragón, Canarias, Castela e León, Cataluña, Murcia, Navarra e a Comunidade Valenciana. Os aumentos máis destacados producíronse en Estremadura, Asturias, Baleares e o País Vasco.

1.145 mortos en España

No ano 2023 producíronse 1.048 accidentes de tráfico no conxunto das estradas españolas, nos que morreron 1.145 persoas. O dato corresponde ao balance de sinistralidade viaria de todo o ano e reflicte un mínimo descenso na mortalidade (tres falecidos menos) respecto ao 2022. Neses máis de mil sinistros houbo 4.495 feridos que tiveron que ser hospitalizados. Estes datos son provisionais, xa que só inclúen as mortes ocorridas nas 24 horas seguintes ao suceso e os accidentes ocorridos nas vías interurbanas. As cifras definitivas coñeceranse nos próximos meses.

Marlaska: «Damos por feito que non vai haber peaxes nas autovías»

«Damos por feito que non vai haber peaxes nas autovías. Dixémolo por activa e por pasiva. O mantemento das estradas xa está orzado nos Presupostos Xerais do Estado». Desa forma rexeitou onte o ministro do Interior que o Goberno teña pensado cobrar por usar as autovías, como revelara hai meses o propio director xeral de Tráfico, Pere Navarro, que onte compareceu xunto ao ministro na presentación do balance da sinistralidade na estrada.

O pasado mes de outubro, a Comisión Europea xa aceptou a petición de España de dar marcha atrás ao plan comprometido polo Goberno no 2021 que expuña a introdución de peaxes nas autovías como parte das reformas para obter os fondos europeos. A cambio, o Goberno comprometíase a impulsar o transporte ferroviario de mercancías. Finalmente, o Goberno modificou ese compromiso, ao considerar que non era apropiado para o momento actual de forte presión de prezos sobre os cidadáns.