Arrinca a primeira operación saída sen a obrigación de usar triángulos en autoestradas e autovías

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

El delegado del Gobierno, Pedro Blanco, atendiendo este viernes las explicaciones sobre la operación salida en el Centro de Gestión del Tráfico del Noroeste.
O delegado do Gobierno, Pedro Blanco, atendendo este venres as explicacións sobre a operación saída no Centro de Xestión do Tráfico do Noroeste. .

A DXT centrará os seus esforzos en apartar da estrada aos condutores bébedos e en protexer a peóns e motoristas

01 jul 2023 . Actualizado á 10:34 h.

«Cando matas a alguén na estrada, mátalo todos os días da túa vida». Coa dureza desa advertencia sobre as consecuencias das imprudencias ao volante, a Dirección Xeral de Tráfico arrinca a grande operación saída dun verán no que agardan máis de dez millóns de desprazamentos polas estradas galegas, medio millón xa esta fin de semana. Máis de 600 axentes da Agrupación de Tráfico da Garda Civil centrarán os seus esforzos na realización de controis de alcoholemia e na protección de motoristas, peoas e ciclistas, que son os obxectivos establecidos pola DXT para conseguir un verán con menos accidentes.

Pero a principal novidade desta operación especial é que desde este 1 de xullo deixa de ser obrigatorio, aínda que só en autoestradas e autovías, o uso dos tradicionais triángulos de emerxencia para advertir da inmobilización dun vehículo por avaría ou accidente. É unha medida destinada a eliminar o risco de atropelo existente ao baixar do coche para pór os triángulos. Para facela efectiva, o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, ditou unha instrución na que indica que «en autoestradas e autovías non se formulará denuncia» aos condutores de vehículos que, por accidente ou avaría, queden inmobilizados e que non fagan uso dos triángulos de preseñalización de perigo. É máis, nesa mesma instrución, ademais de eximir da obrigación de usar os triángulos, a DXT recomenda que non se utilicen neses casos. En todo caso, ata o 2026, seguirán formando parte da dotación obrigatoria dos vehículos.

Para a eliminación desta obrigación, Tráfico argumenta que resulta xustificado «evitar en todo momento» calquera interacción potencialmente perigosa de peoas co tráfico desas vías de alta densidade de tráfico, «polo que debe eximirse da obrigación de colocar sobre a calzada calquera clase de dispositivo ou sinal que provoque que o condutor deba desprazarse a pé pola calzada».

Xa desde o 2021, o uso dos tradicionais triángulos podía substituírse polo novo sinal V-16, unha baliza que emite escintileos e que se coloca nun lugar visible do vehículo sen necesidade de baixar. Ese dispositivo luminoso non será obrigatorio ata o 1 de xaneiro do 2026, pero o seu uso si é moi aconsellable en autoestradas e autovías sobre todo agora que quedan en desuso os triángulos xa que serven para advertir, especialmente de noite, da presenza dun perigo na calzada.

Na actualidade comercialízanse numerosas marcas de balizas luminosas que cumpren coas homologacións que esixe a DXT, pero cando sexan obrigatorias, a partir do 2026, só se poderán utilizar as que estean conectadas cunha gran base de datos da DXT. Iso permitirá que cando alguén os active transmitirase un sinal de alerta para todos os condutores que circulen pola contorna e tamén se dará aviso aos servizos de emerxencia. Na actualidade xa hai no mercado dispositivos que cumpren coa normativa exixible cando sexan obrigatorios.

A Garda Civil de Tráfico terá activas unhas 200 patrullas ao día durante o verán nas estradas, segundo avanzou onte o delegado do Gobierno, Pedro Blanco, desde o Centro de Xestión de Tráfico do Noroeste. O delegado supervisou os primeiros momentos da operación saída desde ese centro, onde se xestionan 362 cámaras, 307 sistemas de toma de datos, 83 estacións meteorolóxicas e 411 paneis de mensaxe. En Galicia, a DXT tamén terá operativos un helicóptero Pegasus e dous drons de vixilancia.