Desconvocada a folga que ameazaba con paralizar dous días máis os autobuses

Pablo González
Pablo González REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Protesta de los trabajadores del transporte el martes en Santiago
Protesta dos traballadores do transporte o martes en Santiago Tania Valencia

A patronal do transporte comprométese a recoñecer a perda de poder adquisitivo do 12% durante o 2021 e o 2022. Os sindicatos manteñen a convocatoria de paro indefinido a partir do 8 de maio por se non avanzan as negociacións

26 abr 2023 . Actualizado á 19:54 h.

Os sindicatos convocantes dos paros de mañá e pasado no sector dos autobuses —CIG, CC.OO. e UGT— e as catro organizacións empresariais do transporte chegaron a un acordo nunha reunión celebrada na tarde deste mércores no Consello Galego de Relacións Laborais para desconvocar a folga que ameazaba con paralizar de novo o transporte escolar e o regular de viaxeiros por estrada.

O principal motivo da folga no sector era a negociación dos catro convenios provinciais, que non avanzaban na Coruña, Ourense e Pontevedra, mentres que en Lugo nin sequera se convocaban reunións. Agora a patronal comprométese a recoñecer a perda de poder adquisitivo do 12,3% durante o 2021 e o 2022, máis un 2% engadido na provincia de Lugo, que non actualizou os seus convenios desde o 2017. As partes asinaron un documento no que se comprometen a seguir negociando no seo do Consello Galego de Relacións Laborais a partir do 2 de maio. No entanto, os sindicatos manteñen a convocatoria de paro indefinido a partir do 8 de maio por se non hai avances nestas negociacións.

Outras razóns para a convocatoria o paro tiñan que ver coa situación precaria do sector respecto ás condicións laborais e os problemas de seguridade nos autobuses, cuestións que tamén serán abordadas nun acordo marco do sector que será válido para as catro provincias galegas, segundo informan fontes sindicais. A primeira xornada de folga, xusto antes de Semana Santa, celebrouse en plena polémica pola sentenza do TSXG respecto a posibles acordos anticompetitivos das empresas Monbus e Alsa, e a orde á Comisión Galega dá Competencia para que investigue se se repartiron contratos no novo plan de transporte autonómico. Naquel paro apenas se respectaron os servizos mínimos e o seguimento foi moi alto.

A patronal limitaba ata o de agora a subida salarial ao 0,8%, cando o IPC subiu en Galicia un 6,4% entre xaneiro do 2022 e xaneiro do 2023. CIG, CC.OO. e UGT acusaban á Xunta de precarizar o sector, ao considerar a deterioración nas condicións de traballo e do servizo como unha consecuencia dos contratos licitados polas consellerías de Mobilidade e Educación nos últimos anos, «infradotados» de presuposto e con ofertas á baixa que as empresas tratan de compensar agora, aseguran, con recortes nas condicións laborais.