Un ano conducindo a 30 por hora nas cidades

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Señal de 30 completamente gastada en una calle de Ourense.
Sinal de 30 completamente gastada nunha rúa de Ourense. Miguel Villar

O 11 de maio do 2021 implantouse a redución do límite de velocidade na maioría das rúas

11 may 2022 . Actualizado á 05:00 h.

«As velocidades medias baixaron nas cidades e, como consecuencia, tamén descendeu a sinistralidade». É a estimación que fixo o director xeral de Tráfico, Pere Navarro, hai uns días, antes de coñecer ao detalle os datos sobre os efectos desta medida, que hoxe cumpre un ano desde a súa implantación o 11 de maio do 2021. Navarro expuxo que a limitación a 30 nas cidades (nas rúas dun só carril por sentido) «é, probablemente, unha das medidas máis importantes da lexislatura porque apunta á protección dos colectivos máis vulnerables, en especial os peóns».

Á falta da análise dos datos que ofreza o Observatorio Nacional de Seguridade viaria, a sensación xeral nos concellos consultados é que a limitación trouxo unha redución da velocidade media á que se circula polas cidades. Esa percepción plásmase no estudo da plataforma Ponlle Freo-AXA Seguridade viaria, que realizou 7.200 medicións de velocidade en cinco grandes cidades: Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla e Bilbao. Para o traballo utilizáronse radares láser que se colocaron en momentos nos que os tramos analizados estaban case despexados e a circulación era moi fluída.

Cumprimento elevado

O estudo indica que o grao de cumprimento da nova limitación está a ser moi elevado, do 70%, nas rúas limitadas a 30. Ese respecto foi menor, por un 57% dos condutores, nas rúas con límite de 50. Os responsables do traballo consideran que a medida foi un éxito porque lembran que o risco de que se produza un atropelo mortal circulando a 30 quilómetros por hora é cinco veces menor que facéndoo a 50. O estudo tamén deixa claro que se circula máis amodo, xa que nas rúas das cinco cidades analizadas a velocidade media sitúase por baixo dos límites: 48,66 quilómetros por hora nas rúas de 50, e de 28,11 nas de 30.

O ano transcorrido desde que se implantaron as rúas 30 foi analizado o pasado venres na Coruña na reunión de traballo do fiscal de Seguridade viaria do Estado, Bartolomeu Vargas, cos representantes da DXT e das policías locais, e cos fiscais especialistas e as vítimas de accidentes de tráfico.

Circular a 90 é delito

«Abordamos como tratar os incumprimentos da limitación de velocidade a 30 quilómetros por hora nas cidades. É unha norma e hai que cumprila», destacou o fiscal. Vargas, que se xubilará nos próximos días, comprometeuse a que a Fiscalía avance na coordinación coas policías locais para manter un contacto estreito e estudar as necesidades, que fundamentalmente se derivan da escaseza de axentes destinados á vixilancia do tráfico. O fiscal lembrou ese día un aspecto clave que ás veces pasa inadvertido: circular a 90 quilómetros por hora nas rúas que están limitadas a 30 é un delito (superar en 60 quilómetros por hora os límites de velocidade en vías urbanas) e o infractor terá que enfrontarse a un xuízo.