Aprobada a lei que quitará 6 puntos do carné por conducir co móbil na man

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

La propuesta de Tráfico sanciona el uso del móvil sujetándolo con la mano.
A proposta de Tráfico sanciona o uso do móbil suxeitándoo coa man.

A reforma de tráfico máis importante desde hai 15 anos suprime a marxe de 20 quilómetros por hora para adiantar en estradas convencionais

02 dic 2021 . Actualizado á 23:24 h.

O Congreso dos Deputados aprobou este xoves a reforma da lei de tráfico que endurecerá a sanción para as infraccións máis graves que implican a perda de puntos. A nova norma, que na súa maioría entrará en vigor aos tres meses da súa publicación no Boletín Oficial do Estado, revisa os comportamentos ao volante que se consideran máis perigosos como, por exemplo, o uso do móbil mentres se conduce.

contra o móbil

3 puntos por falar. Mantense a perda de 3 puntos por falar polo móbil sen sistema de mans libres; por manipular navegadores, por usar auriculares ou, no caso dos motoristas, por levar axustado entre o casco e a cabeza un móbil.

contra o wasap

Levar o móbil na man. Incorpórase un artigo polo que se perden 6 puntos por utilizar o móbil, suxeitándoo coa man, mentres se conduce. Esta é unha clara referencia ao envío de wasaps, que ata o de agora podía quedar impune se o condutor non era descuberto no momento de enviar a mensaxe.

cinto de seguridade

4 puntos. Tamén se incrementa nun punto a sanción para os condutores que non utilicen o cinto de seguridade ou as sillitas infantís. Incorpórase un apartado que sanciona tamén facer un uso inadecuado deses sistemas de seguridade. Tamén perderán 4 puntos os motoristas que non usen o casco ou que o leven mal axustado.

protección a ciclistas

6 puntos por adiantalos mal. Perderán 6 puntos do carné os condutores que adianten pondo en perigo a ciclistas ou que non deixen a distancia mínima de metro e medio de separación lateral. Pódese ocupar parte do carril contrario para adiantar con seguridade a ciclistas. No caso de que haxa dous carrís por sentido é obrigatorio o cambio completo de carril.

sen excepcións de velocidade

Adeus á marxe de 20 por hora para adiantar. A nova lei suprime a excepción que desde os anos setenta permitía a turismos e motos superar en 20 quilómetros por hora a velocidade xenérica para adiantar en estradas convencionais. Foi o punto máis polémico. De feito, caeu da lei durante a tramitación no Congreso, pero o PSOE logrou recuperar no Senado a iniciativa para suprimilo.

por tirar cabichas

6 puntos. Tráfico detraerá 6 puntos aos condutores que guinden á estrada ou ás súas inmediacións obxectos que poidan causar accidentes ou incendios, como por exemplo, cabichas.

alcoholímetros en buses

Sistema antiarranque. Os autobuses que teñan interface homologada deberán incorporar alcoholímetros antiarranque. Os condutores están obrigados a usalos. Esta medida non entrará en vigor ata xullo do 2022.

detectores antirradar

3 puntos por levalos no vehículo. Non fai falta que estean instalados nin que se estean utilizando. Sanciónase con 3 puntos o feito de levar os detectores no vehículo.

patinetes eléctricos

Casco obrigatorio. A nova normativa obriga a que os condutores de patinetes eléctricos e doutros vehículos de mobilidade persoal (VMP) utilicen casco de protección na forma que se determine no regulamento.

patinetes na beirarrúa

Multa de 200 euros. Os patinetes eléctricos, as bicicletas e outros vehículos de mobilidade persoal non poderán circular polas beirarrúas e demais zonas peonís. Xa se consideraba unha infracción grave, sancionada con 200 euros, pero agora ten rango de lei. Tampouco poden ir por autoestradas nin autovías.

menores ao volante

Taxa cero de alcol. Para os menores de idade que conduzan calquera vehículo, como por exemplo, bicicletas, patinetes, ciclomotores ou motos, establécese táxaa cero de alcol. Ata o de agora aplícanselles as taxas existentes para maiores de idade, de 0.25 e 0,15 na proba de aire.

recuperación de puntos

Dous anos sen infraccións. Agora, se se perden puntos por unha infracción grave hai que agardar dous anos para recuperalos. Pero se é moi grave, o prazo pasa a ser de tres anos. A nova norma unifica en dous anos a espera, sexan infraccións graves ou moi graves.

puntos por cursos

2 puntos por condución segura. Poderanse recuperar 2 puntos do carné ao facer cursos de condución segura certificados pola DXT.

concienciación

Cursos para o carné. Poderán establecerse cursos de sensibilización para obter o permiso de conducir. Poderán impartirse en liña se se asegura a interacción a través dunha aula virtual.

trucos nos exames

Seis meses de castigo. Usar dispositivos de intercomunicación nos exames de conducir será considerado unha infracción moi grave, sancionada con 500 euros e 6 meses sen poder presentarse.

Indicacións en galego e castelán e aparece unha sanción por non pagar nas peaxes

O texto aprobado onte polo Congreso dos Deputados tamén inclúe unha modificación referida ao idioma das sinalizacións. O artigo 56 establece agora que «as indicacións escritas dos sinais expresaranse, polo menos, na lingua española oficial do Estado». A reforma sinala que esas «indicacións» deberán figurar en castelán e, ademais, na lingua oficial da comunidade, galego nos sinais situados no ámbito de Galicia. Na actualidade, a DXT xa utiliza o castelán e o galego nos paneis de mensaxe variable.

Multa por non pagar peaxes

A nova lei introduce outro apartado sobre o pago de peaxes. No articulado referido as infraccións leves, sancionables con 100 euros, aparece como novidade «a falta de pagamento de peaxe, taxa ou prezo público, cando estes fosen esixidos». Esta modificación entrará en vigor ao día seguinte da publicación da lei no BOE.

O ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, defendeu onte a lei no Congreso dos Deputados dicindo que chegou o momento de reformar, «de entrar no século XXI e seguir avanzando, protexendo a vida dos nosos cidadáns». O director de Tráfico, Pere Navarro, dixo que a lei supón «un paso adiante cara á sinistralidade cero».

PP e Vox foron os únicos grupos que votaron en contra da lei aprobada onte no Congreso.