A captura do narcosubmarino de Aldán non frea o envío doutras á Península e o norte de África

Javier Romero Doniz
JAVIER ROMEU VIGO / LA VOZ

GALICIA

XOAN CARLOS GIL

Estaleiros suramericanos orientados a Europa seguen producindo estes aparellos

24 feb 2022 . Actualizado ás 12:27 h.

Todo o relacionado con narcosubmarinos enfilando a proa cara a Europa virou sempre ao redor dunha nebulosa de informacións policiais que, por unha ou outra razón, non implicaban incautacións. O cuchicheo, xa en Galicia, xerminou co novo século. O seguinte foi mutar en lenda. En parte por relatos grandilocuentes sobre o envío de toneladas nestes artefactos que, xa preto da comunidade, recollería un helicóptero. Unha máis de tantas historias deste submundo da terra que ninguén puido probar ata novembro do ano pasado. O afundimento dun semisumergible con 3.050 quilos de cocaína na ría de Aldán foi o sinal definitivo.

Reconstruír a orixe do bote e a súa carga confirmou a existencia, ao norte do Brasil, de polo menos un estaleiro clandestino protexido por grupos armados. A súa localización, para sacalos ao océano pola desembocadura do río Amazonas, está pensada para cruzar o Atlántico: xa sexa cara á Península, Marrocos ou a fachada occidental de África. A Armada de Colombia, consultada por La Voz, constata que esa actividade industrial clandestina persiste, polo que, dada a súa localización en Sudamérica, resulta evidente que seguen intentando cruzar cara ao Vello Continente. A maiores, hai máis estaleiros en Güiana, Guayana ou Surinam orientados ao oeste. Xa en España, no 2020, os Equipos contra o Crime Organizado (ECO) da Garda Civil constatan a chegada de polo menos outra embarcación de idénticas características. Esta mesma unidade, consultada por La Voz, confírmao: «Si, imos deixalo en que está quente».

Puertas abertas

A análise do escenario actual, falando con máis integrantes da investigación polo artefacto de Aldán, evidencia o complexo da situación. Na Unidade de Drogas e Crime Organizado (UDYCO) de Pontevedra non consta oficialmente que chegasen outros semisumergibles, pero si apuntan a un exceso de cocaína en África que podería ter relación. No Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria tampouco consta oficialmente, pero, coñecedores deste submundo ao escanear a diario o océano Atlántico, non pechan ningunha porta.

Sirva de exemplo a reconstrución de todo o relacionado co narcosubmarino afundido aos pés do Morrazo. O ECO Galicia da Garda Civil -instrutor da dilixencias- conclúe que Agustín Álvarez, o piloto, de Vigo, foi contratado pola súa experiencia en semellantes singraduras. Polo menos unha, o que implica outro traxecto previo ao abortado en Aldán. A maiores está o piloto contratado inicialmente, que se botou atrás no último momento e, xa no selva do Amazonas, co narcosubmarino cara a cara, rexeitou o encargo e os honorarios. De igual forma dáse por sentado que non era o primeiro bote con silueta de submarino que pilotaba de punta a punta do charco.

Indicios, probas e evidencias que reflicten un método de transporte máis, e moi asentado, para os encargados de mover droga polo mundo. Xa sexa fretando ducias de artefactos ao ano polo océano Pacífico e o mar Caribe, ou deseñando travesías a España e África tan prolongadas e precarias como lucrativas.