A DXT estima que o tráfico se reducirá un 10% cando pase a pandemia

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

Pere Navarro y Ramón Ledesma, en el debate organizado por Pons Seguridad Vial y conducido por el periodista Carlos García-Hirschfeld (izquierda)
Pere Navarro e Ramón Ledesma, no debate organizado por Pons Seguridade viaria e conducido polo xornalista Carlos García-Hirschfeld (esquerda)

Pere Navarro asegura que na actualidade a caída nos desprazamentos é do 22% os días laborables, e do 57% as fins de semana

17 nov 2020 . Actualizado á 10:24 h.

O director xeral de Tráfico, Pere Navarro,dixo este luns que cando a pandemia do coronavirus pasase, os desprazamentos en vehículos reduciríanse nun 10%. Navarro cre que pasarán anos para recuperar os índices de circulación previos á crise sanitaria.

O director xeral de Tráfico fixo esas declaracións en Madrid nun debate en liña organizado por Pons Seguridade viaria, no que tamén estaban presentes o asesor da consultora, Ramón Ledesma, e que foi conducido polo xornalista Carlos García-Hirschfeld. Navarro cifrou que actualmente hai unha redución do 22% nos desprazamentos nos días laborables, que é do 57% as fins de semana debido ás restricións á mobilidade polo coronavirus.

O máximo responsable de Tráfico destacou a redución de accidentes no que vai de ano debido ao descenso do uso do vehículo nos meses máis duros do coronavirus, pero cre que cando isto pase «vai volver a emerxer a pandemia dos accidentes de tráfico». Dixo que «dentro duns anos, as novas xeracións non poderán explicarse como puidemos convivir con este regueiro de mortes».

Tras facer un percorrido polas principais causas da accidentalidade -distraccións, alcol e drogas e velocidade, por esa orde-, Navarro tamén repasou as medidas que aprobou o último Consello de Ministros, como os novos límites de 30 e 20 quilómetros por hora nas cidades, que entrarán en vigor o 11 de maio. «Aos poucos», asegurou, os españois vanse concienciando da nova mobilidade na que o vehículo de catro rodas perde protagonismo en favor do peón e de motos, bicicletas e patinetes.

Considera que durante o estado de alarma pola pandemia, «o cidadán viu unha cidade silenciosa, limpa e tranquila, e non está disposto a volver á conxestión, o ruído e a contaminación». Di que os alcaldes saben iso «e aproveitaron para dar un paso adiante» coa ampliación de beirarrúas ou a creación de máis carrís bici».

Para a circulación nas rúas 30 e 20, a DXT elaborará un manual para despexar as dúbidas que poidan xurdir. O director de Tráfico indicou tamén que os patinetes contarán cun certificado de características técnicas mínimas para poder circular, que terán que facilitar os vendedores.