Excluídos da súa oposición polo atraso nun tren a Santiago

GALICIA

PACO RODRÍGUEZ

Dous candidatos non chegaron a ler o seu exame porque o viaxe desde A Coruña se prolongou case dúas horas

26 jun 2019 . Actualizado ás 20:04 h.

Once da mañá. Luis e Ana soben a un tren na Coruña. Segundo o previsto, ás 11:28 deberían estar en Santiago de Compostela. Alí están convocados para ler o exame de as oposicións de Educación que realizaron a fin de semana. Están citados ás 13:00 no Tribunal 4, situado no colexio Eduardo Pondal. 

Aos poucos minutos de traxecto, o tren párase. A situación repetirase en multitude de ocasións ao longo de a seguinte hora. Tempos mortos sen saber por que non avanzan e, cando o fan, circulan a unha velocidade anormalmente baixa. Cara ás doce da mañá aínda non percorreron a metade do traxecto.

Ana xa fai intre que pediu á súa nai que avise ao tribunal de oposición de que o tren está a sufrir problemas. Desde outro vagón, Luis chegou a comentar co revisor a posibilidade de baixar e intentar atopar outro modo de chegar á capital galega. Os nervios apodéranse deles conforme avanza a agulla do reloxo.

Cara á unha o tren entra por fin na estación compostelá. Rapidamente solicitan un xustificante do sucedido e, tras atoparse no recibidor da estación, ambos collen xuntos un taxi para dirixirse ao colexio. «Corremos como tolos» asegura Ana. Segundo Luis, eran as 13:10 cando entraron ao Eduardo Pondal. Xa foran chamados polo tribunal de oposición. Pediron falar con alguén e saíu a presidenta do mesmo. «Díxonos que como non estabamos non momento do chamamento, quedabamos excluídos directamente», conta Luis. «Nin sequera quixo saber se tiñamos un xustificante, só dixo que non cumpriramos as normas e que estabamos fóra», explica Ana.

Cos fuciños dunha cuarta, sen poder entrar a ler o exame e excluídos da oposición que estiveron meses preparando. Así se quedaron polo momento estes dous candidatos a profesores de inglés en Educación Secundaria. «O exame habíame saído xenial, tiña ganas de lelo, presentoume outras veces pero nesta realmente vía posibilidades», laméntase ela. «Non é xusto, a convocatoria pon que vos que non preséntense ao chamamento quedarán excluídos pero tamén pon que agás que sexa por forza maior. Teño ou xustificante dá avaría do tren, saín con tempo, non é que fóra pouco previsor, estaba atrapado alí non é forza maior?», incide o.

Ana sinala que en o seu vagón viaxaban outros opositores afectados tamén polo atraso, pero dos que non sabe cal foi a súa sorte porque estaban convocados noutros tribunais. É o caso doutra moza que tamén busca praza como profesora de inglés pero que debía ler noutro colexio compostelán. Chegou alí sobre as 13:15 peros a ela si lle permitiron entrar. «Cando me dixeron que podía ler, boteime a chorar da presión que sufrira no tren», relata. Asegura que os membros do seu tribunal foron «encantadores», que mesmo lle recomendaron que agardase uns minutos para entrar e relaxásese. Con todo, cre que o abafo da mañá pasoulle factura: «sin duda os nervios afectáronme, non lin igual», di.

Reclamación ante o tribunal

Ana e Luis xa contactaron con sindicatos educativos para saber que poden facer tras o sucedido. O primeiro paso é presentar unha reclamación ante o tribunal. «Hai que ver ou caso, pero non é ou mesmo chegar tarde por falta de previsión que por un problema grave nun medio de transporte público como semella ser leste», sinala Luz López, secretaria xeral da Federación de Ensino de CCOO de Galicia.

Por diante restan dúas semanas máis de lectura de exames. Ana confía en que poidan readmitilos e fixar para eles unha nova data. Se non hai solución para os seus casos, seguirán reclamando: «isto debe cambiar, non debería repetirse algo así», afirma.

Explicacións de Renfe

Os atrasos debéronse a uns traballos que afectaron ao enclavamiento -o control electrónico da circulación dos trens- da estación de Cerceda-Meirama, o que incidiu no tráfico de trens entre Uxes -moi preto da estación da Coruña- e Ordes desde as 11.30 horas. Esta avaría nas instalacións fixo que non funcionase ningún sinal neste percorrido, o que obrigou aos maquinistas a circular con marcha á vista, unha fórmula de condución deseñada para este tipo de apagamentos de sinalización que impide aos trens superar os 40 quilómetros por hora. Nalgún momento, ademais, houbo que cortar unha das dúas vías. O ADIF traballa na solución da avaría, pero de momento non hai previsións respecto diso. Estas complicacións causaron atrasos medios de algo máis dunha hora e houbo que organizar transbordos en autobús pola falta de trens na estación da Coruña.

A última hora da tarde os trens afectados eran 24, vinte de media distancia que unen as cidades do eixo atlántico e outros catro de longa distancia. En total houbo 2.600 viaxeiros afectados polos atrasos, segundo a información proporcionada por Renfe