A DXT quere apartar das beirarrúas os patinetes eléctricos máis rápidos

José Manuel Pan
josé manuel pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

ANGEL MANSO

Regulará o seu uso e clasificaraos polo tamaño e pola velocidade que acadan

19 oct 2018 . Actualizado ás 16:27 h.

Os patinetes eléctricos viñeron para quedar. E hai cidades que xa están desbordadas por estes dispositivos. Madrid ou Barcelona teñen serios problemas nas súas rúas e empezaron a buscar solucións con regulacións de urxencia á espera de que a Dirección Xeral de Tráfico regule o uso dos vehículos de mobilidade persoal (VMP) que ata o momento se encadran os patinetes eléctricos, os Segway e outros artefactos similares. Tráfico xa anunciou que haberá unha regulación específica para estes vehículos, que se fará mediante unha modificación normativa no Regulamento Xeral de Vehículos.

Esa regulación permitirá unificar criterios para que haxa unha normativa básica común para todos os concellos, que poderán realizar ampliacións e establecer nas súas rúas zonas destinadas ao uso destes vehículos. Aínda que non transcenderon as claves desa modificación normativa, fontes de Tráfico explicaron que o primeiro que se fará é clasificar a eses vehículos en función de tamaño e das velocidades que poden acadar. E a idea coa que traballa a DXT é a de separar os espazos para eses vehículos, de forma que os patinetes eléctricos máis veloces, que poden acadar ata 30 quilómetros por hora, teñan que circular pola calzada.

Esa é a opción pola que tamén se decanta Octavio Ortega, experto de Pons Seguridade Viaria, consultora especializada en mobilidade urbana e que analiza a irrupción dos VMP nos desprazamentos diarios nas cidades. «Creo que todo o que non sexa peón debe ir pola calzada», afirma Ortega, que sostén que a forma na que circularán os patinetes máis veloces dependerá de que se habiliten carrís especiais para eles, aínda que este experto cre que «unha bicicleta si podería convivir cun vehículo de mobilidade persoal». Nas rúas limitadas a 30 kms/h xa hai ordenanzas municipais que propoñen que os patinetes eléctricos compartan a calzada con coches e motos.

Ten claro este especialista que é necesaria canto antes unha regulación porque a lexislación actual fala do peón e dos vehículos a motor, pero non ten en conta aos VMP, que non poden inscribirse en ningún deses dous tipos. E esa regulación partirá da instrución básica que ditou no 2016 a Dirección Xeral de Tráfico ante os problemas que xa entón estaban a empezar a xurdir nas grandes cidades. Nese documento fíxanse normas básicas e xa se fai unha clasificación dos novos vehículos.

Protexer aos usuarios

«Cando aínda estabamos a empezar a acostumándonos a convivir coas bicicletas aparecen os patinetes eléctricos», di Octavio Ortega, quen aposta ademais porque na regulación que efectúe a Dirección Xeral de Tráfico téñase en conta tamén o tipo de usuario dos patinetes eléctricos. O experto de Pons Seguridade Viaria cre que a DXT clasificará a este tipo de vehículos polo seu peso e a súa velocidade, e que nesa regulación haberá que protexer aos seus usuarios, obrigando por exemplo ao uso de casco a menores de 16 anos, como sucede agora coas bicicletas.

Algunhas cidades xa ordenan o uso do casco e que teñan luces para circular de noite

Agora mesmo, un patinete que circule pola calzada pode ser sancionado con multas de entre 80 e 200 euros, xa que é unha infracción recollida no Regulamento Xeral de Circulación, que no apartado dedicado aos peóns di que «os que utilicen monopatines, patíns ou aparellos similares non poderán circular pola calzada, salvo que se trate de zonas, vías ou partes destas que lles estean especialmente destinadas, e só poderán circular a paso de persoa polas beirarrúas ou polas rúas residenciais debidamente sinalizadas».

É moi probable que na regulación que faga Tráfico fágase outra redacción deste punto ou se estableza unha nova denominación para os vehículos aos que se refire o artigo, xa que evidentemente quen utilizan os patinetes e aparellos similares dotados de motor eléctrico non poden ser considerados peóns, posto que son vehículos que poden chegar a acadar os 30 quilómetros por hora.

As ordenanzas que elaboraron algúns concellos poden dar pistas sobre aspectos que se incluirían na regulación que prepara Tráfico. Permítese aos vehículos de tipo A e B ir por parques e carrís bici, e polas calzadas se acadan polo menos os 20 km/h. Nesas ordenanzas proponse o uso do casco para os VMP de clase B, que deben ter freo e timbre, ademais de luces e elementos reflectores cando circulen de noite. Desde Pons Seguridade Viaria lembran que a tendencia actual nas cidades que están actualizando as súas ordenanzas de circulación é a de favorecer a mobilidade peonil, dificultando ou prohibindo a circulación de vehículos a motor polo centro, «e como norma xeral, os VMP báixanse da beirarrúa».