As exportacións galegas baten marcas

L. Doval REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA INNOVA

XOAN CARLOS GIL

Entre xaneiro e agosto superan as cifras dos mellores anos previos á pandemia. A Xunta aproba a nova Estratexia de Internacionalización, co reto de acadar as 8.000 empresas exportadoras

03 novs 2021 . Actualizado ás 10:07 h.

O tirón das exportacións está a ser clave na recuperación económica tras a pandemia. Así o testemuña o último informe de previsións de BBVA Research, que esta mesma semana situaba a Galicia como unha das tres comunidades que crecerán este ano por amais da medida estatal (cun repunte do PIB estimado do 5,6 %, fronte ao 5,2 % da media nacional), grazas en boa medida polo diferencial positivo do sector exportador fronte a outras rexións de España.

E é que, entre xaneiro e agosto, as vendas das empresas galegas no exterior bateron os seus mellores rexistros, ao rozar os 15.000 millóns de euros, o que supón un incremento do 23 % respecto ao mesmo período do ano anterior (un punto por amais da alza en todo o país), pero tamén unha subida respecto do mellores anos previos á crise sanitaria. En concreto, a cifra mellora nun 6,4 % o acumulado dos oitos primeiros meses do 2019 e nun 3 % o do 2018, polo que todo apunta a que Galicia marcará este ano unha nova marca no capítulo do comercio exterior.

O importante non é só o repunte na cifra de vendas, que permite á comunidade manter un superávit comercial por sexto mes consecutivo, senón tamén o incremento no número de empresas galegas exportadoras, que acadou as 7.340 nos oito primeiros meses do exercicio, o que representa unha subida do 29,5 %, 1.670 firmas máis, respecto ao mesmo período do ano pasado. E un crecemento de 1.620 compañas con vendas fóra da comunidade (28,3 %) en relación ao exercicio previo á pandemia.

Por sectores, os que máis contribúen ao repunte das exportacións no que vai de ano son o téxtil (cunha subida das vendas no exterior do 13,6 % respecto dos oito primeiros meses do 2020), o agroalimentario (un 8,3 % máis) e o metalmecánico (13,3 %). No relativo á industria, destaca cífraa marca da automoción, que supera os 4.463 millóns en exportacións de xaneiro a agosto.

Nova folla de ruta

Coa intención de espolear ese traballo do tecido empresarial da comunidade e favorecer a recuperación, a Xunta aprobou o pasado mes de setembro a Estratexia de Internacionalización para o quinquenio 2021-2025, que busca engrosar a base de compañas exportadoras galegas, facilitando a súa saída ao exterior, cunha aposta pola dixitalización e pola diversificación dos mercados de destino.

En canto aos obxectivos cuantitativos, preténdese acadar a cifra de 8.000 empresas exportadoras antes de que conclúa o lustro de vixencia do plan, e pasar o limiar dos 25.000 millóns anuais en exportacións.

No relativo á diversificación de mercados, a finalidade é mellorar as relacións comerciais con países terceiros fóra da Unión Europea. En concreto, preténdese multiplicar por tres as exportacións a América do Norte e duplicar as vendas a Latinoamérica e Asia. No relativo ao Reino Unido, o obxectivo pasa por mellorar un 25 % os intercambios comerciais para paliar o impacto do brexit.

Para acadar esas metas, a nova folla de ruta do Goberno galego recolle un plan de acción para o período 2021-2023, dotado con máis de 70 millóns de euros para impulsar a recuperación económica tras a pandemia. Un programa que pivota sobre catro eixos: fomento da innovación, atracción de talento galego internacional, acompañamento ao tecido empresarial no seu salto ao exterior e difusión dos casos de éxito para animar ás compañas que aínda teñan algunha reticencia a dar o paso.

No que respecta á innovación, búscase complementar o traballo que ata agora realizaron as Antenas do Instituto Galego de Promoción Económica (Igape), oficinas que asesoran ás pemes da comunidade nos seus procesos de internacionalización. Hainas en Shanghái, Miami, Casabranca, Cidade de México, Lima e Londres (agora denominada Oficina Brexit) e o obxectivo é que o ano que vén estean operativas dúas novas en Dubái e Tokio (explorando a posibilidade de chegar a Brasil e Corea do Sur no 2023). A previsión da Xunta é dar servizo a máis de 200 empresas neste exercicio e acadar as mil de aquí ao 2023.

Outra pata crave do plan pasa por explotar as posibilidades que abren as novas canles de comercialización online, buscando acadar as mil asinas internacionalizadas dixitalmente no 2025, que se sumarían a outras 700 ás que se aspira a dar cobertura co programa Galicia Exporta Dixital, cun orzamento global para ambas as accións de 24 millóns de euros en tres anos.

Así mesmo, activarase o programa Emprende Global para facilitar a participación en feiras e encontros internacionais e organizaranse visitas a ecosistemas tecnolóxicos punteiros nos Estados Unidos, China , Israel e o Reino Unido.

En canto á atracción do talento, destinaranse nove millóns de euros a manter liñas de bolsas e de xestores de internacionalización. Ademais, activarase o programa de formación práctica orientada á internacionalización Fórmate Internacional e habilitaranse, dentro do Reacciona Covid-19, dúas novas liñas de análises de mercados internacionais e de elaboración de plans estratéxicos adaptados a este novo escenario.

Ao acompañamento en mercados de destino destinaranse máis de 10 millóns de euros ata o 2023, que permitirán manter o traballo iniciado coas liñas Galicia Exporta, impulsando á vez plans sectoriais para o sector vitivinícola e contract, favorecendo a cooperación entre os seus axentes para dar o salto ao exterior. Para difundir casos de éxito porase en marcha o programa Igape Contigo, que recollerá as opinións das empresas para abordar as novas necesidades que se detecten.