Volve o tumulto a Arco

FUGAS

Berta Cáccamo (izquierda) y una serie de polaroids de Damián Ucieda en la galería madrileña Formato Cómodo.
Berta Cáccamo (esquerda) e unha serie de polaroids de Damián Ucieda na galería madrileña Formato Cómodo. VÍTOR MEJUTO

Uns corredores ateigados coa sensación de volta á normalidade e ás vendas, máis una certa incerteza pola sucesión do Reina Sofía balizan esta edición de Arco

04 mares 2023 . Actualizado ás 11:38 h.

Gustaríame empezar pondo en cuestión o xa esgotado tema da urxencia na arte: non hai ningunha présa. Demóstrao Eleonore Koch na caseta deste ano da galería Travesía 4 en Arco, unha artista que pintaba nos anos cincuenta en Sâo Paulo. A Koch, que foi muller e pintora, pódeselle arrimar facilmente un pouco de pegamento decolonial e, sen darnos conta, xa estamos no século XXI, o século do arquivo e a xustiza. Tamén o demostra a obra de Nacho Criado, que nos deixou en 2010, pero parece un autor vivo e a súa obra está presente e sorprendentemente fresca, como a do noso Teo Soriano na catalá Marc Domenèch. Hai unha pintura de Nacho Criado en Álvaro Alcázar que conta todo isto moito mellor que eu.

Paco Leiro en un estand de Marlborough más ordenado
Paco Leiro nunha caseta de Marlborough máis ordenado VÍTOR MEJUTO

Javier Arce parece seguir onde o deixou Odilon Redon, do que non é precisamente coetáneo, e ten uns deliciosos cuadritos en The Goma. Unha peza de Alcolea en animada charla cun debuxo de Picasso e uns bosquexos de Maruja Mallo en Guillermo de Osma fixéronme sentir en casa. Arte emerxente.

Pereñíguez en Luis Adiantado é outra historia. É coma se un samuray fixésese os kimonos (ou como se chamen as pezas coas que se cobren) en Saville Row. Se a iso lle engades un pequeno retablo de Teixidor en Nieves Fernández, xa tes suficiente imaxinería para soportar este confuso gazpacho de nfts, arte urbana e cartoon que quere lograr, cun abracadabrante trampa visual, converter Carabanchel en Brooklyn. Os ricos mestúranse cos menos ricos en pintorescas e desconchadas naves industriais. Pouco traballo para os paletas. Hai unha galería que é como un latifundio distópico da que sales aparvado. Deberían pór un proximidades para percorrela.

Flotaba no ambiente a incerteza pola sucesión no Reina Sofía. Os reinados longos producen fieis vasalaxes e enconadas animadversións. Os corredores de Arco traían iso e moitas vendas: foi un zoco bulicioso.

O máis destacado da presenza galega é a gran noticia protagonizada por Damián Ucieda. A súa serie fotográfica Camiño Negro, un descarnado retrato da gran falla coa que un oleoduto atravesa a cidade da Coruña, foi adquirida polo Reina Sofía. Este traballo, que destaca pola súa rotunda solidez, viu a luz no espazo A Normal da Coruña, dirixido por Leticia Eirin e foi comisariado por Juan de Nieves . Agora pertence ao Reina Sofía, pero primeiro vímola aquí.

Rosendo Cid y Julia Huete en Nordés
Rosendo Cid e Julia Huete en Nordés VÍTOR MEJUTO

En Nordés, a única galería galega en Arco, Pablo Barreiro, Rosendo Cid e Julia Huete consolídanse con solvencia. Irene Grau e a súa obra a catro mans con Alberto Odériz, producida para o Festival Plataforma de Compostela, tamén lucía en Nordés. Odériz este ano ademais alzouse co VII Premio Cervexas Alhambra.

A galería coruñesa Vilaseco desembarca cunha batería de libros de artistas na sección ArtsLibris, entre eles o de María de la Vega sobre Álvaro Negro.

Álvaro Negro en F2
Álvaro Negro en F2 VÍTOR MEJUTO

Na pintura de Kiko Pérez en Ehrhardt Flórez hai un cambio de rexistro no que a madeira tallada substitúe ao papel de forma natural e orgánica. Kiko sempre fino.

Kiko Pérez en Ehrhardt  Flórez
Kiko Pérez en Ehrhardt Flórez VÍTOR MEJUTO

Álvaro Negro vendeu a súa peza ao museo noruegués Kistefos. Unha gran pintura cun marco do século XVII co que se produce unha perfecta ósmosis de materia e historia. É agradable comprobar que a arte galega é valorado fóra. Agora só falta que o valoremos dentro.

Manolo Paz en Max Estrella
Manolo Paz en Max Estrela VÍTOR MEJUTO