Dúas décadas dando Estopa

Javier Becerra
Javier Becerra REDACCION

FUGAS

cedida

Hai 20 anos que saía o álbum de debut dun dúo que se converteu en todo un fenómeno pop. A súa discográfica celébrao cunha luxosa reedición

19 may 2019 . Actualizado ás 23:20 h.

Hai un punto de autenticidade en Estopa que nin se compra nin se adquire co tempo. É a que se ten ou non se ten. E os irmáns David e José Manuel Muñoz tíñana. Lonxe de fabricar unha identidade en base a heroes anglosaxóns, historias peliculeiras e encanto de abelorios, estes dous rapaces de Cornellá de Llobregat apareceron a finais dos noventa como un sopro de aire xenuíno (e tamén fresco) no panorama pop español.

A súa música emanaba directamente do vacile do bar tras unha longa xornada nunha fábrica de montaxe. Non buscaba producións exquisitas nin exercicios sonoros rebuscados. Apelaba á rumba, ao rock de Extremoduro e, en momentos puntuais, ao rap. Todo para contar, sen artificios nin metáforas indescifrables, historias nas que os coches se citan con marca e modelo, o cantante perde a cabeza por unha rapaza e os baños son testemuñas de vidas botadas ao retrete entre gramo e gramo de coca.

De súpeto, produciuse o chispazo. Aquel traballo o homónimo Estopa, converteuse no disco do ano superando o millón de copias vendidas. Os versos de «Pola raja da túa saia / eu tiven un piñazo cun Seat Panda» pasaron a ser nesa peza que se canturreaba en oficinas, corredores universitarios e gabias de obras en estradas. Si, Estopa eran, máis que nunca, o pop do pobo. O seu desarmante sinxeleza estendeuse dun modo tal que resultaba imposible quedar á marxe da súa graza. E, lonxe de converterse nun efémero estalido de faísca, o idilio co público prolongouse durante anos e anos.

Vista atrás ampliada

Agora, coa escusa do 20.º aniversario daquel primeiro álbum, reedítase este con abundantes extras. Por unha banda, atópase o disco orixinal. Non perdeu nada do seu tersura. Temas como A raja da túa saia, Como Camarón ou O do medio dos Chichos, que forman parte da banda sonora do pop nacional, seguen soando como o primeiro día. Ademais, achégase outro cedé coas maquetas orixinais onde, con guitarra e voz, as mesmas pezas (e outras inéditas) xa deixaban entrever o seu potencial.

A xogada a completa un deuvedé que recolle o multitudinario concerto no Pavillón dos Deportes do Real Madrid en decembro do 2000 en plena efervescencia do fenómeno. E, para rematar, inclúese un libreto con textos asinados por Diego A. Manrique e abundantes fotografías daqueles marabillosos anos. Por certo, nel Rosalía lembra que este disco foi a primeira cinta que se comprou na súa vida.

Internet