Abel Pintos: «É necesario mirar aos ollos do público»

CARLOS PEREIRO

FUGAS

Nora Lezano

Esta estrela da canción arxentina volve desembarcar neste país en busca non da fama, senón en procúraa dunha conexión cun novo público

14 oct 2018 . Actualizado ás 23:10 h.

Talvez non lles soe o nome de Abel Pintos, pero é máis que probablemente, o artista e compositor máis afamado agora mesma nas terras arxentinas. A súa música, a camiño entre a canción de autor e o pop, valeulle para gañarse a unha nación que busca verse reflectida nas súas letras. A súa carreira comezou sendo tan só un neno, cando Raúl Lavié escoitouno cantar e quedou marabillado. Ao día seguinte contactou co produtor Pity Iñurrigaro para que o escoitase. Presente un Abel preadolescente nas oficinas, a súa voz comezou a saír de altofalantes para logo seguirlle un profundo silencio. Os alí presentes preguntáronlle que quen era. Nun arranque de enxeño e confianza, o arxentino respondeu que só era un mozo que amaba a música.

-Hai certo «déjà vu» cando un leva a súa música a outro país que non é o seu? Unha especie de volver erixir cimentos, ou de plantar sementes para logo recoller os seus froitos.

-Cando eu empecei a facer música con 11 anos só soñaba con ter o espazo e a atención que me brindasen para poder facer o meu, o que me fai verdadeiramente feliz: cantar. Pasaron moitos anos, pero o motivo polo que fago música segue sendo o mesmo. É como un exercicio emocional dar un concerto. É unha cuestión de contextos. Poida que aí si, apareza esa sensación de déjà , volver dar concertos en salas pequenas que dun tempo para acó non é o habitual para min pero… Non porque teña deixado de selo xera unha incomodidade, todo o contrario. É marabilloso para min que un país me brinde espazo e atención.

-Que aprendeu nese regreso ás salas de menor capacidade?

-As salas, segundo como sexa cada unha, brinda diferentes posibilidades, diferentes formas conceptuais de facer un concerto. Nesta xira levaremos a cabo un formato que facía moito que non abordabamos e que é algo moi divertido artisticamente. É un desafío á hora de reinterpretar as cancións. Non falemos, claro, da consabida intimidade e proximidade que propón algunha destas salas para co público, que nos primeiros encontros é fundamental. É necesario mirar aos ollos do público que che está coñecendo.

-Cando a súa carreira cumpriu 22 anos fixo unha festa de aniversario no River. Foron 40.000 persoas. Dise rápido, pero é inmenso.

-Uf… Xa o creo. Foron dous concertos moi simbólicos. Sentín que eu chegaba a ese estadio polo público e gran parte deste tamén estaba a chegar por primeira vez para acompañar a min. A emoción foi, en todas as ordes, compartida. Nunca a cifra da convocatoria foi protagonista, senón que o foi a emoción que sentiamos todos de estar aí. Foi algo importante.

-Moito se fala da súa conexión co respectable, ten algún segredo? Algunha fórmula?

-En xeral, a min dálleme mellor dar unha boa primeira impresión tras unha conversación que só polo estético. Explícome: se entro nun salón non creo que che chame a atención de inmediato pola miña figura, pero estou convencido que se falamos cinco minutos teño as ferramentas suficientes para facerche saber quen son como ser humano. Coa música pásame o mesmo. Non é un segredo, pero eu canto buscando iso, necesito que o público me escoite. Quero construír unha relación, en Arxentina levo 23 anos facéndoo. Aquí empezamos agora.