
Ocean Winds xera o maior proxecto de eólica mariña para o estaleiro
28 nov 2022 . Actualizado á 23:16 h.Navantia e a firma asturiana Windar Renovables fabricarán no estaleiro de Fene 62 jackets —estruturas de aceiro que serven para sustentar os aeroxeradores en alto mar— para o parque mariño Dieppe le Tréport, promovido pola empresa Ocean Winds en augas do norte de Francia. O impulsor do recinto acaba de asinar un acordo de reserva de capacidade con elas, que en breve traducirase nun contrato en firme.
Segundo informa Navantia Seanergies —a división de enerxías verdes da empresa pública—, é o proxecto de maior envergadura encargado ata o momento a ambas as compañas, que concorren en alianza ao mercado da eólica mariña desde o 2014.
Os traballos de fabricación das cimentacións darán comezo na antiga Astano no primeiro trimestre do próximo ano e se extenderánal menos durante dous exercicios. En conxunto, o pedido implicará a realización de catro millóns de horas de traballo.
As cimentacións, que serán de catro patas, terán un peso de ao redor de mil toneladas.
O parque francés de Dieppe Le Tréport contará cunha capacidade de xeración de 496 MW, suficientes para abastecer de electricidade sostible a unhas 850.000 persoas ao ano a partir de 2026. Está impulsado por un consorcio integrado pola empresa española Ocean Winds —á súa vez formada pola francesa Engie e a portuguesa EDP Renováveis—, a xaponesa Sumitomo Corporation e a entidade financeira francesa Banque deas Territoires.
Ocean Winds tamén encargou a Navantia Seanergies a construción de dúas jackets para a subestación eléctrica deste parque e para o de Îles d'Yeu et Noirmoutier. Ambos os proxectos contan con capacidade reservada en Puerto Real desde o pasado xuño.
Doutra banda, como vén sendo habitual nos encargos de eólica mariña que logra a alianza Navantia-Windar, a empresa asturiana fabricará nas súas instalacións de Avilés os piles —cilindros de aceiro nos que van ancoradas cada unha das patas das jackets—, en concreto 248 unidades. Ocean Winds asinou o pasado xullo o seu primeiro encargo con Navantia e Windar Renovables, un pedido que está a piques de arrincar e que consiste na fabricación de 14 monopiles —estruturas de eólica mariña dunha soa pata— co que se estrearán neste mercado.
Mellora de capacidades
A empresa prevé arrincar a produción deses compoñentes na segunda quincena do próximo mes de decembro. Navantia e Windar están a investir 36 millóns de euros na adaptación das instalacións para poder fabricar monopiles, un tipo de estrutura que sustenta o 80% dos aeroxeradores que funcionan actualmente en alto mar. Coa construción destas unidades, a antiga Astano converterase no único estaleiro en fabricar os tres tipos de suxeicións para este tipo de parques mariños, é dicir, os dunha pata, os de varias e as estruturas flotantes.
O intenso crecemento que está a experimentar a eólica mariña en Europa —auspiciada polas políticas para a transición enerxética cara a unha economía descarbonizada—, xunto coas capacidades e a versatilidade das instalacións coas que conta o estaleiro de Fene, son dous dos factores que posibilitaron o bo posicionamento co que contan Navantia e Windar neste mercado. As expectativas que manexan apuntan a máis encargos no curto e medio prazo, que garantirán o emprego na factoría de Perlío.
Os encargos da factoría de Perlío xa xeran beneficios á empresa pública
A empresa pública que preside Ricardo Domínguez puxo a principios de abril de longo a súa marca Navantia Seanergies. Entón, o director desa división, Javier Herrador, avanzou contratos por valor de 500 millóns de euros que ían materializarse nos próximos meses tanto no estaleiro de Fene como no de Puerto Real (Cádiz). Aínda que Navantia non adoita informar sobre o importe dos encargos, neste medio ano pecháronse varias obras, todas elas para Ocean Winds: un primeiro paquete de 14 monopiles e as 62 jackets anunciadas onte, en ambos os casos para o estaleiro de Fene, e as suxeicións para dúas subestacións, no estaleiro de Puerto Real.
No entanto, non só da eólica mariña aliméntase esta división verde, que tamén se envorca noutros compoñentes para a produción de instalacións industriais con fontes de xeración renovable, como o hidróxeno verde.
Despois de pasar pola súa particular travesía do deserto, o estaleiro de Fene hase especializado, en unión con Windar Renovables, na produción de cimentacións para os parques mariños. Oito anos despois de iniciarse neste mercado, as obras deste sector que se desenvolven na antiga Astano xa xeran resultados positivos á conta de resultados da empresa pública.
Para continuar crecendo nunha liña de negocio en clara expansión, Navantia proxecta unha reforma integral da factoría, con investimentos que poderían chegar a ascender ata os 50 millóns ata o 2030.