O centro que forma ao profesorado de Pontevedra faise máis versátil

Cristina Barral Diéguez
cristina barral PONTEVEDRA / LA VOZ

EDUCACIÓN

Ramón Leiro

O CFR renovou os seus espazos para facilitar o traballo colaborativo dos docentes

15 abr 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

«Temos que predicar co exemplo, servir de escaparate e dar ideas». Así xustifica o director do Centro de Formación e Recursos (CFR) do profesorado de Pontevedra, Jesús Álvarez Bértolo, a reestruturación interna deste edificio situado no campus da Xunqueira que ten vinte e cinco anos de antigüidade. O CFR forma e asesora a 5.600 docentes da zona norte da provincia, pero quere facelo pondo a disposición de ensinantes, colexios e institutos os seus novos medios e recursos.

A reorganización está lista e levou a cabo nos últimos dous anos. O centro hase feito máis versátil, apostando por espazos flexibles e móbiles dotados das últimas tecnoloxías. O proxecto partiu do equipo directivo do CFR e a Consellería de Educación investiu 120.000 euros. No que vai de curso 2018/2019 realizáronse 682 actividades certificadas para profesores, o que implica un total de 12.680 horas.

Unha cifras que se verán incrementadas co plan de formación profesional (FP), que leva a cabo polas súas especiais características -vinculadas a empresas segundo os ciclos- na primeira quincena de xullo e na primeira de setembro. O incremento no número de actividades leva aparellada unha maior implicación do profesorado, apunta o director, «algo que é bo para o sistema». Abonda un dato como exemplo. No 2006 as actividades impartidas polo CFR foron 98, con 3.272 horas.

Fai cinco anos iniciouse a formación dos docentes nos seus propios centros educativos en función das necesidades de cada un. Actividades máis específicas vinculadas á robótica, impresoras 3D e novas tecnoloxías impártense no CFR. «Se estamos a intentar cambiar a metodoloxía no ensino, o xeito de traballar co alumnado, o primeiro é que traballe en equipo, de forma colaborativa, o profesorado. De aí a nova reorganización do centro con flexibilidade de espazos porque hai que adaptarse ás necesidades do profesor do século XXI», remacha Jesús Álvarez.

Nunha das plantas tirouse o tabique que separaba dúas aulas e púxose un sistema móbil que permite, en función das necesidades, dividir ou unir ese espazo. Dispón de wifi, pupitres con rodas e táboa para destros e zurdos, e mesas desmontables provistas dunha torre central para cargar a batería dos portátiles en caso de necesidade, ademais dunha pantalla táctil que tamén conta cun espazo para escribir. Unha curiosidade, as cadeiras son de varias cores, algo que visualmente facilita a realización de actividades en grupos.

Tamén se habilitou un espazo Maker baixo esa filosofía de aprender facendo. Conta con impresoras láser, unha cortadora e pequenos robots para iniciarse na programación. Hai escasos días iniciouse o traballo do primeiro proxecto. Entre os recursos do CFR tamén hai comprimidos, un equipo de radio e bonecos para facer prácticas de reanimación cardiopulmonar, que se prestan aos centros. «Queremos que o CFR forme parte da vida dos centros educativos», recalca o seu director. Hai dous anos iniciaron o traballo coas familias a través das ANPA, con «moi bos resultados en Marín, Bueu, Sanxenxo ou Lalín».

O equipo do CFR abrirá, a partir do próximo curso e en horario de mañá, as súas aulas para que docentes da provincia póidanas usar cos seus alumnos. A súa aula de natureza, cun estanque, tamén se pode visitar.