O estaleiro Freire bota un arrastreiro chamado a revolucionar a pesca no Ártico

Alejandra Pascual Santiago
alejandra pascual VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Xoán Carlos Gil

O Saputi II, encargado por unha corporación esquimó, conta con tecnoloxía de vangarda para traballar camarón e fletán en condicións extremas

09 sep 2025 . Actualizado á 19:36 h.

O estaleiro vigués Freire Shipyard botou o Saputi II, un moderno arrastreiro conxelador deseñado para operar nas xélidas augas do Ártico. O buque, encargado pola corporación inuit Qikiqtaaluk, promete transformar a pesca en condicións extremas grazas á súa tecnoloxía punteira e o seu enfoque sostible. Con 79 metros de eslora e 17 de manga, está preparado para enfrontarse á banquisa entre Groenlandia e Canadá. O seu sistema de propulsión de baixas emisións aspira a converterse nun referente en canto a eficiencia enerxética e respecto ambiental.

Tras o acto deste martes, ao que acudiu unha delegación da compaña que opera no Ártico, os traballos continuarán á boia. O Saputi II procesará, conxelará e paletizará o produto directamente en alto mar. Grazas a un sistema automatizado con robots industriais, pode manexar ata 750 toneladas de camarón e 1.100 de fletán. Isto permitirá garantir a frescura e trazabilidade desde o momento da captura ata a chegada do produto ao consumidor.

A tripulación do arrastreiro estará composta por trinta persoas, na súa maioría inuit. A empresa que o encargou ao estaleiro galego quixo subliñar o seu compromiso co desenvolvemento económico das comunidades do norte do Canadá.

Freire Shipyard vive unha situación de grande actividade que a erixe no principal referente da industria naval na ría de Vigo xunto con Armón, grazas á súa especialización en buques oceanográficos e grandes iates. Actualmente, o estaleiro centenario de Beiramar está inmerso na construción do Saputi II e doutros catro barcos para clientes internacionais, o que lle garante carga de traballo para máis de dous anos, coa xeración de máis de medio milleiro de empregos directos e indirectos. O oceanográfico Anita Conti para Francia ten 45 metros de eslora e tecnoloxía punta con modernos sistemas de aforro enerxético. O veleiro insignia para Greenpeace é outro dos pedidos que atende, con propulsión híbrida (pilas de hidróxeno e motores con metanol) e que aspira a ser un modelo na redución da pegada de carbono. O buque de investigación Thuwal II, cuxa posta de quilla foi o pasado mes de abril, é un encargo de Arabia Saudita para realizar para a exploración do Mar Rojo e a realización de estudos acústicos e dar resposta a emerxencias. Ademais, o estaleiro constrúe un buque de apoio a mergulladores para a Armada Española e un iate de máis de cen metros de eslora.

O sector

A botadura deste martes do pedido para a corporación esquimó Qikiqtaaluk é un reflexo da capacidade que demostrou o sector naval galego para retomar a construción de buques pesqueiros nunha etapa en que o conxunto da industria atravesa un momento doce no que respecta á carga de traballo. A factoría de Nodosa, en Marín, forxa un arrastreiro de 85 metros para as compañas Profand e Newsan. Está deseñado para a pesca de pota e pescada negra en augas da Arxentina. O pedido optimizará a capacidade da flota galega mar dentro, do mesmo xeito que os buques Argos Berbés e Prion, construídos no mesmo estaleiro para sociedades mixtas participadas polas armadoras Pereira e Pescapuerta, respectivamente. Ambos operan no Atlántico Sur.

Outro pesqueiro en plena estrea é o Hadassa Bay, forxado nas bancadas de Armón Vigo para a compaña Copemar, que faena nas illas Malvinas. Nas mesmas instalacións deuse forma ao Don Juan Álvarez, un tangonero de 43 metros de eslora co que outra compaña líder do sector, Wofco, quere fortalecer a súa capacidade na pesca de lagostino salvaxe. Agora, o estaleiro avanza na posta a piques dun novo pedido para a compaña de Islandia Hraðfrystihúsið Gunnvör.