Galicia acada case o triplo de puntos de recarga eléctrica que de gasolineiras

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

ALBERTO LÓPEZ

Roza as 2.000 estacións de carga, fronte a 700 chafarices de combustible

06 sep 2025 . Actualizado á 20:51 h.

Non hai marcha atrás: o coche electrificado imponse irremediablemente á combustión. De forma máis lenta do que quererían os fabricantes —esporeados polas normativas antiemisiones da UE—, pero as matriculacións de eléctricos crecen, e con elas a necesidade dunha rede nacional de abastecemento público que, tamén de forma lenta, vai tomando corpo por toda a Península ata sumar 47.892 postes de recarga, segundo o barómetro correspondente ao segundo trimestre do 2025 (pechado o 1 de xullo), un 44% máis que un ano antes. O que supón que nos últimos doce meses entraron en servizo 12.194 novos cargadores públicos en España.

Este crecente despregamento da rede de alimentación eléctrica xa debería ser suficiente para evitar situacións de colapso nas electrolineras durante este período de vacacións estivais, en comparación con tempadas pasadas, dado o gran volume de desprazamentos que se rexistran — 52,8 millóns previstos en agosto, 6,9 millóns destes desprazamentos só nesta fin de semana, segundo as estimacións de datos da Dirección Xeral de Tráfico (DXT).

Tamén na comunidade galega, onde a rede de estacións de recarga creceu por amais da media española. Concretamente un 39,4% respecto ao segundo trimestre do 2024, ao pasar de 1.365 postes públicos dispoñibles aos 1.903 actuais, é dicir, habilitáronse 538 puntos máis nos últimos 12 meses.

A rede esténdese

Crecen os puntos de recarga eléctrica, que xa duplican en número ás gasolineiras, a pesar de que o sector tamén está en expansión. A rede de estacións de servizo en España acada un total de 12.631 puntos de venda, dos que 703 están na comunidade galega, segundo a Asociación da Industria do Combustible de España (Aice), antiga Asociación de Operadores Petroliferos (AOP). Esta cifra representa un incremento do 2,31% respecto ao ano pasado. A maior parte do crecemento volveu concentrarse na categoría de operadores independentes, que sumaron 298 novas instalacións.

Aclara a patronal do sector que ambos os servizos de subministracións (eléctrico ou carburante) se solapan nun total de 1.741 estacións que xa incorporan puntos de recarga eléctrica «o que reflicte o avance da rede cara a un modelo de subministración máis diversificada e aliñado cos obxectivos de mobilidade sostible».

Pero o problema non é tanto a cantidade como a calidade do servizo, e aí é onde a recarga eléctrica atópase en clara desvantaxe. O principal problema dos puntos de recarga é a potencia, un parámetro determinante para establecer o tempo necesario para cargar as baterías. E en Galicia, o 65% da rede é lenta (menos de 22 quilowatts de potencia), con 1.246 postes de alimentación que requiren entre tres e 19 horas para unha recarga completa.

Tempo de recarga

Ademais, hai 125 cargadores de entre 20 e 50 quilowatts, que precisan de entre hora e media e tres horas co coche enchufado para continuar a marca. O 14% son de entre 50 e 100 quilowatts, que esixen entre 30 minutos e unha hora para recargar a batería; 73 cargadores permiten alimentar a batería en menos de 15 minutos e só un 4,4% do total ofrecen o servizo de carga superrápida, nun tempo de entre 15 e 10 minutos.

Os datos tamén mostran que esta infraestrutura está a aumentar de forma máis intensa nas zonas interurbanas, que concentran o 61% das mangueiras eléctricas, fronte ás áreas urbanas, que xa viviron o seu momento de crecemento en anos anteriores. De feito, os 56 puntos de recarga ultrarrápida —cuxo número se mantén conxelado respecto aos que había fai un ano— están fóra das cidades. E un dato importante a ter en conta antes de viaxar: case un terzo da rede, concretamente o 32% dos postes, presentan problemas operativos ou están fóra de servizo.

E isto ocorre nun momento de crecemento da electromovilidad. En xuño deste ano, matriculáronse 119.125 automóbiles, dos cales 24.776 foron electrificados, un incremento de do 130,7% en comparación co mesmo mes do 2024. De feito, unha de cada cinco unidades vendidas na comunidade galega durante este período foron eléctricas. Representan o 16,8% do mercado, case 7 puntos porcentuais máis que no 2024.