Turkish Airlines achegará 275 millóns a Air Europa para adquirir ata o 27% do capital
ECONOMÍA

«A aeroliña seguirá adiante e España terá a súa propia compaña nacional», afirma Juan José Hidalgo
09 ago 2025 . Actualizado á 18:35 h.Turskish Airlines (THY) achegará a Air Europa un préstamo de 275 millóns de euros, que se reconverterán en accións (ao redor dun 26 ou un 27% do capital) unha vez que se obteñan as autorizacións pertinentes, tras o acordo vinculante que a compaña turca e a aeroliña española agardan formalizar.
O presidente de Air Europa, Juan José Hidalgo, mostrouse este sábado «satisfeito», nunha entrevista con Efe, con este acordo, xa que lle outorga ao empresario salmantino a «tranquilidade de que a aeroliña seguirá adiante e de que España terá a súa propia compaña nacional».
Ademais, con estes 275 millóns, «máis o que Air Europa ten en caixa», Hidalgo prevé cancelar o préstamo de 475 millóns que concedeu á aeroliña a SEPI (Sociedade Estatal de Participacións Industriais) para paliar o impacto da caída da actividade derivada da pandemia.
«O préstamo do ICO xa o cancelamos [150 millóns, que se liquidaron en maio pasado] e agora queremos facelo co da SEPI», apunta.
Fidalgo asegura que non pensa desfacerse de máis accións de Air Europa, xa que, a partir de agora, terá «dous bos socios», un IAG (propietario de Iberia, British Airways, Vueling, Aer Lingus e Level), cun 20% do capital, e o outro THY, cun 26 ou 27%. «Son os mellores socios que puidese ter».
O presidente de Globalia -sociedade propietaria do 80% de Air Europa- fixo esta entrevista con Efe despois de que THY anunciase na bolsa de Istambul hai dous días a súa intención de presentar unha oferta vinculante para adquirir unha participación minoritaria de Air Europa.
Unha contía para cancelar o préstamo da SEPI
Fidalgo calcula que entre setembro e novembro obterán as autorizacións pertinentes para a operación, «depende da axilidade do papelorio» e, con esa contía pagarase á SEPI.
Hai seis anos, antes de empezar as negociacións con IAG, Fidalgo consideraba que a compaña valía uns 1.000 millóns de euros, e de feito asinouse un principio de acordo co grupo hispano-británico por ese valor en novembro do 2019. Despois chegou a pandemia e «houbo que pasar un grolo», lembra.
«O covid supuxo unhas perdas para Air Europa de 1.400 millóns. Houbo que tirar dun préstamo. Nunca foi un rescate -insiste o presidente de Globalia- concedéusenos un crédito avalado por Globalia».
Engade que aquela época «non foi doado». «Pasamos un auténtico calvario e non por unha cuestión empresarial, senón por unha pandemia que afectou a todo o mundo».
Precisamente o covid impediu o acordo con IAG: «rompeu, abonáronnos a indemnización correspondente -75 millóns de euros de penalización-, e quedaron todos os compromisos nulos», afirmou Fidalgo a Efe.
Posteriormente, as negociacións renováronse e a oferta final de IAG pola aeroliña de Globalia reduciuse a 500 millóns, pero o acordo frustrouse cando Bruxelas impuxo unhas condicións de venda de rutas que deixaron sen sentido a operación, tal como dixo entón o CEO do grupo no que se integra Iberia, Luis Gallego.
Nos últimos meses han transcendido negociacións cos outros dous grandes grupos europeos de aeroliñas, Air France-KLM e Lufthansa, que finalmente non seguiron adiante.
«Satisfaime persoalmente que Air Europa, que é un proxecto moi loitado desde os seus inicios, vaia quedar como unha grande empresa cando eu desapareza», opina.
A partir de agora, «haberá unha compaña forte competindo en dúas terminal e con dúas alianzas. O de Madrid, será o único aeroporto no que haberá unha compaña con dúas alianzas e dúas terminal», precisa Fidalgo. «Non existe ningún outro en Europa».
Air Europa ten máis de 20.000 empregados, moitos dos cales estiveron en ERTE durante a covid. Desde o principio da pandemia, Fidalgo estaba preocupado por estes traballadores. «Non se despedirá a ninguén», asegurou.