En España extravíanse máis de dous envíos por minuto de compras por internet

La Voz EFE

ECONOMÍA

Un repartidor en Santiago, en foto de archivo
Un repartidor en Santiago, en foto de arquivo PACO RODRÍGUEZ

As vendas electrónicas mobilizaron no 2023 uns 84.000 millóns de euros

23 feb 2025 . Actualizado á 10:53 h.

En España extravíanse máis de dous paquetes por minuto de artigos comprados por internet, unha cantidade que, aínda que supón unha ínfima proporción do volume total de entregas, está a forzar ao sector para elevar os seus investimentos para evitar o dano que iso produce na confianza do consumidor. Xunto ás demoras nas entregas ou a xestión das devolucións, o problema dos extravíos acrecéntase a medida que se xeneraliza o comercio electrónico como unha alternativa á compra en establecementos físicos. «Durante as rebaixas, o extravío de paquetes dispárase, afectando tanto a empresas como a consumidores», explican desde TDI, especializada en solucións informáticas para a xestión loxística e que di contar cunha cota de mercado próxima ao 80% entre as grandes empresas de paquetería en España. Respecto diso, apuntan que un simple erro na etiqueta ou a falta de información centralizada pode impedir a entrega, xerando custos adicionais para os vendedores, atrasos nas entregas e insatisfacción entre os clientes.

Trátase dun novo desafío para este sector, encargado de que as compras cheguen a destino en tempo e forma, que está a xerar unha «nova mercadotecnia do comercio», baseada en investir en innovación tecnolóxica para evitar que se vexa afectada a confianza do consumidor e, a longo prazo, este reduza o seu hábito de comprar por internet. Segundo datos desta firma a partir dunha enquisa elaborada entre un milleiro de consumidores españois, o 66% deles evitará volver comprar se non recibe o seu pedido a tempo e un 23% deixará de visitar unha tenda en liña tras unha mala experiencia co transportista.

Venda a cegas de paquetes perdidos

Unha alternativa que atoparon algunhas empresas é a de vender a cegas eses paquetes perdidos ou non reclamados polos consumidores a través dun curioso modelo de negocio polo que os interesados poden comprar eses paquetes sen saber que conteñen no seu interior, coa esperanza de que o seu valor real sexa inferior ao prezo ao que o adquiren. Así, hai empresas en España que se dedican expresamente á compra e venda destes paquetes tanto por xunto como ao cliente final, como O meu Paquete de Misterio, Merkandi ou LotesDevoluciones, a pesar de os riscos que supón para o comprador. En calquera caso, desde o sector loxístico insisten en destacar que os extravíos representan unha porción mínima dunha actividade, a de comercio electrónico, que, segundo datos da Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia (CNMC), superou en España os 84.000 millóns de euros en 2023 -o último ano completo con cifras dispoñibles-, o que supón un 16,3% máis que o ano anterior.

De feito, a pesar do enorme volume de envíos que se xestionan diariamente en España (con máis de 3,3 millóns de paquetes ao día), os casos de extravío representan unha fracción mínima, con apenas o 0,001% de incidencias (unhas 3.300 ao día), segundo indican a EFE desde a patronal do sector loxístico, UN. O seu presidente, Francisco Aranda, apunta que, para facer fronte aos retos que expoñen os extravíos e devolucións de produtos, as empresas do sector realizaron «importantes investimentos» en solucións tecnolóxicas avanzadas. Nese sentido referiuse a ferramentas talles como a intelixencia artificial, os macrodatos e a aprendizaxe automática. Grazas a elas, unha empresa de loxística pode predicir e previr incidencias cunha precisión «sen precedentes». A eficiencia operativa mellorouse tamén coa incorporación de sistemas de rastreo en tempo real, a cadea de bloques, a Internet das Cousas e a automatización de almacéns. Aranda sinala tamén a importancia da implantación de seguros de envío, alertas automatizadas e servizos de entrega con proba de recepción. Todas elas, engade, melloraron a experiencia do cliente e han achegando «maior confianza e transparencia» no proceso de compra.