Plataformas como Uber ou Airbnb terán que recadar o IVE como fan taxis e hoteis

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Empresas como Uber ofrecen la posiblidad de trabajar por horas
Empresas como Uber ofrecen a posiblidad de traballar por horas Jesus Madrinan

A medida aprobada polos Vinte e sete será obrigatoria a partir do 2030, aínda que España quere aplicala antes do 2028

05 nov 2024 . Actualizado á 12:48 h.

Os ministros de Economía da UE adoptaron este martes as novas normas que esixirán aos operadores de plataformas nos sectores do transporte de pasaxeiros e de aloxamentos turísticos de curta duración, como Uber ou Airbnb, entre outras, sexan responsables de recadar e remitir o IVE ás autoridades fiscais cando os provedores de servizos non o fagan para evitar unha vantaxe inxusta respecto a taxis e hoteis.

O acordo sobre este expediente, que requiría a unanimidade dos Vinte e sete, foi frustrado en anteriores ocasións polas reticencias de Estonia, que consideraba que o peso das novas normas non ía recaer sobre as plataformas, senón sobre as pequenas e medianas empresas (PEME) que prestan os seus servizos a través delas.

Para salvar as distancias, os ministros introduciron, baixo a presidencia húngara do Consello, algúns cambios para reducir a carga administrativa que supón o regulamento para as PEME.

«Acadamos un bo compromiso sobre os dous piares que acordamos desde o principio e agora tamén apreciamos os resultados sobre a economía de plataformas», concedeu o ministro de Economía de Estonia, Jürgen Ligi, que apoiou o texto de compromiso este martes.

Ademais, engadiuse un período de transición que atrasa a aplicación do regulamento, que será voluntario a partir do 1 de xullo de 2028 e obrigatorio a partir do 1 de xaneiro de 2030, o que atrasa en cinco anos a proposta orixinal da Comisión Europea.

Respecto diso, o comisario europeo de Economía, Paolo Gentiloni, celebrou o acordo, que levou «tempo e esforzo», aínda que subliñou que «a aplicación oportuna e coherente das normas beneficiaría en gran medida ao funcionamento do mercado único e á igualdade de condicións entre as empresas tradicionais e a economía de plataformas» e que «as finanzas públicas de todos os Estados membro tamén se beneficiarían dunha rápida entrada en vigor».

Polo seu lado, a delegación española incluíu unha declaración na que apoia a formulación xeral reflectida na proposta en relación co modelo de plataformas dixitais, pero manifestou a súa intención de aplicalo antes de 2028, como medida de simplificación na recadación do IVE e como forma de mellorar a loita contra a fraude.

Segundo as normas actuais do IVE, son os provedores subxacentes de servizos --por exemplo, a persoa que aluga o seu apartamento--, os que están obrigados a recadar e remitir o IVE a Facenda, pero moitos deles, xa sexan particulares ou pequenas empresas, descoñecen que poden estar suxeitos ao IVE polos servizos que ofrecen e incluso cando son conscientes, pode resultarlles difícil familiarizarse co sistema do IVE e cumprir coas súas obrigacións respecto diso.

Así, esta reforma pretende eliminar a desigualdade actual no materia de IVE que sofren os operadores tradicionais destes sectores e, segundo as estimacións de Bruxelas, este cambio pode reportar aos Estados membro ata 6.600 millóns de euros ao ano en ingresos adicionais nos próximos dez anos e ata 48 millóns ao ano ás propias plataformas durante o mesmo período de 10 anos.

Agora que as capitais acadou un acordo tras dous anos de negociacións consultarase novamente ao Parlamento Europeo sobre o texto acordado, que logo deberá ser adoptado formalmente o Consello antes de publicarse no Diario Oficial da UE e entrar en vigor.

Factura electrónica e portelo único

Como parte do mesmo paquete, preténdese tamén dar un impulso á factura electrónica nas operacións transfronteirizas para axudar a reducir a fraude do IVE ata os 11.000 millóns de euros ao ano e diminuír os custos administrativos e de cumprimento para os comerciantes da UE en máis de 4.100 millóns anuais durante os próximos dez anos.

Esta proposta lexislativa vén modernizar o actual sistema de IVE da UE para o comercio intracomunitario, que con case 30 anos e, a pesar de algunhas melloras recentes, non seguiu o ritmo dos avances tecnolóxicos, a economía dixital, os cambios nos modelos empresariais ou a globalización.

O terceiro piar deste paquete é un modelo de portelo único para permitir ás empresas que venden a consumidores doutro Estado membro rexistrarse unha soa vez a efectos do IVE para toda a UE, e cumprir as súas obrigacións fiscais a través dun único portal en liña nunha única lingua, unha medida que podería aforrar ás empresas uns 8.700 millóns de euros en custos administrativos e de rexistro na próxima década.