Stellantis venderá coches eléctricos chineses en Europa e non descarta fabricalos en Vigo

m.sio dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

STELLANTIS | EUROPAPRESS

Os dous primeiros modelos da súa alianza con Leapmotor chegarán ao mercado español en setembro

13 jun 2024 . Actualizado á 20:24 h.

Stellantis e o fabricante chinés de vehículos eléctricos Leapmotor anunciaron hoxe o inicio da venda de varios modelos da compaña asiática en Europa a partir de setembro do 2024. Xa o di o refrán: se non podes co teu inimigo, únete a el.

Ata fai nada, o conselleiro delegado de Stellantis, Carlos Tavares, cada vez que falaba dos fabricantes de coches chineses, pintaba con cornos e rabo, porque eran, segundo dicía, a maior ameaza. Era o máis belixerante en Bruxelas esixindo un muro de aranceis contra a invasión de vehículos eléctricos económicos para a gran clase media.

Pero con máis de 300.000 unidades de marcas chinesas vendidas o ano pasado en Europa —o 2,8% dos 10 millóns matriculados—, e un crecemento exponencial no que vai do 2024, Tavares chegou á conclusión de que, como esta invasión incontrolada de marcas como MG, BYD, Omoda ou a mesma Chery, que se acaba de implantar en Barcelona, xa non hai quen pare, non pasa nada por vender a alma ao diaño, se do que se trata é de sobrevivir. E así é como Stellantis decidiu achinizarse.

O primeiro paso deuno en outubro do 2013, coa alianza que constitúo con Leapmotor, unha mozo empresa nada no 2015 na rexión de Shanghái especializada en coches eléctricos. O consorcio formado por PSA Peugeot Citroën e FCA Fiat Chrysrler puxo 1.500 millóns de euros para facerse co 21% do capital do fabricante chinés. O seguinte paso foi crer unha sociedade conxunta, Leapmotor International, na que Stellantis ten o 51%, fronte ao 49% chinés. Para que? Pois para dar o paso decisivo anunciado hoxe: vender coches chineses «a prezos competitivos» en Europa, incluída España, a través de Leapmotor, a partir de setembro deste ano.

El modelo C10 de Leapmotor que Stellantis venderá en Europa a partir de septiembre
O modelo C10 de Leapmotor que Stellantis venderá en Europa a partir de setembro

O acordo supón a entrada da marca chinesa no mercado europeo e a ampliación da oferta do fabricante de orixe francesa no segmento dos vehículos eléctricos alcanzables; e prevé a distribución dos primeiros modelos de Leapmotor en nove países europeos a través dunha rede de 200 puntos de venda. España, Portugal, Bélxica, Francia, Alemaña, Italia, Grecia, Holanda e Romanía serán os primeiros mercados en recibir os vehículos: o T03, popular entre os mozos compradores; e o C10 SUV, o seu buque insignia.

Stellantis prevé ter uns seis modelos de Leapmotor á venda «a prezos competitivos» para o ano 2027, e estes poderán producirse nas propias factorías que Stellantis ten repartidas por Europa, entre elas as españolas —Vigo, Zaragoza e Madrid—, o que lle permitirá esquivar o sobrecusto dos aranceis (actualmente o 10%, e en fase de subida) que tería que asumir se os coches se fabricasen e importasen da China. «Hai que aproveitar que temos fábricas dentro das distintas burbullas comerciais que existen. Podemos acomodarnos a diferentes escenarios de necesidades dos clientes dunha forma flexible», dixo Tavares, engadindo que decidirá onde colocar esta produción «seguindo estritos criterios de custos e calidade», que son marca da casa.

El modelo T03 de Leapmotor
O modelo T03 de Leapmotor Leapmotor

Carlos Tavares, sinalou que esta iniciativa permitirá «fixar máis rápido o problema do quecemento global» e «ofrecer tecnoloxía rendible ao mercado».

Pola súa banda, Zhu Jiangming, fundador e presidente de Leapmotor, destacou a fortaleza da compaña no mercado chinés, onde vendeu máis de 114.000 unidades no 2023, un aumento interanual do 29,7% segundo datos da compaña.

A alianza estratéxica entre Stellantis e Leapmotor prodúcese nun contexto de incerteza xeopolítica.

«Creo que a visita do presidente Xi Jinping é un exemplo da relación que queremos construír entre Francia e Chinesa», afirmou Tavares cuestionado sobre as consecuencias da recente visita europea do mandatario chinés.

«Non nos gusta a fragmentación do mundo, non axudará aos problemas globais do planeta», segundo o director executivo de Stellantis.

Os executivos de ambas as empresas coincidiron na necesidade da cooperación para superar estas barreiras e sinalaron o seu compromiso coa mobilidade sostible a nivel global.

«Estamos a crear burbullas e intentamos pechar o mercado entre esas burbullas. Sempre temos plans dentro das burbullas», engadiu Tavares para explicar como planean sortear posibles sancións á industria automobilística de vehículos eléctricos chineses.

Este movemento estratéxico buscaba fortalecer a presenza de Leapmotor no mercado chinés de vehículos eléctricos e aproveitar a súa tecnoloxía para introducir novos produtos eléctricos en mercados internacionais a través da rede de Stellantis.