Stellantis ve en perigo a adxudicación de contratos aos provedores galegos

m.sio dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Óscar Vázquez

Ignacio Bo, director de Stellantis Vigo, pide á Xunta que axude ao sector para que os pedidos non acaben en países de baixo custo: «O momento é xa, está en xogo a súa supervivencia», advirte.

24 abr 2024 . Actualizado ás 19:51 h.

O director de Stellantis Vigo, Ignacio Bo, asegura que a factoría galega está  «adecuadamente» situada para recibir novos proxectos no marco do plan estratéxico Dare Forward 2030 do consorcio automobilístico que dirixe Carlos Tavares, pero persiste na mensaxe de que a mellor garantía de futuro é seguir reducindo custos e recibir máis axudas públicas.

Así o afirmou este mediodía no acto de clausura da asemblea de empresas do Clúster de Automoción e Mobilidade de Galicia (Ceaga) -patronal sectorial integrada por Stellantis e a súa rede de 200 provedores de compoñentes locais-, que presidiu o presidente da Xunta, Alfonso Rueda; acompañado da conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, e a presidenta de Ceaga, Patricia Moreira.

Bo tirou de cifras para pór en valor a actividade do sector no 2023, un exercicio histórico pola marca de facturación acadado -13.000 millóns de euros, un 12 % máis que no 2022-; uns datos que o director da planta galega enmarcou contextualizó dentro dos bos resultados conseguido polo grupo a nivel global.

«Consolidamos o traballo dos últimos anos para a mellora da nosa eficiencia e o resultado deste traballo sitúanos como a planta de mellor rendemento da nosa compaña, situándonos adecuadamente para recibir novos proxectos», asegurou Ignacio Bo, que aproveitou a presenza de Rueda e dos directivos da industria de compoñentes que abastecen a Stellantis Vigo para recalcar os alicerces que garanten o futuro da factoría viguesa: a redución de custos de produción para ser máis competitivos respecto de compañas doutros países.

«Esta competencia obríganos como fabricantes, ineludiblemente, a mellorar a nosa competitividade por todos os medios posibles. Debemos optimizar os nosos custos e os dos nosos provedores, abordando cada oportunidade de mellora. Temos que revisar e cuestionar cada gasto fronte ao valor que engade, para poder reducilo», expuxo o directivo, insistindo en que para Stellantis Vigo, é de «vital importancia» que se reduza o custo total de produción das fábricas, ademais de traballar na flexibilidade e optimizar os custos en xeral. «Debemos traballar incansablemente na mellora continua. E é urxente, máis que nunca», engadiu.

Axudas públicas para os provedores galegos

O outro alicerce de apoio vital para Stellantis é o apoio das administracións. «Gran parte da mellora está nas nosas mans, pero necesitamos todas as axudas posibles, e é neste ámbito no que a Administración pode e ten que converterse nun actor principal para a transformación que necesitamos abordar, se queremos seguir na carreira, e mesmo para a propia supervivencia», afirmou.

Bos referiuse non só aos fondos europeos Next Generation, lanzando unha mensaxe ao Goberno central para insistir en «que os reparta canto antes», senón que ademais apelou á Xunta de Galicia, para que desempeñe un «papel relevante» á hora de repartir subvencións ao resto do tecido produtivo.

«A Administración galega pode axudarnos a reducir os custos de produción e con iso a mellorar a competitividade, actuando a todos os niveis con axudas que contribúan directamente ás melloras razoables que desde as empresas debemos propor», explicou o director de Stellantis Vigo, referíndose a axudas á I+D, a proxectos de automatización ou a plans de descarbonización, entre outros.

«O momento é xa. De nada servirá desenvolver a nosa produtividade a futuro se a industria de compoñentes de Galicia corre o risco de perder contratos que se deciden no momento presente», advertiu o directivo, alertando de que está en «risco» a «supervivencia» do sector e pedindo unha acción de promoción conxunta entre a Xunta e Ceaga, destinada a lograr que as centrais de compras poidan considerar igualmente atractivas as propostas das empresas galegas fronte ás que veñan doutros países de baixo custo.

Ignacio Bo asegurou que o futuro de Stellantis Vigo, máis aló da súa propia competitividade, radica tamén na dos seus provedores. «O tecido local de provedores facédesnos máis competitivos. Estamos no mesmo barco», sentenciou.