Unha nova etiqueta nos electrodomésticos indicará ao consumidor se é doado reparalos

La Voz MADRID | EFE

ECONOMÍA

Óscar Cela

A medida incluirase na nova lei de consumo sostible, que sancionará ás empresas que dean información enganosa

17 feb 2024 . Actualizado á 18:27 h.

Os electrodomésticos e os produtos electrónicos, entre outros, terán que incorporar, cando entre en vigor a nova Lei de Consumo Sostible, unha nova etiqueta que informará sobre o índice de reparabilidad do aparello, é dicir se é doado ou difícil reparalo.

Así o avanzou nunha entrevista a Efe a secretaria xeral de Consumo e Xogo, Bibiana Medialdea, quen detallou que esta etiqueta indicará «como de doado ou difícil é conseguir as pezas do electrodoméstico ou tamén como de cara ou non pode ser a reparación en función ao prezo do produto».

Desta forma, cando vaiamos comprar unha lavadora, por exemplo, ademais de comparar a eficiencia enerxética, que xa o podemos facer, ou o prezo, poderemos comparar en función da puntuación que teña no índice de reparabilidad, as facilidades para reparar con respecto a outras.

Pero ademais, esta lei tamén terá en conta o 'ecodiseño', é dicir o deseño dos produtos para que garantan maior durabilidade e mellor facilidade para as reparacións.

Para a secretaria xeral de Consumo, vai ser «un antes e un despois» porque suporá toda unha nova xeración de dereitos sostibles e de consumo, nos que o Goberno avanzará a partir das directrices e regulamentos que se están regulando especialmente no último ano na UE.

Precisamente, a partir dunha desas directrices, e coa lei de Consumo Sostible, segundo explicou, obrigarase ás empresas a que a información ambiental que dean estea fundamentada porque o problema que agora existe non é que non se dea.

«De feito -argumenta-, como a poboación está xa moi sensibilizada, o que vemos é que as empresas están a ofrecer moita información comercial relacionada coa sustentabilidade, e por iso a preocupación é asegurarnos de que sexa sempre certa e que estea fundamentada, e que non se confunda con información enganosa».

Por tanto, pasarán a estar prohibidas as afirmacións e alegacións ambientais que se consideren vagas que non teñan unha certificación previa e que sexan tan xenéricas, como por exemplo dicir que un produto «é ecolóxico, que é verde ou que esta empresa é amiga do medio ambiente ou é sostible, sen fundamentalo».

Sancionarase ás empresas que dean información enganosa?. A resposta é clara. Si, e de forma importante porque as haberá desde 100.000 euros ata catro ou seis veces o beneficio ilícito que se puido conseguir a partir desa publicidade enganosa.

Máis da metade das alegacións ambientais que fan as empresas a nivel europeo e en España non están ben fundamentadas, segundo Medialdea, e como estas terán que selo nun futuro, en Consumo están a traballar na elaboración dunha guía de boas practicas na que se explique como se fai unha política comercial de sustentabilidade «veraz, sen confusión».

Crecente preocupación pola sustentabilidade

Os españois son dos europeos que incorporan cada vez máis ás súas decisións de consumo a súa preocupación tamén pola sustentabilidade e cada vez máis están dispostos a asumir un maior custo por facer opcións de consumo máis sostibles, segundo os últimos datos do Eurobarómetro.

De aí, a preocupación no Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 por que as empresas sexan responsables e informen con argumentos sobre a súa política comercial de sustentabilidade, «sen utilizalo para facer unha competencia desleal», segundo a responsable de Consumo.

A Lei de Consumo Sostible regulará o dereito á reparación, a loita contra o blanqueamiento ecolóxico ou a protección contra prácticas desleais porque, tal e como sinalou o ministro Pablo Bustinduy ao anunciala, «a palabra sostible é cada vez máis empregada para estratexias de greenwashing (lavado de imaxe verde)»·.Éo, segundo as súas palabras, «ata o punto que rematou por perder gran parte do seu valor e do seu significado», e a intención é «tomarse ese concepto en serio».