A costa de xaneiro chega con subidas de ata case o 30 % nas facturas básicas dos fogares

Ana Balseiro
A. Balseiro MADRID / LA VOZ

ECONOMÍA

Imagen de una persona usando su teléfono móvil
Imaxe dunha persoa usando o seu teléfono móbil EFE

A fiscalidade da enerxía ou a alza da telefonía, Internet ou os seguros complican a economía familiar

08 ene 2024 . Actualizado ás 19:03 h.

Os fogares españois chegan a xaneiro, en moitos casos, non só cuns quilos de máis tras as festas, senón tamén coa necesidade de apertarse o cinto. E este ano a costa do mes será especialmente empinada porque traerá subidas de ata case o 30 % nalgunhas facturas básicas. Así o confirma o comparador financeiro Kelisto.é, tras constatar incrementos de entre o 4,56 % e o 29 % nos prezos das hipotecas, os seguros ou a enerxía.

No caso desta última, a subida do IVE e do imposto especial sobre a electricidade acordado polo Executivo encarecerá a factura da luz un 6,8 % de media, mentres que a do gas incrementarase un 4,76 %. Tamén os seguros soben. En concreto, no último trimestre, as pólizas de coche escalaron nada menos que un 29,4 %, o maior aumento do 2023. E, no que respecta ás hipotecas, a pesar da baixada do euribor coa que pechou decembro, os créditos que se revisen este mes de xaneiro subirán un 6,5 %.

Non escapan tampouco os recibos de teléfono e Internet, xa que este mes tres operadoras —Movistar, Vodafone e Virgin Telco— actualizan os prezos das súas tarifas, cunha alza media do 4,56 %.

«Aínda que se agarda que algunhas subidas de prezos modérense ao longo do ano ou que, mesmo, tórnense en baixadas —como a relativa ás hipotecas variables, co euribor en descenso desde o pasado outubro—, hai outras que se manterán (como as relacionadas con Internet e telefonía e os seguros de coche) e outras que mesmo irán a peor, como sucede co recibo da luz e o gas. A parte positiva é que o consumidor si pode facer algo para combater esas alzas. En concreto, hai tres medidas que, combinadas entre si, poden contrarrestar ou reducir o impacto da costa de xaneiro: analizar se os servizos que temos contratados son os adecuados para o noso patrón de consumo, aplicar medidas de consumo eficiente e, sobre todo, cambiar de provedor en busca dun máis barato», explica Estefanía González, portavoz de Kelisto.é.