Miles de autónomos salvan os seus negocios co diñeiro extra da entrega e recollida de paquetes

Manoli Sío Dopeso
m. sío Dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

XOAN CARLOS GIL

Ofrecer servizo de despachos de billetes ou puntos «locker» pode xerar ata 1.000 euros de ingresos en meses de rebaixas ou Nadal

02 ene 2024 . Actualizado ás 09:01 h.

A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), nun informe recente sobre o estado da paquetería e o comercio electrónico, asegura que máis da metade da poboación en España fai compras por Internet, e o 95 % destas compras online requiren servizo de entrega de paquetería.

Hai tempo que o pequeno comercio descubriu a posibilidade de converter as súas tendas en puntos de recollida de compras online, pero o verdadeiro bum está a producirse agora. En España hai máis de 6.000 negocios adscritos á rede de paquetería procedente do comercio electrónico, os denominados pickup, segundo a Confederación Española de Comercio (CEC), que explica que a cantidade de diñeiro que gañan ao mes os autónomos que teñen implantado este sistema nos seus negocios depende directamente do número e o tamaño de paquetes que reciban nos seus establecementos. Por un só paquete, os traballadores por conta propia poden percibir entre 30 céntimos e 1,5 euros. «O criterio que establece o diñeiro que custa cada paquete é o peso. Hai diferentes franxas e os paquetes que máis pesan equivalen a unha maior retribución», apuntan desde esta organización.

«A inmensa maioría dos nosos clientes son profesionais con establecementos moi pequenos que utilizan este servizo como un apoio á súa actividade», explican desde a empresa Inpost (antes, Mondial Relay). Destaca que unha das principais vantaxes deste servizo que sinalaron tanto os autónomos consultados como as empresas que o xestionan, é o aumento de visitas, vendas e a visibilidade que ofrece aos negocio.

En función da empresa distribuidora que se elixa, un negocio que ofreza o servizo de entrega ou recollida de paquetes podería experimentar un crecemento media de vendas de entre un 12 e un 20 %, segundo Pack Mondial Relay. «En función da zona na que se atope, un negocio que o ano pasado recibía 300 euros, este ano está a recibir 450 euros», engaden. 

As vantaxes do despacho de billetes

Pero existe unha alternativa máis sinxela que ser punto de recollida físico e máis vantaxoso a medio prazo. Trátase da opción ter unha instalación de despachos de billetes ou lockers, que non só beneficia aos compradores e empresas de loxística, senón que tamén pode representar un ingreso extra para os negocios, xerando ganancias mensuais que poderían chegar aos 900 euros.

A cantidade concreta de ingresos dependerá da cantidade e tamaño dos paquetes entregados. De acordo a información outorgada por Inpost, a maior peso e tamaño, maior será o beneficio. «Os locais estratexicamente situados, con alta afluencia de persoas, poden xestionar máis de 100 paquetes ao día para a súa entrega» afirma a compaña de envíos.

Outro coñecido servizo de Amazon permite aos autónomos gañar entre 0,35 e 0,40 céntimos por paquete recibido, dependendo tamén do seu tamaño e peso. O seu armario locker ten un prezo de aproximadamente 15.000 euros, pero a infraestrutura é custeada completamente pola multinacional de Jeff Bezos. Previamente, o local debe cumprir coas condicións ideais de dimensións, localización interesante para a empresa e outra serie de requisitos a tomar en conta pola compaña.

Algo que destacan desde InPost, é que os lockers destacan pola súa variabilidade en termos de tamaño, o que permite unha adaptación precisa ao espazo dispoñible no local. No caso desta empresa, as dimensións necesarias para instalar o armario oscilan entre dous e seis metros e pódese elixir colocalo tanto en interiores como en exteriores. «Esta característica brinda aos autónomos a liberdade de elixir a localización máis conveniente para os seus clientes, xa sexa dentro do establecemento para unha experiencia de recollida máis integrada ou en áreas exteriores de doado acceso», sinalan.

Desde Amazon confirman que o paquete «ideal» debería de ter un peso máximo de 4,5 quilogramos. Para instalar o armario, o principal requirimento, á marxe do espazo, é ter un punto de alimentación eléctrica para funcionar. Os gastos de envío, instalación e mantemento corren a cargo da empresa de loxística, e é o autónomo quen debe pagar o consumo de luz. «Trátase de que non teñamos que facer tantos quilómetros nas cidades. Ademais, o destinatario non ten que estar agardando a chegada do paquete, senón que o recolle preto da súa casa candoqueira », explica Amazon.