Os fabricantes de coches penétranse no mercado de segunda man

D. Casas REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

cedida

Chegan ao consumidor os automóbiles reacondicionados tras pasar por fábrica

16 feb 2022 . Actualizado ás 05:00 h.

Non atravesa o mercado do automóbil un dos seus mellores momentos. E hai que buscar negocio onde sexa. Con esa idea sobre a mesa, as principais marcas de coches xa non só fabricarán unidades novas, senón que decidiron meterse de cheo no mercado da segunda man. Stellantis, Renault, Toyota e Volkswagen xa anunciaron o seu interese por esta liña de negocio que, en definitiva, consiste no reacondicionamiento de vehículos usados para pólos de novo á venda.

Non trata de flotas de ocasión ás que se lles dá unha segunda vida despois do seu paso polo taller, senón que son turismos con quilómetros ao lombo que volven á fábrica, onde se comproba o estado da parte mecánica, os danos no seu interior e os rozamentos na chapa. Todo se corrixe e modifica ata deixalos como novos.

Aseméllase moito aos procesos que realizan as compañas de compra-venda de vehículos. Pero a diferenza radica en que os coches reacondicionados polos fabricantes levarán o selo de inspección e calidade certificado pola propia marca, o que achegará maior grao de confianza e valor engadido ao cliente. E cal será o seu prezo? Haberá que agardar a que saian as primeiras unidades, pero situaranse a medio camiño entre os do mercado de segunda man tradicional e os novos. Con esta vía de negocio que agora se explora, os fabricantes garanten que os seus coches serán revisados polos seus propios profesionais e que as pezas repostas serán as que eles mesmos fabriquen, cos accesorios orixinais.

Os modelos que poderán pasar por fábrica procederán de particulares , de flotas de empresas e das modalidades de renting e leasing.

Entre as razóns que levaron ás marcas a explorar esta modalidade de negocio destaca o feito de que o mercado de segunda man supera con fartura á o de coches novos. En España véndense practicamente dous turismos usados por cada un novo, mentres que noutros países, como Francia ou Alemaña, a proporción aínda é maior, con tres coches de segunda man por cada un que sae de fábrica, segundo as cifras que manexa o sector. En España, o ano pasado vendéronse 1,9 millóns de turismos usados.

No caso de Galicia, os últimos datos achegados por Ganvam (Asociación Nacional de Vendedores de Vehículos) sinalan que o 2021, un total 121.380 galegos optaron por adquirir un modelo de segunda man, a cifra máis elevada desde que existen rexistros.

Estas preferencias e o impacto que a crise dos microchips provocou no abastecemento dos produtores para sacar ao mercado automóbiles novos explican os movementos dos fabricantes cara ao vehículo reciclado. A Asociación Española de Fabricantes de Automóbiles e Camións (Anfac) estima que as vendas de turismos tardarán varios anos en volver aos niveis anteriores á crise. E os fabricantes xa levan tempo preparándose para penetrarse en proxectos de economía circular.

As marcas exploran, deste xeito, un novo nicho de negocio que ata agora recaía case en exclusiva en concesionarios e compañas especializadas neste segmento. Os particulares, coa compra dun coche novo, deixaban o usado no centro de venda para o seu lavado de cara e posterior posta no mercado.

Os primeiros automóbiles reciclados estarán dispoñibles este ano

Os proxectos das marcas con flotas de coches rexuvenecidos estarán na rúa este mesmo ano.

Stellantis

Compra Stimcar. O grupo entrou recentemente no capital de Stimcar, unha compaña especializada no reacondicionamiento de vehículos de ocasión, para potenciar esta liña de negocio. Aspira a un volume de vendas duns 100.000 vehículos reciclados anuais. 

Renault

Recicla coches da súa marca. O proxecto denomínase Re-Trofit. Para España terá a súa sede na fábrica Sevilla e porase en marcha a finais deste ano. A plena capacidade, poderán reacondicionar ata 10.000 unidades ao ano. Tamén transformará motores diésel en eléctricos. 

Toyota

Fábrica do Reino Unido. O grupo nipón levará os coches de volta á fábrica despois do seu primeiro ciclo de uso e actualizaraos cun concepto moi similar ao reacondicionamiento de teléfonos móbiles ou computadores.