Inditex non poderá rexistrar a marca Zara para vender produtos de alimentación

ECONOMÍA

Sergio Perez | Reuters

O Tribunal Xeral da Unión Europea dá a razón a unha marca italiana que se opuxo ao rexistro ao considerar que se parecía á súa insignia A Delizie Zara

01 dic 2021 . Actualizado ás 14:01 h.

O Tribunal Xeral da Unión Europea deu a razón á Oficina de Propiedade Intelectual da Unión Europea (EUIPO), que se opuxo ao rexistro da marca Zara para o seu uso en produtos e servizos relacionados coa alimentación, a restauración e a venda de alimentos.

A historia arrinca en marzo do 2010, cando Inditex solicita ante a EUIPO o rexistro como marca dá a Unión Europa do signo denominativo Zara, baixo o que xa non só quere comercializar moda, senón que pretende dar o salto a outros artigos relacionados co mercado da alimentación. Pero uns meses máis tarde, unha empresa italiana (Ffauf Italia SPA) oponse. Aduce que eles teñen xa no mercado a marca Lle Delizie Zara, coa que venden pasta fresca seca, conservada, conxelada e preparada, todas de orixe italiana. 

No ano 2013, Inditex solicita que se probe o uso efectivo das insignias italianas. E, tras presentar os papeis oportunos, a EUIPO estima parcialmente a oposición da firma especializada na venda de pasta. Nin italianos nin galegos quedaron conformes co resultado e no 2015 ambas volveron acudir á EUIPO.

Tiveron que agardar. Concretamente tres anos, cando a Oficina de Propiedade Intelectual da UE decidiu desestimar o recurso do grupo Inditex. Non só confirmaba o que se determinou na resolución anterior se non que ademais tampouco lles permitía utilizala para servizos de restauración, restaurantes autoservicio e cafeterías. 

Os galegos decidiron no 2019 chamar ás portas do Tribunal Xeral. E a balanza inclinouse un pouco cara ao seu lado. A Xustiza anulou a resolución da EUIPO ao considerar que non cumpría coa obrigación de motivación e devolveu o asunto á oficina. Pero a alegría durou pouco. Un ano máis tarde, a EUIPO estimou parcialmente o recurso dos italianos e declarou que había risco de confusión entre todos os produtos designados polas marcas de ambas as empresas, salvo no caso das verduras frescas e dos zumes de froita, que eran diferentes do conxunto dos produtos designados polas marcas anteriores da empresa italiana. 

É dicir, Inditex podería rexistrar a marca Zara para comercializar só eses produtos. Pero tampouco se conformaron os galegos. Recorreron de novo ante o Tribunal Xeral, que leste mesmo mércores ditou sentenza. E non saen ben parados os do xigante téxtil. Corrobora a apreciación da oficina europea e confirma que os distintos produtos e servizos designados por Inditex e os produtos protexidos polas marcas italianas anteriores son idénticos ou similares. Considera así mesmo que as marcas enfrontadas teñen un grao de similitude elevado e que o risco de confusión quedou demostrado. Polo que Inditex non poderá utilizar a marca Zara para vender alimentación.