![](https://img.lavdg.com/sc/YJhfQclqKzlczPddQ4fs0EXNNDI=/480x/2020/05/12/00121589265962162716631/Foto/eup_20200512_063542074.jpg)
Están a favor de impor novas medidas de seguridade, pero non queren reducir o espazo. Avisan de que poden crebar compañas
12 may 2020 . Actualizado á 09:00 h.A polémica por un voo entre Madrid e Gran Canaria con todos os asentos ocupados reabriu o debate sobre a seguridade de voar en avión en tempos do coronavirus.
En plena tormenta, as aeroliñas deféndense. Din que o risco de contaxio é baixo porque o aire a bordo renóvase cada poucos minutos («a utilización de filtros HEPA elimina virus e bacterias cunha efectividade do 99,99%») e tanto a tripulación como os pasaxeiros usaron máscaras. Están a favor de adoptar máis medidas de seguridade, como a toma de temperatura previa, pero en contra de reducir a pasaxe.
Toda a industria aérea, con IATA (a Asociación Internacional de Transporte Aéreo) ou o fabricante Airbus á cabeza, argumentou en repetidas ocasións que o bloqueo do asento central para aumentar as distancias non é necesario. E tamén expresaron publicamente o seu temor de que unha redución de capacidade por distancia social poida conducirlles á quebra. A última vez foi o luns. E ante o rei.
Nunha videoconferencia con Felipe VI, a Asociación de Liñas Aéreas de España trasladou ao monarca a preocupación polas consecuencias da pandemia tanto na actualidade como a curto e medio prazo. E alertou sobre a posible quebra de compañas. Neste contexto, o conselleiro delegado de IAG (British Airways, Iberia, Vueling...) confirmou o luns unha reestruturación de todo o grupo aéreo.
A crise sanitaria reduciu o tráfico aéreo nun 95%, o que obrigou ás compañas aéreas a deixar en terra á maior parte dos seus avións. Só nos meses de marzo, abril e maio o número de voos cancelados como consecuencia das restricións para voar superou os 250.000.
Esta situación pon en risco 900.000 empregos do sector aéreo en España e témese unha caída de ingresos de ao redor de 15.000 millóns de euros, como consecuencia da perda de case 114 millóns de pasaxeiros, case a metade (41,41%) do total de pasaxeiros rexistrados en todo o exercicio de 2019.
As liñas aéreas estiman que esta situación tería un impacto no PIB nacional de ata 55.000 millóns de euros, o que equivalería a un descenso do 4,41% do PIB, segundo previsións de IATA recollidas por Europa Press.