As aeroliñas alertan: poden crebar se teñen que reducir a pasaxe a bordo

La Voz REDACCIÓN

ECONOMÍA

ÁLEX ZEA | EUROPA PRESS

Están a favor de impor novas medidas de seguridade, pero non queren reducir o espazo. Avisan de que poden crebar compañas

12 may 2020 . Actualizado á 09:00 h.

A polémica por un voo entre Madrid e Gran Canaria con todos os asentos ocupados reabriu o debate sobre a seguridade de voar en avión en tempos do coronavirus. 

En plena tormenta, as aeroliñas deféndense. Din que o risco de contaxio é baixo porque o aire a bordo renóvase cada poucos minutos («a utilización de filtros HEPA elimina virus e bacterias cunha efectividade do 99,99%») e tanto a tripulación como os pasaxeiros usaron máscaras. Están a favor de adoptar máis medidas de seguridade, como a toma de temperatura previa, pero en contra de reducir a pasaxe. 

Toda a industria aérea, con IATA (a Asociación Internacional de Transporte Aéreo)  ou o fabricante Airbus á cabeza, argumentou en repetidas ocasións que o bloqueo do asento central para aumentar as distancias non é necesario. E tamén expresaron publicamente o seu temor de que unha redución de capacidade por distancia social poida conducirlles á quebra. A última vez foi o luns. E ante o rei. 

Nunha videoconferencia con Felipe VI, a Asociación de Liñas Aéreas de España trasladou ao monarca a preocupación polas consecuencias da pandemia tanto na actualidade como a curto e medio prazo. E alertou sobre a posible quebra de compañas. Neste contexto, o conselleiro delegado de IAG (British Airways, Iberia, Vueling...) confirmou o luns unha reestruturación de todo o grupo aéreo. 

A crise sanitaria reduciu o tráfico aéreo nun 95%, o que obrigou ás compañas aéreas a deixar en terra á maior parte dos seus avións. Só nos meses de marzo, abril e maio o número de voos cancelados como consecuencia das restricións para voar superou os 250.000. 

Esta situación pon en risco 900.000 empregos do sector aéreo en España e témese unha caída de ingresos de ao redor de 15.000 millóns de euros, como consecuencia da perda de case 114 millóns de pasaxeiros, case a metade (41,41%) do total de pasaxeiros rexistrados en todo o exercicio de 2019.

As liñas aéreas estiman que esta situación tería un impacto no PIB nacional de ata 55.000 millóns de euros, o que equivalería a un descenso do 4,41% do PIB, segundo previsións de IATA recollidas por Europa Press.