Carlos Ghosn: de gurú do grupo Renault a ser detido por malversación

Iago García
Iago García REDACCIÓN

ECONOMÍA

Ghosn, CEO de la Alianza conformada por Renault, Nissan y Mitsubishi posa junto con el K-ZE, próximo lanzamiento eléctrico de la marca del rombo
Ghosn, CEO da Alianza conformada por Renault, Nissan e Mitsubishi posa xunto co K-ZE, próximo lanzamento eléctrico da marca do rombo REUTERS | BENOIT TESSIER

Durante a súa etapa a cargo de Renault fomentou a alianza coas xaponesas Nissan e Mitsubishi e potenciou á romanesa Dacia no sector «low cost». A o empresario franco-brasileiro, detido no Xapón por malversación nas súas finanzas persoais, xa se lle busca substituto no grupo automobilístico

19 novs 2018 . Actualizado ás 20:18 h.

O arresto en Tokio por evasión fiscal do máximo directivo da alianza Renault Nissan Mitsubishi, Carlos Ghosn, en relación cunha investigación das autoridades xaponesas por supostas irregularidades nas súas finanzas persoais castiga con dureza ao seu grupo empresarial. Renault derrúbase hoxe na Bolsa de París, perdendo as súas accións máis do 8% do seu valor

A detención do presidente do conglomerado automobilístico foi levada a cabo por representantes da fiscalía do distrito de Tokio e está acusado de manobras financeiras supostamente irregulares para sacar beneficio propio. Ghosn tería deixado de declarar ao regulador bolsista de Tokio un total de 5.000 millóns de iens (38,7 millóns de euros) dos seus ingresos durante os últimos cinco anos, segundo a axencia xaponesa Kyodo.

Tras a investigación iniciada por non declarar esa serie de ingresos que tería recibido, todo fai indicar que Ghosn terá que abandonar o seu cargo en poucos días. Así llo están pedindo aos consellos de administración das marcas integradas na alianza de Renault, Nissan e Mitsubishi. Hiroto Saikawa, máximo directivo de Nissan, cualificou os feitos como algo que «non pode tolerar a compaña»; á vez que sinalaba que a máis que probable saída de Ghosn non afectará o conglomerado, que cumpre o ano que vén dúas décadas e que en 2017 comercializou case 11 millóns de coches a nivel mundial. Nissan presentará unha moción de censura contra el ao Consello de Administración. Pola súa banda Mitsubishi fixo público un comunicado no que tamén proporá a súa destitución.   

El Renault Mégane se produce en Palencia para todo el mundo
O Renault Mégane prodúcese en Palencia para todo o mundo Renault

A saída de Ghosn dáse por feita nuns días

A sorte de Ghosn a cargo de Nissan e Mitsubihi está practicamente decidida xa, pero aínda debe revisar os feitos o consello de administración da matriz, Renault. A marca francesa convocará «canto antes» ao seu Consello de Administración. Tras coñecer as intencións dos socios Nissan e Mitsubihi, Philippe Lagayette, administrador de Renault, apuntou «ter tomado nota do comunicado difundido por ambas». 

Emmanuel Macron, presidente francés y Carlos Ghosn, CEO de Renault-Nissan-Mitsubishi; en una reciente visita a una fábrica
Emmanuel Macron, presidente francés e Carlos Ghosn, CEO de Renault-Nissan-Mitsubishi; nunha recente visita a unha fábrica EFE | ETIENNE LAURENT

A investigación indignou tamén ao goberno francés, que é partícipe na marca francesa cun 15% do seu accionariado. O seu presidente, Emmanuel Macron, dixo que «o Estado estará extremadamente vixiante coa estabilidade da alianza e do grupo».  

O escándalo salpica a outro directivo 

Nissan, confirma ademais nas últimas horas que Ghosn estaba a ser investigado pola compaña a nivel interno «desde hai varios meses». A nota di que as investigacións estaban ligadas a «malas condutas» do seu máximo directivo e doutro alto executivo do grupo, Greg Kelly. «A investigación demostrou que durante moitos anos tanto Ghosn como Kelly viñeron comunicando cantidades de compensación (financeira) no seu informe á Bolsa de Tokio que eran menores ás cifras reais».

REUTERS | Regis Duvignau

«Tamén en relación con Ghosn, descubríronse outros numerosos actos significativos de malas condutas, como a utilización de bens da compaña para uso persoal», accións nas que Kelly tamén estaba presuntamente involucrado, segundo a nota oficial.

El Captur, SUV urbano de Renault, sale de la línea de producción de Valladolid y es un éxito de ventas
O Captur, SUV urbano de Renault, sae da liña de produción de Valladolid e é un éxito de vendas

Ghosn, o «gurú» do automóbil

O empresario, de 64 anos, está considerado como un dos máis influentes do sector do motor e liderou durante anos a lista dos directivos mellor pagados do Xapón, desde que en 2005 asumiu as rendas da alianza Renault-Nissan. Baixo a súa presidencia o grupo automobilístico consolidouse no podio dos tres fabricantes máis vendidos nunha histórica pugna con Volkswagen e Toyota. Entre os seus éxitos empresariais figuran o lanzamento do primeiro SUV ao mercado, adiantándose a un fenómeno que sería tendencia e que hoxe é o que máis crece. Falamos do Nissan Qashqai, cuxo primeiro modelo se comercializou en 2007. A romanesa Dacia, que se dedicaba a producir antigos Renault no mercado local deu o salto a nivel mundial como marca independente centrada en vehículos económicos, colocando ao seu utilitario Sandero e ao SUV Duster como verdadeiros éxitos de vendas.

En España a compaña ten cinco fábricas. A principal é a de Palencia , que fabrica o Mégane e o Kadjar; seguida da de Valladolid , que produce o Captur e un pequeno eléctrico, o Twizy. En Valladolid tamén hai unha de fabricación de motores así como unha cuarta en Sevilla para caixas de cambio. Ás de Renault súmase a de Nissan na Zona Franca de Barcelona, de onde saen as furgonetas eléctricas eNV200 e as pick ups Renault Alaskan e Mercedes X-Class. O coche eléctrico máis vendido no noso país é o ZOE, un utilitario francés con 300 quilómetros de autonomía.