Compensa comprar hoxe un diésel?

Iago García
Iago García REDACCIÓN | LA VOZ

ECONOMÍA

IAGO GARCÍA / DANIEL PORTELA

O Goberno prepara unha medida que castigará ao gasoil a partir do próximo ano con 10 céntimos de subida por litro. Demasiado para o combustible máis usado en industria e transporte?

15 novs 2018 . Actualizado ás 00:45 h.

Non fai moito, cando alguén entraba nun concesionario para facerse cun coche novo, o primeiro que lle preguntaba o comercial era cantos quilómetros ía facer o ano. Unha regra popular establecía que por amais dos 20.000 ao ano compensaba a motorización diésel. A pesar dos híbridos e eléctricos, cuxa cota no mercado aumenta pero aínda é testemuñal, ningún motor ofrece a día de hoxe mellor relación entre prezo, consumo e autonomía. «Un diésel actual contamina igual ou menos que un gasolina», sinala Juan Torrón, xornalista especializado en automoción. A Ministra para a Transición Ecolóxica, Teresa Ribeira, con todo, prevé un castigo que non distingue entre motores diésel antigos e máis contaminantes ou actuais e limpos como un gasolina. O Goberno subirá 10 céntimos o gasoil en xeral.

   Ten o diésel data de caducidade?

A resposta é si. Do mesmo xeito que ocorre cos combustibles fósiles en xeral. Aínda que os máis «románticos» sempre preferirán o tacto dun motor térmico. España, con todo, co seu tábula rasa, que non diferencia entre motores, é a excepción en Europa. Os diésel modernos, coñecidos pola etiqueta ambiental Euro VI e producidos despois de setembro de 2015 -sempre que se emendou o dieselgate se estiveron afectados-, non están en principio prexudicados a curto prazo polas restricións ao tráfico na maior parte das cidades europeas (hai excepcións en países nórdicos como Noruega e Dinamarca). «A Ministra debería facer devandito que os diésel antigos teñen os días contados, non os modernos»; puntualiza Torrón.

Sirva como exemplo Stuttgart, berce en Alemaña de Porsche  e corazón da industria do automóbil. Alí en 2019 prohibiranse os diésel Euro 4 ou anteriores -producidos fará 14 anos-. Só se en 2020 non se reduciron os niveis de NOx -óxido de nitróxeno, moi prexudicial-, exporíanse estender a medida aos Euro 5 -producidos desde 2009-. O ministro de Transporte alemán, Winfried Hermannm, dos Verdes, considera nesta entrevista aos diésel Euro VI como «limpos». De feito, a nivel de CO2 -dióxido de carbono-, principal responsable do cambio climático, o son mesmo en maior medida que algún gasolina. Se ten polo tanto un diésel Euro VI ou ten pensado compralo dado que fai unha infinidade de quilómetros talvez non sexa unha tolemia. Loxicamente, o comercial non lle dirá aquilo dos 20.000 quilómetros ao ano, cifra que de consumarse o aumento de prezo ao gasoil, aumenta. Mentres está por ver se o Goberno logra sacar adiante a medida nos próximos Orzamentos, teña claro que por conducir o seu coche -lembre, Euro VI - non atenta contra o medioambiente máis que os seus cóngeneres de gasolina. Aínda que sen dúbida, non se vai a facer de ouro coa reventa