O Goberno non dará máis axudas para comprar coches de gasolina e diésel

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Óscar Vazquez

Repartirá 100 millóns este ano e o seguinte para híbridos, eléctricos e conectados

12 oct 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A industria do automóbil está en plena revolución tecnolóxica, e esa é a aposta á que o Goberno central quere dirixir o seu novo plan de axudas á compra, que entrará en vigor en cuestión de semanas. Non será un novo plan PIVE como o que, a través de oito edicións consecutivas -desde o 2012 ata o 2016-, centrouse en incentivar un mercado alicaído, bonificando a compra de calquera tipo de motor diésel ou gasolina que custase menos de 30.000 euros.

Iso acabouse, e o castigo ao motor de combustión que se sabía que ía afectar aos aldraxados vehículos diésel faise extensivo tamén a todas as modalidades de gasolina, mesmo ás de máis baixas emisións de CO2.

Iso é, polo menos, o que contempla o plan redactado polo Instituto para a Diversificación e Aforro da Enerxía (IDAE) para a repartición da partida de 50 millóns de euros habilitada nos Orzamentos Xerais do Estado do 2017 -os que se aprobaron para a súa entrada en vigor en xullo- para «financiar e apoiar á mobilidade eficiente e sostible». O Dieselgate e a normativa ambiental que emana de Bruxelas tamén tiveron que ver na decisión do IDAE.

Este organismo, adscrito ao Ministerio de Enerxía, Turismo e Axenda Dixital, expón agora que a dotación orzamentaria se divida en tres apartados. Por unha banda, está prevista a aprobación dun plan de axudas á compra de vehículos propulsados por enerxías alternativas, denominado Promovea, que contará con 20 millóns de euros, segundo a proposta que se ha ir trasladando. Por outro, contémplase a posta en marcha doutro par de liñas de incentivos , unha para a instalación de infraestrutura de carga en lugares públicos e outra de innovación, con especial atención a tecnoloxías vinculadas para o vehículo conectado (ao smartphone), cuxa dotación está aínda aberta.

Aposta de futuro

«Con esta formulación, quedan definitivamente fóra das axudas estatais aos coches de combustión diésel e de gasolina», explican fontes do IDAE.

«Non é xa só unha cuestión de emisións contaminantes, que tamén, senón, sobre todo, de aposta pola automoción do futuro», engaden desde o instituto. E case se atreven a pór data á entrada en vigor desta remesa de axudas. «O programa será validado, previsiblemente, cunha resolución no próximo consello de administración do IDAE, que se celebrará na última semana do mes».

O malestar entre os fabricantes pálpase no ambiente, porque o mercado, aínda que segue crecendo, non vai tan ben como para deixar de incentivalo. E a iso súmase o envellecemento do parque de vehículos que, no caso de Galicia, supera os 12 anos de media de idade.

No Ministerio de Álvaro Nadal a mensaxe é claro: o sector terase que esquecer dos incentivos ao diésel e á gasolina. Lembran fontes deste departamento que no borrador de Orzamentos Xerais do 2018 tampouco se contemplan plans similares ao PIVE, senón unha reedición do esquema deste exercicio, con 50 millóns de euros para o IDAE. Engaden que o Goberno, coa intención de dar continuidade a estes programas, tería previsto, igualmente, repetir esa repartición, polo menos, ata o 2019, segundo fontes gobernamentais.

Tras a medida non só hai cuestións ambientais, senón tamén de mobilidade de futuro «A única vía para que se active un plan de achatarramiento nos próximos meses é que o Goberno conceda un crédito extraordinario, como sucedeu con algunha edición do PIVE, algo que, actualmente, non está amais da mesa», segundo destacan as mesmas fontes.

O mercado galego consumiu en catro anos máis de 43 millóns en bonificacións

As axudas que estivo dando o Goberno durante máis de catro anos para facer aumentar as vendas de coches atoparon en Galicia uno dos mercados máis activos do país. Entre o 1 de outubro do 2012 -cando arrincaron as axudas, en pleno derrubamento de vendas- e o recente 31 de xullo do 2016, que é o tempo no que estiveron en vigor as oito edicións do plan PIVE (Programa de Incentivos ao Vehículo Eficiente), os galegos compraron 69.691 vehículos que gozaban desta bonificación.

Este volume de operacións logrou reanimar a rede comercial galega, que, neste tempo, despachou vehículos acollidos a algún dos oito PIVE por valor de 1.120 millóns de euros, segundo estimacións do sector comercial, a partir dun prezo medio de venda de 16.000 euros.

Segundo o balance do IDAE, o mercado galego consumiu 43,5 millóns de euros en axudas do Goberno para cambiar de coche (1.000 euros por compra ata o 2015 e 750 euros no 2016).

Este organismo dependente do Goberno estima que case o 60 % dos coches vendidos en concesionarios da comunidade acolléronse a algún PIVE, xa que nos anos en vigor destas axudas as matriculacións en Galicia eleváronse a 160.000 unidades.

O obxectivo, ademais de incentivar o mercado, era axudar ao achatarramiento de vehículos de máis de 10 anos, con todo, neste aspecto, a comunidade galega aínda ten moito camiño que percorrer.