«Durante este tempo dedicámonos a repatriar xente e a cancelar viaxes»

juan pedrouzo / j. b. LALÍN, A Estrada / LA VOZ

DEZA

E CUIÑA

As axencias da zona seguen anulando reservas para un verán con pouco negocio

05 jul 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

A pandemia do covid-19 supuxo un gran golpe para a economía de todos os sectores e sin duda un dos máis atacados foi o turístico. As axencias de viaxes víronse obrigadas a cancelar todos os plans que ían ter lugar entre as datas do estado de alarma. «Durante o confinamento dedicámonos unicamente a repatriar xente e cancelar viaxes», comenta Juan Antonio Rivadulla, da axencia Simply Travel da Estrada.

Mesmo agora seguen anulando reservas estivais, sobre todo aquelas entre xullo e agosto. Actividades como os cruceiros ven imposibles, mentres que as viaxes planeadas para despois de setembro son incertos. Destacan os problemas coas compañas aéreas e os atrasos nas devolucións. Nalgúns casos, as aeroliñas ofrecían bonos como compensación, o cal enfadaba aos clientes e repercutía nas axencias. «Ata o 15 de xullo a programación aérea non se pode confirmar, a partir de aí, agardemos que todo remonte», explica Rivadulla.

«Non estamos a ter axudas. Somos un sector que está a sufrir moito e necesitamos que se tomen medidas como quitarnos tributos ou coidar máis aos autónomos», denuncia Anxos Brey, da axencia estradense Turgalia Viaxes. Para ela a palabra que mellor define esta situación é «complicada», pero recalca que as axencias están a facer todo o posible para seguir funcionando e que «aínda que non podemos meternos nas cabezas da xente, tranquilizalas e animala a viaxar, o certo é que tanto en hoteis como en transportes se están extremando as medidas de seguridade».

A pesar de que no principio do ano as previsións para o verán eran estupendas, a falta de directrices claras para vender produtos e o reparo da xente para viaxar fan que a situación de desescalada siga sendo desfavorable. Segundo Anxos, «non somos unha tenda que venda pantalóns, que abra de novo co seu produto inamovible e con toda a normalidade. Agora case non temos nada que ofertar».

As axencias coinciden en que os destinos máis solicitados actualmente son as Illas Canarias, Baleares e as costas peninsulares. Como é lóxico, resulta máis doado vender España que outros destinos «Polo Caribe non me está preguntando ninguén precisamente», chancea Anxos. Pola súa banda, as viaxes de empresa parecen reactivarse lentamente, aínda que nun número reducido.

Aínda así, desde as axencias afrontan a situación con optimismo, desexando unha vacina e a volta á normalidade o máis pronto posible. Xa o di Juan Antonio: «Viaxar é necesario e as vacacións son sacras».

«Agora o máis importante é retomar a confianza no sector turístico»

Para intentar fomentar o turismo, as axencias das comarcas recorren a distintas estratexias. Destacan os plans con ofertas atractivas, moitas veces con cifras impensables ata antes desta situación. Descontos a metade de prezo, nenos gratis, etc.

Para Manuel Ferradás, de Pírate de Viaxe de Lalín, con todo, non é tan vital intentar vender agora a calquera prezo como intentar que os clientes recuperen a fe nas axencias. Por iso, esfórzase por dar o mellor servizo posible e por loitar para que ás persoas que tiveron que cancelar os seus plans devólvaselles todo o diñeiro, aínda que lle custe do seu propio peto. «Eu entendo aos que non queren viaxar. As vacacións son para desconectar. Que clase de descanso vai ter un familia con nenos, tendo que estar alerta todo o tempo? O importante é mirar ao futuro».

Defende que a clave para a supervivencia do sector é velar polo cliente e que se unha persoa ve que unha axencia se portou ben con el nestes momentos difíciles, apostará por ela cando decida viaxar de novo. «Pensa nos primeiros valentes que deciden irse de viaxe agora, van e sae todo ben. Cando volvan, o máis probable é que conten o ben que foron as súas vacacións coa súa axencia e recoméndena. O mesmo cos que non puideron viaxar, pero conseguiron que a súa axencia lles devolvese o diñeiro. Así eles crean a confianza que nós necesitamos. O máis importante é retomar a confianza no sector».