Aston Martin, a polo gol psicolóxico antes do descanso da tempada

David Sánchez de Castro COLPISA

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press | EUROPAPRESS

Despois de estrear con nefastos resultados as últimas novidades potentes do AMR25, Hungría mide se esas pezas son realmente as melloras que necesita o equipo de Fernando Alonso

01 ago 2025 . Actualizado á 11:16 h.

Ver a Fernando Alonso e a Lance Stroll pechar a grella de saída do último Gran Premio de Bélxica non é o que agardaba. Aínda que logo a choiva diluíu ata certo punto ese nefasto rendemento o sábado, deixou moitas máis dúbidas das que agardaban.

O equipo británico levou ao circuíto de Spa-Francorchamps, posiblemente un do de máis carácter do calendario, o que se considerou como o último gran paquete de novidades técnicas desta tempada.

Non só Aston Martin senón todos os equipos saben que o que xa non estreasen non van ter oportunidade de probar en condicións e aínda que o trazado das Ardenas non é o óptimo, polas súas características, para comprobar a utilidade desas pezas novas, todos, incluído Aston Martin, obtiveron os seus datos.

Apenas cinco días despois desa bochornosa carreira en Spa, o Gran Circo trasládase a un circuíto radicalmente distinto como é o Hungaroring.

O trazado onde hai 22 anos Fernando Alonso, que soprou as súas 44 velas entre a última carreira e esta, gañou por primeira vez é un dos que require máis capacidade de adaptación e técnica aos pilotos. Un circuíto esixente, pero moi distinto ao belga, no que todos tratasen de confirmar que esas novidades que se estrearon alí son as que buscaban para o resto da campaña.

Non é un gran premio menor, nin moito menos. Aston Martin e o resto do equipos son conscientes de que deben empezar a meter ovos na cesta de 2026, quizá todos os que teñan xa, de cara ao gran cambio normativo.

Non se poden dedicar a evolucionar o coche de 2025 se non é cunha visión máis ampla que lles permita usar as novidades -ou polo menos a filosofía técnica tras a que se sustenten- no próximo monopraza. En Aston Martin iso tradúcese en que as pezas deste ano conten coa supervisión, aprobación e pulido final de Adrian Newey, a máxima esperanza do equipo.

Andy Stevenson, director deportivo de Aston Martin, definíao perfectamente nas declaracións previas que manda á prensa o seu departamento de comunicación. «É como no fútbol: todos intentan marcar un gol xusto antes do descanso para adiantarse. A batalla na zona media está incriblemente rifada, pero estamos na pelexa. Necesitamos seguir esforzándonos, manternos en forma e aproveitar ao máximo cada oportunidade para sumar puntos valiosos», sinalaba.

Non lle falta razón neste sucinto análise. Fernando Alonso, tras un seriamente dubitativo inicio de tempada, leva 16 puntos sumados en catro carreiras consecutivas antes da cita belga. Lance Stroll, pola súa banda, leva 20, entre os que sumou a principio de ano e os que rabuñou case sen saber como nas seguintes carreiras.

Un total de 36 para o botín de Aston Martin que lles deixou nunha pobre 8ª posición a estas alturas de ano, pero a só 7 do sexto posto que ocupa o imprevisible equipo Sauber, que igual che fai un podio con Hulkenberg a que ocupan as posicións finais.

Un GP que baixará a media de Alonso

Estableceuse que o de Hungría é un deses circuítos que a Fernando Alonso dáselle ben, posiblemente porque o tamiz do seu resultado aquí en 2003, a súa primeira vitoria, tápeo todo. E non é así. De media, Alonso acabou quinto neste trazado, onde só gañou aquela vez.

Nin sequera nos anos nos que tivo coches máis competitivos puido volver bañarse na champaña do gañador, aínda que si sexa o escenario dalgunhas das súas carreiras máis lembradas, como a de 2021, na que foi un muro ante Hamilton para que Ocon lograse a súa vitoria. Pouco queda daqueles tempos.

Salvo máxima sorpresa, Alonso non poderá repetir aquela actuación. Hai serias dúbidas sobre o rendemento que poida mostrar esta fin de semana: quizá sexa sexto ou sétimo, quizá décimo oitavo. «Analizaremos os datos obtidos e intentaremos render mellor en Hungría», sinalaba tras a decepcionante carreira de Spa. Haberá que ver se se cumpre ese discreto obxectivo, porque se esas presuntas melloras non son tal, a segunda parte do partido váiselle facer molto longo a Aston Martin.