O que a reforma do Santiago Bernabéu esconde: inferno de decibeis para os veciños e mala acústica en cada concerto

Iago García
IAGO GARCÍA LA VOZ

DEPORTES

El estadio Santiago Bernabéu durante la celebración de un concierto
O estadio Santiago Bernabéu durante a celebración dun concerto

O remocicado estadio do Real Madrid conta cun espectacular sistema que oculta o céspede e unha cuberta que o converte nun espazo multiusos óptimo para concertos. Con todo, os veciños da zona aseguran estar fartos do ruído cando se celebran estes espectáculos

21 may 2024 . Actualizado á 16:07 h.

O Santiago Bernabéu foi, desde a súa inauguración en 1947, un dos estadios de fútbol máis coñecidos de España e do mundo. Un emblema da capital madrileña que o actual presidente do Real Madrid, Florentino Pérez, quixo actualizar e pór ao día para sacarlle rendemento máis aló dos escasos días de partidos ao ano que inclúe o calendario de Liga, Copa e competicións europeas. Así, ademais dunha actualización da súa imaxe, o club branco quixo pensar nun espazo multiusos que se puidese usar non só cando xogase como local o conxunto merengue, uns 30 encontros ao ano. Por iso a reforma, que acabou custando máis de 1.000 millóns de euros, incluíu un sistema que oculta o céspede e unha cuberta retráctil que illa ao estadio das inclemencias do tempo. 

A visión de Florentino, tamén coñecido empresario e presidente da construtora ACS, de maximizar o espazo organizando outros eventos como concertos prevé para o club uns ingresos extras por tempada que o propio club valora entre 100 e 200 millóns. Así, o próximo 13 de xullo albergará por exemplo A Velada do Ano IV, o espectáculo de boxeo que organiza o creador de contido Ibai Llanos. E os próximos 29 e 30 de maio a norteamericana Taylor Swift fará o desembarco da súa última xira na casa branca.

Con todo, o proxecto non estivo exento de críticas, tanto polos acabados, dado que a estrutura exterior mantívose practicamente igual engadindo unha fachada metálica (unha especie de pel exterior ao recinto); como por un grave problema para os veciños e asistentes a espectáculos musicais. Dentro escoita mal aos artistas e fose os decibeis son superiores ao que os veciños cren que é soportable para conciliar o descanso nocturno. 

«Está a cantar Alejandro Sanz e non se lle entende nin unha palabra», lamenta un asistente ao último concerto celebrado no Bernabéu. O pasado 18 de maio Alejandro Sanz, Homes G e Ana Mena subíanse ao escenario con críticas ao mal son ofrecido no interior. Fóra, os veciños tampouco gozaron precisamente do espectáculo. Non pegaron ollo, cun ruído xa entrada a madrugada de máis de 80 decibeis nas súas casas. «Cara á unha da madrugada rematou o concerto. E o ruído? O ruído non», detállase nunha publicación en X (antes Twitter).

Unha xornalista dos servizos informativos de Telemadrid decidía o sábado comprobar in situ, desde unha vivenda na rúa Doutor Fleming do barrio de Chamartín con vistas ao estadio se as queixas estaban xustificadas. Un sonómetro indicaba esa tarde, en efecto, valores por amais dos 80 decibeis. Os mesmos que denunciaron os afectados e medira tamén a Policía Municipal. Na reportaxe entrevistábase a diferentes veciños que, evidentemente, saben perfectamente onde escolleron vivir e asumen que «as tardes dos domingos hai fútbol e bérranse os goles».

Pero ao mesmo tempo relatan que «o fútbol é o himno e os goles pero isto é outra cousa, algo continuo durante cinco horas e intolerable». Múltiples queixas entre residentes facendo mención aos niveis de ruído que soportan moitos máis días que antes e a horas ademais intempestivas. Eses grandes eventos tamén causan outros problemas, como o corte de rúas e a eliminación de prazas de aparcadoiro. O que antes pasaba unha vez cada semana, agora ocorre con maior frecuencia para desesperación da veciñanza. Tamén nas redes sociais causa estupor que unha obra de semellante envergadura e custo non tivese en conta unha cuestión tan relevante para a contorna no que se sitúa o Santiago Bernabéu.    

Cantos decibeis son normais?

Cabe lembrar que a OMS recomenda non superar os 55 decibeis (intensidade de son no campo da audición) durante o día. Para facernos unha idea da equivalencia de valores considerados saudables podemos sinalar que por baixo dos 30 estamos por exemplo nunha conversación tranquila nunha biblioteca. Unha conversación normal chega aos 50. Entre os 55 e os 75 o ruído xa é considerable, sendo ao que soa un espertador ou ten unha rúa con moito tráfico. Un aspirador adoita emitir en funcionamento uns 65. A partir deses valores a sensación é molesta. 90 decibeis é a cifra das sirenas dun servizo de emerxencia. Practicamente o mesmo valor do que se queixan quen reside nas rúas contiguas ao estadio do Real Madrid.   

Nos próximos tres meses están previstos outros 15 concertos no estadio merengue. Duki o 8 de xuño, Manu Carrasco o 29 do mesmo mes, dobrete de Luis Miguel os días 6 e 7 de xullo ou 4 datas consecutivas entre o 20 e o 24 dese sétimo mes do ano para Karol G seguirán pondo a proba a acústica do Bernabéu e a paciencia dos veciños do Paseo de la Castellana. Mentres, o espazo que lles dá cabida seguirá facturando o que lle corresponde.