![](https://img.lavdg.com/sc/uERpsAsNPfrKb-PiwBW83j74vk8=/480x/2024/04/05/00121712314381678414499/Foto/eup_20240405_100912298.jpg)
As pequenas inclemencias meteorolóxicas privaron de ensaios útiles á inmensa maioría dos pilotos na primeira xornada de adestramentos libres
05 abr 2024 . Actualizado á 12:59 h.Dicía Niki Lauda, ou así llo atribuíron, que el estaba disposto a asumir unha porcentaxe moi específica de risco, nin un punto máis nin un punto menos. Por iso, na carreira na que xogaba o título de 1976, en Fuji, decidiu retirarse debido á intensa choiva que caía en pista. Quizá asumindo aquela idea, este venres houbo moi pouca/poua acción no circuíto de Suzuka.
Nin moito menos caeu a mundial como naquela ocasión de hai case 50 anos, pero si o xusto para que case todos os pilotos gardásense moitísimo de xogarlla. Nada había en liza, xa que este formato de gran premio, a diferenza do esprint que se vivirá na cita da China en dúas semanas, converte cada venres nun devir de voltas onde só se pode afinar a posta a punto e tomar sensacións. Coa pista xeada (chegáronse a medir menos de 15 °C ao comezo da segunda sesión) e un incómodo orvallo, durante toda a xornada apenas houbo probas, o que ao cabo privou de datos a todos os pilotos.
O que peor o levou é o desgraciado equipo Williams, que viu como por enésima vez o seu piloto estadounidense, Logan Sargeant, estrelábase por un absurdo erro. Na primeira quenda de libres, o americano equivocábase de curva (non é unha forma de falar: así o aseguraron os responsables da escuadra) e estrelaba o seu monopraza. Un coche que leva o chasis remachado e reparado que o seu compañeiro Alexander Albon xa estrelou hai dúas semanas en Australia e que por moi pouco lles fixo perderse tamén esta fin de semana. Sargeant non é máis que un síntoma da situación que atravesa Williams, e non é deste ano, nun progresiva pero inexorable caída cara á irrelevancia absoluta ou, o que é peor, unha desaparición irremediable.
Suzuka tamén ía ser o lugar onde varios equipos ían estrear novidades, caso de Ferrari, Red Bull ou Aston Martin. No equipo verde, as novas pezas montáronse no monopraza de rebaixa Stroll e non no de Fernando Alonso, oficialmente por unha simple cuestión de azar, ou así o asegurou na retransmisión televisiva o seu embaixador, Pedro de la Rosa.
A pesar de que Alonso é o líder evidente do equipo e o canadense apenas achegou máis que o seu apelido (que non é pouco/pouo), será el quen asuma o reto e o risco de estrear as primeiras evolucións do AMR24. Logo xa as montará Alonso para certificar se son útiles ou non. De momento, sen esas novidades, o asturiano marcou un máis que decente sétimo crono nos libres matutinos.
A mirada, en Sainz
Na única sesión con tempos útiles, a primeira, o statu quo mantívose no mesmo lugar. Max Verstappen dominou con relativa facilidade, por diante do seu compañeiro Sergio Pérez e Carlos Sainz terceiro. O madrileño chega coa moral polas nubes, o coitelo entre os dentes e o punto de mira posto nun gran resultado para esta fin de semana despois da vitoria que logrou en Australia.
Non o terá doado, tendo en conta de que en Red Bull todo o que non sexa un dobrete é (ou debería ser) unha anomalía. Verstappen chega a Suzuka con ansia de desquite, o que lle facía falta a un piloto voraz como poucos/pouos, e iso obrigará a Sainz a dar o máximo de si mesmo e contar con todo ao seu favor. O que tamén supón un reto para o seu compañeiro, un Charles Leclerc cada vez máis cuestionado ao ver como un piloto xa despedido está a pasar a man pola cara.
Os entusiastas afeccionados xaponeses, que con resignación asumiron o vivido este venres, queren espectáculo e todo apunta a que se producirá. O que ocorra na clasificación e en carreira quedará marcado sen dúbida polas condicións climatolóxicas que, co cambio de datas, afastaron o temor aos tifones para deixar unha máis corrente tormenta, coas amendoeiras en flor decorando o imprescindible trazado nipón.