O novo Riazor planeado para o Mundial 2030 custaría uns 90 millóns

Paulo Alonso Lois
PAULO ALONSO REDACCIÓN / LA VOZ

DEPORTES

Concello A Coruña

O Concello da Coruña aumentou ante a Federación o cálculo sobre os 62 iniciais da candidatura a sede do 2030

22 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

O custo da reforma do estadio de Riazor elévase de 62,5 a 90 millóns. Así o trasladou o terceiro tenente de alcalde da cidade, Gonzalo Castro, nunha das últimas reunións sobre a candidatura da Coruña a sede do Mundial 2030, a María Tato, unha das responsables da Federación Española de Fútbol na comisión organizadora.

O proxecto de reforma do estadio municipal de Riazor sufriu algúns retoques desde que se presentou un documento inicial en novembro do 2022. Entón, no «estudo previo para proxecto de ampliación e acondicionamento» da instalación municipal, que o Concello da Coruña encargou ao arquitecto David Estany Garea e presentou ante a Real Federación Española de Fútbol, prevíase unha capacidade de 45.000 prazas, cuxas obras custarían 62,5 millóns de euros. O plan modificouse uns meses despois, para elevar as butacas ata as 48.015 para cumprir cos requisitos da FIFA de forma máis folgada, dada a cantidade de asentos destinados durante os partidos do Mundial a diferentes compromisos.

Cope Coruña recolleu o pasado martes na súa web as imaxes e os datos do novo Riazor que veñen publicando desde novembro do 2022, e adiantou o novo gasto estimado nas obras, que pasa de 62,5 a 90 millóns. A preguntas de La Voz de Galicia, el goberno local da Coruña declinou confirmar ou desmentir ese dato, pero fontes das conversacións corroboran a La Voz que Gonzalo Castro trasladou a María Tato o aumento de orzamento, ao non contemplarse en principio o IVE da obra e algunhas outras partidas. Aínda que a cifra non é nin a definitiva nin a oficial.

Entre as obras previstas na reforma de Riazor, da que se descoñecen case todos os detalles e o cronograma para facer compatibles os traballos co uso do estadio por parte do Deportivo, figuran a creación dun terceiro anel en todas as bancadas, a baixada uns metros do actual terreo de xogo e a demolición e reconstrución completa de Preferencia. Nesta última zona crearíase un túnel para o acceso dos autobuses dos equipos e un aparcadoiro subterráneo.

Para o investimento de 90 millóns, para a que a Xunta brindou a súa colaboración desde o inicio do proceso, aínda se descoñece o plan de financiamento do Concello da Coruña e o capital privado co que conta.

A priori, dentro da candidatura conxunta con Marrocos e Portugal para ser sede do Mundial, España contaría con 11 estadios, aínda que a decisión definitiva sobre os campos elixidos recaerá na FIFA. Nese contexto, estímase que un dos dous recintos galegos, Riazor ou Balaídos, será elixido, pero non ambos. E por motivos de capacidade, inferiores aos doutros estadios candidatos, Galicia albergaría tres partidos da primeira fase. O campionato constará entón de 48 seleccións divididas en 12 grupos, co formato de máis participantes que se estreará na cita dos Estados Unidos, México e Canadá no 2026.

A carreira por converterse en sede do Mundial comezou con 15 estadios españois aspirantes. Dábanse por fixos o Bernabéu, o Nou Camp, o Metropolitano, A Cartuxa e San Mamés; mentres que se realizarían outros catro descartes entre os outros dez aspirantes: Riazor, Balaídos, Anoeta, A Romareda, A Nova Condomina, A Rosaleda, Gran Canaria, RCDE Stadium, Mestalla e O Molinón. Pero os tres últimos terían agora diferentes condicionantes. Por unha banda, podería descartarse a presenza de dúas sedes en Barcelona en aras dunha maior repartición territorial. Ademais, o recinto do Valencia, ao ser propiedade do club, enfrascado nos rozamentos do dono coas administracións, e o do Molinón, está por ver se reciben o respaldo das institucións para asinar a minuciosa documentación esixida pola FIFA.

O Deportivo goza do uso do estadio municipal de Riazor de forma gratuíta, en virtude dun convenio que remata no ano 2025, cinco antes do Mundial. Ata o momento, non se acadou un acordo para a súa renovación, algo que podería condicionar o inicio das obras.