As claves para entender a nova tempada da fórmula 1 que arrinca en Barhein

La Voz

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press | EUROPAPRESS

A pesar de ser un ano con estabilidade normativa, haberá pequenos cambios técnicos, de calendario e mesmo contractuais no Mundial.

24 feb 2024 . Actualizado á 22:07 h.

O circuíto de Barhein suporá a próxima fin de semana o pistoletazo de saída para a 75ª tempada do Campionato do Mundo de Fórmula 1, na que Max Verstappen defenderá o seu triplo reinado e no que Red Bull xoga a continuidade do seu dominio. Con Lewis Hamilton, Charles Leclerc ou Fernando Alonso entre os candidatos, este ano estará marcado polo labor de contención que poida realizar o resto fronte a Mad Max, que xa no 2023 rompeu todos os moldes cunha campaña case perfecta. A estabilidade normativa non impediu que moitos coches cheguen con novidades, incluído o novo Red Bull, polo que as miradas están postas nunha campaña que pode ser, ou non, histórica.

Os protagonistas

Hai un piloto sobre o resto: Max Verstappen. O caníbal de Hasselt leva reinando tres tempadas consecutivas, e todo apunta a que pode facelo unha cuarta, salvo que os seus rivais directos métanlle man. Da capacidade de Aston Martin, Mercedes e Ferrari para dar armas aos seus respectivos pilotos dependerá que Fernando Alonso, Lewis Hamilton ou Charles Leclerc poidan baterlle, con Sergio Pérez, George Russell e Carlos Sainz en plena procura activa de coche para o 2025 nun segundo plano como alternativas.

O calendario e os circuítos

A tempada do 2024 será, tras varios intentos, a máis extensa da historia, coa frienta de 24 grandes premios. Por medir, o polémico 2007 tivo 17. A expansión do Mundial obrigará a regular forzas, tanto para os pilotos como para os mecánicos, nun ano no que volve Chinesa ao calendario desde o 2019, móvese Xapón ao comezo da tempada, visitarase tres veces Estados Unidos de novo (Miami, Austin e Las Vegas) e dous Italia (Imola e Monza) ou reingresa Catar como principais novidades. Un dos cambios que os afeccionados terán que ter en conta é que as dúas primeiras carreiras do ano, en Barhein e Arabia Saudita, disputaranse en sábado e non domingo debido ao comezo do Ramadán o 10 de marzo. Como as carreiras deben estar separadas por unha semana por cuestións loxísticas, e dado que Arabia é un país eminentemente musulmán, Barhein aceptou adiantar un día o inicio do campionato ao 2 de marzo.

As datas críticas

Ademais do 29 de febreiro, cando comeza oficialmente o campionato co día de adestramentos libres de Barhein, e o 8 de decembro, cando se disputa o GP de Abu Dabi que pechará o ano, hai varias citas crave. Por exemplo, os seis GPs con formato ao esprint (Chinesa, Miami, Austria, Austin, Brasil e Catar) que ademais terán novidades no seu formato. Tamén se deben apuntar os GPs de Mónaco, como sempre a última fin de semana de maio (24-26) ou o de España (21-23 de xuño). Este ano haberá dous paróns longos, o tradicional de verán entre os GPs de Bélxica (28 de xullo) e de Países Baixos (25 de agosto) e un inesperado a finais de setembro, con tres semanas entre o GP Singapura (22 de setembro) e o dos Estados Unidos en Austin (20 de outubro), que encadeará dous tripletes consecutivos.

As novidades

A pesar de que a normativa non permitiu moitos cambios, si se ha visto que varios coches estrearon novidades. Unha das máis comentadas é a aposta de Red Bull por reducir as súas pontones ao mínimo, parecido ao que fixo Ferrari no 2023 e avanzando por outra vía o camiño que abriu Mercedes, ou o retoque de boa parte do seu monopraza no Aston Martin para, en palabras dos xefes técnicos do equipo de Alonso e Stroll, contar cun coche «todo terreo». Polo demais, esta é a primeira tempada na historia da Fórmula 1 na que empezan o ano os mesmos pilotos que finalizaron o anterior.

O mercado de fichaxes

O ano 2024 marca o final de moitos contratos de pilotos na fórmula 1. Aínda que ningúns xa se garantiron o futuro, caso de Hamilton con Ferrari onda Leclerc, outros teñen que velo. Practicamente todos teñen aberto o seu futuro a negociacións, con Carlos Sainz no arame porque ten que buscar un destino firme despois da patada que lle deron en Maranello. O seu futuro e o doutros moitos pilotos será o ruxerruxe constante no paddock.

O último de Hamilton en Mercedes

A bomba do inverno chegou coa incorporación do piloto con máis títulos mundiales (empatado con Michael Schumacher), máis vitorias, máis poles e máis podios da historia ao equipo máis exitoso. No 2025 comezará o totalmente inesperado fai non tanto, a era de Hamilton en Ferrari, polo que moitos queren ver como será a súa despedida de Mercedes, o equipo e motorista -o inglés nunca rodou con outros motores- que lle converteron en lenda. Elixir o seu substituto non será sinxelo tampouco para Toto Wolff, aínda que non lle faltan candidatos.

O destino de Fernando Alonso

O 28 de xullo, Fernando Alonso cumprirá 43 anos. Salvo excepcións, moitos deportistas a esa idade xa están máis que retirados, pero estando nun nivel competitivo como o que está, pode continuar. se así o desexa. Alonso debe exporse que portas se lle abren, que pasan desde seguir co proxecto de Aston Martin, onde catou de novo os podios, chamar ás portas doutros equipos coa oportunidade de Mercedes para darlle un coche hipoteticamente campión ou retirarse e deixar que o seu legado flúa polos ríos da historia. A decisión é súa.