Así foron os intentos de Álvaro Prieto na estación de Santa Xusta por demostrar que tiña billete e poder volver a casa

LA VOZ REDACCIÓN

DEPORTES

Andenes de la estación de tren de Santa Justa, en Sevilla
Plataformas da estación de tren de Santa Xusta, en Sevilla David Arjona | EFE

Tres informes de Renfe serven para reconstruír os pasos seguidos polo mozo cordobés dentro das instalacións ferroviarias para buscar unha forma de regresar a Córdoba

19 oct 2023 . Actualizado ás 08:24 h.

A morte de Álvaro Prieto por unha descarga eléctrica nun tren parado na estación sevillana de Santa Xusta, despois de ter perdido o convoi que lle levaría a casa, aínda está cargado de incógnitas. Agora, tres informes de Renfe aos que tivo acceso o diario O Mundo serven para reconstruír cales foron os intentos do mozo por buscar unha alternativa para regresar a Córdoba. As versións oficiais da compaña destacan que o xuvenil do Córdoba CF non puido pasar o control de seguridade por chegar tarde, demostrou que si posuía o billete, pero non puido comprar outro para un AVE , que valía uns 40 euros, tras quedar sen batería no móbil.

O mozo, que lle enviou un wasap á súa nai ás 7.22 horas dicíndolle: «xa vou para a parada», non tería chegado, segundo a versión de Renfe, ao tren que tiña ás 7.35, un Avant con dirección a Córdoba. Ao chegar finalmente á estación, xa tarde, «non puido pasar o primeiro control de Adif », di o informe, polo que volve ao vestíbulo da estación e diríxese ao servizo de atención ao cliente.

A procura do billete de volta

Alí, xa ás 8 da mañá, cóntalles o seu problema aos traballadores do servico de atención ao cliente da estación. Álvaro perdera o tren e non atopaba o seu billete, polo que os empregados lle axudan a buscalo, pedíndolle varios datos, como un correo electrónico, para localizalo no sistema. O mozo dálles o seu correo electrónico e atopan, efectivamente, un billete, pero só o de ida, de Córdoba a Sevilla. Non hai rastro do ticket de volta, aínda que el lles asegura que o sacou a través da canle de Renfe, facendo mención á app

Os empregados de Renfe seguen intentándoo. Pídenlle entón outro dato que axude a localizar o billete, especificamente o número do cartón de crédito, pero el dilles que é un cartón virtual e que ten o teléfono móbil apagado por falta de batería.

Segundo a versión dun dos traballadores, é entón cando se lle ofrece un cargador e indícaselle onde o pode cargar, pero o mozo indícalles que non funciona.

Os traballadores intentan recuperar os datos do billete perdido doutro modo, a través dunha procura inversa. A partir do de ida, extraen os díxitos dispoñibles do cartón de crédito —algúns están codificados por seguridade— para ver se se fixo nos últimos días a compra da volta co mesmo método de pagamento. «Preguntóuselle se lembraba o día que o comprou, ao cal nos indicou que o martes», aseguran. Pero tampouco houbo sorte.

Finalmente, a Álvaro ocórreselles darlles a dirección de correo electrónico do seu pai, quen fixera a compra, e efectivamente, aí estaba o billete: Sevilla-Córdoba ás 7.35, nun Avant, o tren que perdera. «Fáiselle saber que ese tren saíra xa e infórmaselle da política dos devanditos trens en canto a perda de tren», indica o informe, e a continuación, indícanlle o seguinte que hai dispoñible, con saída ás 9.30. Nese momento, Álvaro «colle a súa carteira e diríxese aos despachos de billetes». En todo momento, segundo indican, o mozo móstrase tranquilo e fala con normalidade e educación.

A compra doutro billete

O mozo diríxese ao Despacho de billetes 3 para informarse das opcións que ten para viaxar a Córdoba, e intenta facelo cun Cartón Sen Contacto de proximidade, aínda que un empregado de Renfe indícalle que non serve para ir a Córdoba. A opción máis próxima no tempo é a de comprar un billete novo para un AVE , «cuxo prezo roldaba os 40 euros». Álvaro móstrase disposto a adquirilo, pero, no momento no que tiña que pagar, «deuse conta de que non tiña batería», di o informe, a pesar de que, segundo o relato anterior, o mozo xa era consciente disto. Indícaselle de novo que, se ten cargador, «podíao enchufar en calquera enchufe», pero nese momento o mozo márchase. «Foi moi educado, pouco falador, pero non nos pediu ningunha axuda», asegura o documento.

Asalto ao AVE

É nese momento cando Álvaro intenta tomar o AVE sen billete. Como ese tipo de trens si dispoñen dun control de seguridade que non se pode pasar sen billete, o mozo decide, supostamente, acceder a través da plataforma de proximidade, que carece desa inspección. E, para chegar ata onde está o AVE a Barcelona das 8.55, con parada en Córdoba, cruza as vías, chamando a atención dos vixiantes, que o interceptan cando el xa está dentro do convoi e obrígano a baixar, recriminándolle a temeridade de cruzar as vías do tren.

A partir de aí, Álvaro xa abandona a estación de Santa Xusta, como recolle unha cámara de seguridade, para buscar, supostamente, outra forma de acceder ás plataformas da estación sen ser detectado.