Aston Martin bica a lona e pode ir a peor

David Sánchez de Castro

DEPORTES

AFP7 vÃa Europa Press | EUROPAPRESS

Singapura marcou o punto máis baixo da tempada para a escuadra de Fernando Alonso

18 sep 2023 . Actualizado á 12:39 h.

Fernando Alonso é, posiblemente, un dos peores compañeiros para unha partida de mus ou tute: cando está contento, nótaselle; cando está enfadado, nótaselle aínda máis. A mellor proba é o vivido instantes despois do Gran Premio de Singapura, que para Aston Martin supuxo a súa peor fin de semana da tempada 2023, cun piloto ausente por un forte accidente o sábado e o outro pechando a lista dos que completaron as 62 voltas, último.

A súa comparecencia ante os micrófonos das televisións hispanohablantes, incluída a española Dazn, dá para un pequeno aparte. Nada máis comezar, interpela ao responsable de prensa de Aston Martin: «Dixéchesme que eran dous. Levamos dous...», cuestionáballe. «Xa, pero estes son en español», replícalle. E Alonso pon o seu sorriso máis irónico, mentres por dentro mórdese a lingua, para quitarse de amais o compromiso: «Carrera para esquecer. Non tiñamos ritmo hoxe. Unha carreira complicada desde o principio, e a ver no Xapón». E deuse a volta.

A desesperación de Alonso é completamente asumible. Ben polas expectativas colocadas sobre esta cita, ben porque o desastre foi moi superior ao agardado, Alonso e o seu equipo non agardaban nin nas súas peores previsións acabar o Gran Premio de Singapura en última posición. Todo o que podía saír mal, saíu mal, e fíxoo ademais nunha fin de semana propicia para meterlle man a Max Verstappen e a Red Bull. A principio de tempada eran eles os que se presentaban como alternativa ao dominio dos campións do mundo, e agora caeron estrepitosamente da loita.

Ferrari, encarnado nun Carlos Sainz excelso durante toda a fin de semana, soubo darlle a volta á situación despois de verán. A cita de Monza foi un aviso do que ocorreu en Marina Bay, pero coa particularidade de que son dous circuítos con características moi distintas: iso fala moi ben da capacidade de xestión do equipo (algo que non adoita ser o seu punto forte) e do propio piloto. Que Sainz xogase coa súa marxe para darlle o DRS a Lando Norris, rival pero bo amigo, foi crítico para que ao cabo non puidesen cazarlle os Mercedes, cun George Russell que só tivo un erro, pero foi fatal, e un Lewis Hamilton que pescou un podio que non agardaba.

Aí é onde Alonso e Aston Martin agardaban estar. E non estiveron. De rebaixa Stroll non agarda nada e está bastante aceptado que de non ser o fillo do dono do equipo hai moito tempo que estaría a pulular por outras categorías do automobilismo ou incluso no tenis, deporte que lle apaixona e practica con fruición. De Alonso, en cambio, si agarda máis.

Un coche «inconducible»

O problema ao que se enfrontan Aston Martin e Alonso na recta final da tempada non é cousa menor. Dito doutro xeito: é cousa maior. Hai unha frase que destaca sobre o resto das conversacións por radio do piloto de Alonso. Pasada a media carreira, o piloto soltaba unha sentenza que non escoitaba desde os tempos incivilizados de McLaren Honda: «Este coche é inconducible». O AMR23 comezara a tempada como un monopraza nobre, dócil na súa pilotaxe, rápido en curvas lentas e cunha tracción perfecta en caso de necesidade nas zonas de maior velocidade de paso. Agora, e desde as evolucións de xuño, volveuse un monopraza máis pesado e denso de levar, con demasiado sobreviraje (proba diso é o erro de Alonso que lle fixo saírse do carril de entrada a boxes e custoulle unha consecuente sanción de cinco segundos) e unhas prestacións de punta afastadas dos motores Ferrari ou Fonda de Red Bull. Dito en curto: volveuse un coche menor.

Pódese dicir sen moito medo a equivocarse que Aston Martin volveu a padecer do seu histórico talón de Aquiles: as evolucións. O monopraza verde aguantou o pulso a principio de tempada, cando lograron facer nacer un coche competitivo, pero en canto o resto mellorou, eles quedaron atrás. Pasaba antes da chegada de Alonso e parece ser un mal endémico que non souberon liquidar.

Alonso quere pasar páxina rápido e pensar xa no Gran Premio do Xapón desta fin de semana, en Suzuka, onde agarda quitarse o amargor que lle deixou Singapura. O temor a que xa non poidan volver recuperar o pulso cos seus rivais estendeuse no equipo e os circuítos que chegan non son propicios. Cos recursos xa postos practicamente ao completo no coche de 2024, non é descartable unha travesía no deserto ata final de ano.