O frío confírmase como a kryptonita de Aston Martin

David Sánchez de Castro

DEPORTES

AFP7 vía Europa Press | EUROPAPRESS

Como pasou en España e Austria, en Gran Bretaña as baixas temperaturas afundiron o ritmo de carreira do monopraza de Fernando Alonso e empezan a chegar as preocupacións.

10 jul 2023 . Actualizado á 16:29 h.

Sendo estritos, pódese considerar que o resultado de Fernando Alonso en Silverstone este domingo non foi malo. Saía noveno e acabou sétimo, o que supoñen dúas posicións de ganancia entre o sábado e o domingo. O problema vén, precisamente, de antes: xa nos libres viuse un coche máis nervioso do desexable.

Da inxente cantidade de fotos que as axencias de noticias principais fixeron nos últimos días, houbo unha especialmente crítica na que se ve como Alonso ten que contravolantear para evitar que o Aston Martin fósese ao verde, o que non ocorría noutros circuítos. Sendo este lendario trazado unha sorte de rara avis no calendario, polo que se converte en fundamental e imprescindible, non é boa noticia para as aspiracións de Alonso e de rebaixa Stroll que outros pilotos cóense nesa pelexa por ser o primeiro perseguidor da lebre Max Verstappen.

O ritmo non foi bo nin nos libres, e iso é un serio problema. Os sorrisos que adoita haber no box de Alonso (e no de Stroll en menor medida) non apareceron en ningún momento, máis aló dos actos institucionais por ser a carreira de casa. Nin nos libres nin na clasificación viuse o AMR23 en condicións de seguir o ronsel do inalcanzable líder de Red Bull, e as miradas de sospeita puxéronse máis circunspectas cando viron que McLaren si ía ben ata o punto de que Lando Norris e Óscar Piastri quedaron moi preto do que se apostou en calquera pub de fans de McLaren como os que hai en Woking. Pero hai máis motivos de preocupación.

Xa se fía todo ao 2024? Non é casual que os peores resultados de Alonso no 2023 fosen en Montmeló, o Red Bull Ring e Silverstone. Tres circuítos de características moi diferentes, pero cun factor común que apareceu nos tres: as temperaturas máis baixas do previsto. O AMR23 é un coche razoablemente nobre, que se comporta ben en circuítos con curvas lentas e rápidas, que non carece demasiado de velocidade punta en recta e que non ten un excesivo problema de desgaste de pneumáticos como si lle ocorre, por exemplo, a Ferrari (sendo este o menor dos quebradizos de cabeza dos de vermello).

O problema vén cando non se consegue que o espazo de rendemento óptimo chegue nun rango de temperatura adecuado. Parece que Alonso necesita ter unha fin de semana tirando a tórrido para que o seu monopraza verde estea á altura dos Mercedes ou, a última fin de semana, os McLaren. Estes parecen os dous equipos cos que se vai a bater o cobre o equipo que comanda desde o muro Mike Krack, cuxas palabras sobre o futuro xa levantaron certas sospeitas: renunciou Aston Martin ao 2023 para pór todos os ovos na cesta do 2024? O propio Alonso admitíao. «O foco que temos non é nunha carreira. É a longo prazo. Incluso onte, o venres, toda a FP1 foi dedicada ao coche do 2024. Só por dicir un pouco onde está a cabeza agora mesmo de todo o equipo», desvelaba o asturiano tras a pobre clasificación (o peor persoal do 2023) do sábado. Pódese entender que, vendo que este ano vai ser imposible acadar a Red Bull, renunciar a seguir nesa liña ascendente que levaban esta tempada para intentar completar o asalto o ano que vén. Unha aposta arriscada, tanto en canto o resto de equipos tamén teñen un ollo posto no próximo ano.

Aston Martin está agora mesmo nunha diatriba que todas as escuadras teñen, excepto Red Bull. A marxe de vantaxe do que goza Verstappen é tan amplo que poden esquecerse de desenvolver máis que o imprescindible o indiscutiblemente bo Red Bull RB19 e deixar a Adrian Newey centrarse no coche do 2024. Ninguén, nin sequera unha Mercedes que parece recuperar o pulso, vai cazarlles no que resta de tempada e todos son conscientes diso. Outro asunto é que Aston Martin queira pelexar polo segundo posto agora ou non, nese caso é probable que só os redaños de Alonso e un chisco de sorte póidanlles ser favorables para o reto.

A entrada da calor pode acabar con esta pequena fochanca. A próxima cita, en Hungría, está colocada no radar de Aston Martin e dos afeccionados alonsistas non só polo romántico do asunto (que lograse a 33 no mesmo circuíto onde conseguiu a primeira), senón porque todo o relato parece construído para que se obteña alí. Quizá ese 23-J cambien moitas cousas, e non só en cuestións políticas.