Marx Verstappen, o talento aloucado polo que a súa nai pon unha vela cada semana

Adrian R. Huber

DEPORTES

KAMRAN JEBREILI

O novo campión do Mundo de Fórmula 1 é fillo dunha destacada pilota de karts e dun da máxima categoría do automobilismo mundial

12 dic 2021 . Actualizado á 17:21 h.

O neerlandés Max Verstappen (Red Bull), que este domingo proclamouse, tras un final de infarto, campión do mundo de Fórmula 1, e converteuse así, aos 24 anos, no novo rei da categoría reina; na que destronou ao inglés Lewis Hamilton (Mercedes), de 36, plusmarquista de case todo, que optaba a un inédito oitavo título mundial e que capturou seis das súas sete coroas durante as sete tempadas previas a esta.

Mad Max, como pronto foi alcumado polo seu estilo de pilotaxe agresiva, e que se anotou o Mundial máis emocionante e apertado dos últimos anos -ao pasar ao seu gran rival na última volta da última carreira- naceu na localidade belga de Hasselt o 30 de setembro de 1997 e leva ao automobilismo nos xenes, xa que a súa nai, Sophie Kumpen -que pon velas cada día que corre o seu fillo-, competiu con certo éxito en karts; e o seu pai, Jos Verstappen, tamén foi piloto de Fórmula 1.

Jos pilotou durante oito tempadas na categoría reina, entre 1994 e 2003, sendo a máis frutífera delas a primeira, en Benetton Ford: escuadra na que foi compañeiro do outras sete veces campión mundial, o alemán Michael Schumacher, que ese ano capturou o primeiro dos seus títulos; coincidindo coa campaña na que o neerlandés sumou os seus dous podios en F1, ao acabar terceiro en Hungría e en Bélxica.

O seu fillo, que xa o superara con fartura hai moito tempo, culminou este domingo, coa precocidade que caracterizou toda a súa carreira deportiva, o novo proxecto estelar de Red Bull. Así, converteuse no primeiro piloto dos Países Baixos en gañar un Mundial da  especialidade e o primeiro en anotarllo cun motor Honda desde que o fixese por última vez en 1991, cun McLaren, o mítico Ayrton Senna; que antes de morrer accidentado en Imola (Italia) gañou tres Mundiais para o Brasil.

A mozo estrela neerlandesa desatou o león, facendo bo o lema co que se prodiga en redes sociais («Unleash the lion», en inglés). Abondáballe saír de Yas Marina cos mesmos puntos que Hamilton. E acabou asinando a súa décima vitoria do ano -a vixésima en fórmula 1-, gañando unha carreira que se decidiu na última volta, cando, tras a entrada do coche de seguridade (polo accidente do canadense Nicholas Latifi) relanzouse a mesma. Red Bull acertou coa estratexia: Max aproveitou para cambiar pneumático -Lewis non o fixo- e, con gomas máis frescas pasou ao británico, gañou a carreira e, con iso, o Mundial

O flamante campión -que exercera de piloto de probas a tempada anterior- debutou nesta modalidade no 2015 a bordo dun Toro Rosso, escuadra na que foi compañeiro do entón así mesmo debutante español Carlos Sainz, hoxe en Ferrari; converténdose, con 17 anos, no máis mozo da historia en competir na división de honra do automobilismo.

Facíao cunha meta clara. «O meu obxectivo final é ser campión do mundo», declaraba a mozo estrela neerlandesa nunha entrevista coa Axencia Efe que tivo lugar en setembro dese ano ,nos arredores de Milan, despois do gran premio desa tempada, disputado, como é habitual, en Monza .

«Pero sei que esta non é unha meta a curto prazo. Aínda debo demostrar moito», afirmaba a Efe, non sen certa sensatez, un Verstappen que fora duramente criticado semanas antes polo seu aguerrido estilo de pilotaxe en Mónaco; e que neses momentos aínda non cumprira a maioría de idade.

Despois dos seus 23 primeiras carreiras en fórmula 1, foi ascendido ao primeiro equipo da escuadra austríaca, Red Bull, en substitución do ruso Daniil Kvyat (agora probador de Alpine, a escuadra do español Fernando Alonso, con quen non poucos comparan ao neerlandés), co que intercambiou volantes.

O ídolo dos Países Baixos -que experimentan unha sorte de alonsomanía, versión oranje- non tardou en aproveitar a oportunidade e gañou directamente a súa primeira carreira con Red Bull: o Gran Premio de España, no circuíto barcelonés de Montmeló; onde se converteu no gañador máis mozo da historia, marca que aínda detenta. Como a maioría das plusmarcas de precocidade na fórmula 1, entre eles a de asinar un Grand Slam -gañar desde a pole, asinando a volta rápida e liderando a proba de principio a fin-, algo que conseguiu este ano, con 23, en Austria.

Con todo, Mad Max non é o máis mozo en gañar un Mundial. Terceiro nos campionatos do 2019 e 2020, o ano pasado, coa súa condición de líder do equipo da bebida enerxética totalmente indiscutida, perdeu a última oportunidade de logralo. Esa honra segue en poder do alemán Sebastian Vettel, hoxe en Aston Martin, despois de pasar por Ferrari; que gañou o primeiro dos seus catro títulos seguidos con Red Bull (o de 2010) con 23 anos.

Os anos 2017 e 2018 pechounos con dúas vitorias; e no 2019 elevou a tres o seu números de triunfos nun mesmo curso; relación que se reduciu de novo a dous o ano pasado.

Esta tempada, na que compartiu garaxes co mexicano Sergio Pérez (retirado ao final da carreira este domingo), foi a da súa eclosión definitiva. Co de Abu Dabi elevou a dez os triunfos deste ano. Exactamente a metade dos que conta desde que corre na fórmula 1.

Esta noite, Maximiliano I dos Países Baixos deitarase, por primeira vez, como campión mundial da categoría reina. Non sen porlle emoción máxima á resolución do título. Hamilton gañara as dúas últimas carreiras, en Sao Paulo (Brasil) e Catar; e, a oito puntos do líder de Red Bull, saíu o pasado domingo en Yeda desde unha pole que este lle regalara, cun erro innecesario, cando voaba, batendo todos os parciais, no seu último intento.

Arabia, onde se tivo que conformar co segundo posto, por detrás de Hamilton -que asinou a volta rápida e dese xeito empatou o Mundial-, marcou o enésimo desencontro entre os dous campións.

Chocaran en Silverstone -onde o inglés gañou tras sacalo de pista e mandalo ao hospital, polo que recibiu unha sanción de dez segundos, a mesma que se lle executou a Max en Yeda por frear demasiado forte cando debía ceder posición- e en Monza, onde se culpou do incidente ao neerlandés e ambos quedaron fóra de carreira. E en Sao Paulo tamén saltaran faíscas pola defensa exacerbada do seu posto que fixo o novo heroe dos Países Baixos antes de ser pasado polo astro inglés.

'Mad Max', sometido a todo tipo de conxecturas antes da última proba, demostrou non só enorme talento, senón gran forza mental. Hamilton foi segundo e Mercedes tívose que conformar co título de construtores, o oitavo seguido. A fórmula 1 xa ten novo rei.