Abu Dabi, a traca final da fórmula 1 con aroma épico

David Sánchez de Castro COLPISA

DEPORTES

BRIAN SNYDER

Hamilton e Verstappen xogan o Campionato do Mundo do 2021 na última carreira do ano, onde un accidente entre os dous daríalle o título ao de Red Bull

09 dic 2021 . Actualizado á 15:48 h.

Visto de onde viña o Campionato do Mundo de fórmula 1 nos últimos anos, nin nos mellores soños dos marketinianos máis sórdidos aparecería un escenario así para o último acto do 2021. Max Verstappen e Lewis Hamilton, por esta orde, chegan ao renovado circuíto de Yas Marina en Abu Dabi empatados a puntos despois da disputa de 21 grandes premios. As contas son sinxelas: o que quede por diante gana, e se non puntúan ningún dos dous, farao o de Red Bull.

Esta última posibilidade é a que xerou máis comentarios nos últimos días. O ocorrido en Arabia Saudita, onde Hamilton embistió por detrás a Verstappen e o sancionado foi este por frear de máis, invita a pensar que irremediablemente estamos ante un gran premio que acabará en accidente. Os dous contendentes polo título tivéronllas de todas as cores durante esta tempada, con episodios que acabaron en accidentes como os de Silverstone (culpa de Hamilton) ou Monza (culpa de Verstappen). Téñense demasiadas ganas e tan pouco respecto que o medo non é un factor para ter en conta.

En caso de contacto que lles deixe aos dous fóra, o beneficiado sería Verstappen. O neerlandés xa demostrou ao longo da tempada que está disposto a exceder o que se considera unha loita xusta: se ten que trazar por onde non é recomendable, farao. O británico, en cambio, é máis sibilino: el deixará que o seu rival lle tire a primeira estocada, e aproveitará o seu impulso para tirar proveito. A primeira curva do trazado abudabí é o lugar onde moitos ven que se producirá unha escena que se repetiu en infinidade de carreiras ao longo da historia: Verstappen irase longo, Hamilton estrangulará o seu reentrada ao asfalto e ou ben se chocan, ou ben un dos dous será sancionado.

E é que a achega da FIA será clave. Michael Masi, director de carreira e xuíz máximo das probas, viuse totalmente excedido polas circunstancias. O laissez faire (deixar facer) sobre o que baseou a súa filosofía á hora de sancionar permitiu que as fronteiras do permitido difumínense, ata o punto de que un accidente que manda un piloto ao hospital (Silverstone) obtén o mesmo castigo que un que só rompe parte do alerón dianteiro (Arabia Saudita). Ante un eventual choque entre ambos, ninguén se atreve a predicir que ditaminarán na sala de comisarios.

Ocorra o que ocorra, esta será a traca final dunha tempada que pasará aos anais da historia. Hamilton e Verstappen propiciaron unha desas campañas que crean afección, regada de polémicas dentro e fóra da pista que é o que, como ensinou a historia de calquera competición, crea pouso. Ou seica é casual que estes días en Google aumentasen as procuras de 'Suzuka 1990', 'Senna vs. Prost' ou 'Xerez 1997'?

Outros focos

Chegar á última carreira do ano cos dous contendentes pugnando polo título dun xeito tan agresivo non se producía desde hai anos. Para moitos, este pode ser un final á altura do de 2008 (por citar o máis próximo), no que Felipe Massa foi campión durante uns segundos, ata que Hamilton adiantou a Timo Glock na última curva da última volta do Gran Premio do Brasil.

Con todo, hai moitas máis liñas argumentais que pechar nesta apaixonante novela de suspense. O Mundial de Construtores, que é o que reparte o diñeiro, está aínda no aire: Mercedes chega con 28 puntos de vantaxe sobre Red Bull, e parten como grandes favoritos. De Bottas e Pérez, os segundos pilotos dos seus respectivos equipos, dependerá en boa medida a resolución deste punto.

Tamén será a última carreira de toda unha lenda do automobilismo como é Kimi Räikkönen. O finlandés colgará de xeito definitivo o casco e as luvas para dedicarse á súa familia e, quizá, levar ao pequeno Robin Räikkönen polos carreiros do automobilismo para emularlle dentro duns cantos anos. Polo camiño deixa unha traxectoria de lenda, sendo ademais o último campión do mundo (de momento) con Ferrari. 21 vitorias, 18 poles, 46 voltas rápidas, 103 podios. Quen vinga detrás, que lle iguale se pode.

Un das marcas que si lle caerán no 2022 será o de piloto con máis grandes premios disputados. Fernando Alonso será quen o faga, despois de pechar un dos mellores regresos do ano dun deportista de elite. Aos seus 40 anos, o español non só recuperou a ilusión propia e dos fans, que fixeron seu O Plan, senón que meteu o medo no corpo dos seus rivais: se Alpine dá coa tecla do coche do ano que vén, que se preparen os demais.

Un dos seus rivais pode ser un Carlos Sainz que calou moitas bocas no seu primeiro ano en Ferrari. Quen lle vía como un claro segundoxénito fronte a Charles Leclerc atopouse cun piloto firme, regular e fiable. A súa batalla esta fin de semana será superar ao seu bo amigo Lando Norris, ao que ten a 4,5 puntos, e ao seu propio compañeiro, a quen ten a 8,5. Non será un reto doado, pero se a sorte e o bo tino acompáñanlle (aquí entran en xogo os eventuais incidentes arriba), pode acabar o seu primeiro ano en Ferrari nunha memorable quinta posición do Mundial.