Ricciardo raíña en Mónaco e Fernando Alonso retírase por unha avaría

Efe

DEPORTES

BENOIT TESSIER | Reuters

Fernando Alonso sufriu a primeira avaría do campionato mentres que Carlos Sainz foi décimo e sumou un punto

27 may 2018 . Actualizado á 17:21 h.

O australiano Daniel Ricciardo (Red Bull) logrou este domingo a vitoria no Gran Premio de Mónaco, que dominou de principio a fin desde a 'pole position', para reconciliarse cun circuíto no que era o máximo favorito e no que se lle negou o triunfo en 2016 por un erro estratéxico.

O piloto de Perth puido, por fin, alzar os brazos en Montecarlo e beber champaña da súa bota -curiosa costume que tomou nos últimos tempos e coa que rompeu o protocolo monegasco- tras unha fin de semana perfecta no que dominou os adestramentos libres, apabulló na clasificación e soubo aguantar na carreira. «Levo dous anos agardando. Ao fin atopei esa redención. Tivemos problemas, moito co que lidar. Tiña falta de potencia, pensaba que a miña carreira se había rematado e cheguei ao final só con seis marchas», manifestou un emocionado Ricciardo ao concluír a carreira. «Isto é un desquite polo de 2016», díxolle ao seu pupilo o xefe do equipo Red Bull, o inglés Christian Horner, mentres este choraba co seu monopraza recentemente aparcado.

Unha carreira que non foi un camiño de rosas para Ricciardo, con problemas do motor Renault do seu monopraza desde o primeiro terzo da proba, o que lle obrigou a coidar a súa unidade de potencia e a levar a carreira nun ritmo lento, recomendado polo equipo para non ter problemas co coche.

BENOIT TESSIER | Reuters

Tivo como aliado ao circuíto, que practicamente impide os adiantamentos e contivo ao Ferrari do alemán Sebastian Vettel, que lle acosou na primeira metade de carreira sen éxito, mentres o líder do Mundial, o británico Lewis Hamilton (Mercedes), conformouse con reter o seu lugar no podio e minimizar danos. O finlandés Kimi Raikkonen (Ferrari), o seu compatriota Valtteri Bottas (Mercedes), os franceses Esteban Ocon (Force India) e Pierre Gasly (Toro Rosso), o alemán Nico Hülkenberg (Renault), o holandés Max Verstappen (Red Bull) tras unha remontada de once postos e o español Carlos Sainz (Renault) pecharon a zona de puntos.

Unha zona na que transcorreu a maior parte da carreira do bicampión mundial español Fernando Alonso (McLaren-Renault), pero a súa carreira acabouse na volta 53 cando un problema de motor e unha avaría final da caixa de cambios obrigáronlle a abandonar a carreira. O seu primeiro abandono nesta tempada 2018. A saída do GP de Mónaco foi limpa, sen incidentes. Ricciardo conseguiu manter a súa posición sen problemas mentres se producía a primeira bandeira amarela, no segundo sector, debido a un golpe recibido polo neozelandés Brendon Hartley (Toro Rosso).

Se o australiano de Red Bull dedicábase a conter o ritmo do resto dos monoprazas durante as primeiras voltas, o seu compañeiro, o holandés Max Verstappen, que saíu o último tras o choque nos adestramentos do sábado que lle deixou sen clasificación, adiantaba un rival tras outro e con dez voltas xa gañara seis postos. O primeiro movemento estratéxico chegou na volta 12, cando Hamilton entrou a cambiar pneumáticos para pór un xogo novo de hiperblandos. O tetracampeón mundial pasou do terceiro posto ao sexto, xusto por detrás do Ocon e Alonso.

Ricciardo, Vettel e Raikkonen reaccionaron acelerando o ritmo, mentres Hamilton deixou atrás a Ocon facilmente; mentres que a reacción de Vettel chegou catro xiros despois, na volta 16 para colocar ultrablandos. Acto seguido fíxoo Carlos Sainz. Os seguintes en entrar nos garaxes foron Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen e Valtteri Bottas, na volta 17, todos con ultrablandos, co obxectivo de acabar con eles a carreira. O australiano saíu primeiro, seguido por Vettel e Hamilton, polo cal en Red Bull vían como a estratexia funcionaba. O seu outro piloto, Verstappen, xa se achegaba aos puntos, duodécimo.

Alonso parou na volta 19 e colocou o superblando -o máis duro dos posibles-, co que saíu o décimo mentres Sainz quedou décimo terceiro, aínda que gañou dous postos coas paradas do resto de monoprazas para quedar ás portas dos puntos, onde xa estaba Verstappen na volta 23, décimo. O principal damnificado dos pasos por garaxes foi o mexicano Sergio 'Checo' Pérez, que fixo unha parada moi lenta por erro do seu equipo, Force India, o que lle deixou décimo quinto. O seu equipo fíxoo mellor con Ocon, que marchou sexto e regresou oitavo.

Ricciardo comezaba a sufrir na volta 28 cando comunicaba ao seu equipo que detectaba perda de potencia no seu motor e vía que Vettel botábaselle amais. Desde o garaxe aconsellábanlle configuracións de motor para intentar conservar o motor mentres se producía o acoso de Vettel. O tapón do australiano e os problemas dos pneumáticos dos que levaban ultrablandos -Vettel, Hamilton e Raikkonen- provocaron unha curiosa situación: que os pilotos da zona dianteira fosen mais lentos que os da segunda metade.

YANN COATSALIOU | Afp

Na volta 48 Verstappen pasou a cambiar os seus pneumáticos para colocar os superblandos, cos que se colocou undécimo, xusto por detrás de Carlos Sainz, que gañou unha posición máis co paso por talleres do seu compañeiro Hülkenberg. O que sufría moitísimos problemas era Fernando Alonso, que quedaba sen potencia e que recibía desde o garaxe a confirmación de que non se podía facer nada polo seu coche, o que rematou no abandono do asturiano na volta 53, deixando o coche nunha das escapatorias tras informar de problemas na caixa de cambios.

Tampouco tiña boas perspectivas Sainz, ao que Renault obrigaba a deixar pasar a Hülkenberg, máis rápido cos hiperblandos, o que deixaba ao español loitando co puxante Verstappen, tamén coa goma mais rápida. A batalla de excompañeros en Toro Rosso levouna o holandés de Red Bull na 'chicane' posterior ao túnel, onde escapou sen problemas do español e comezou a bater voltas rápidas.

Cando parecía que a carreira estaba abocada a un final plácido, o piloto local, Charles Leclerc (Sauber) quedo sen freos na saída do túnel e levou o alerón traseiro do neozelandés Brendon Hartley (Toro Rosso), o que obrigou ao coche de seguridade virtual á falta de seis voltas para o final. Isto obrigaba a todos os pilotos a minorar a velocidade e manter a orde na pista, polo que ningún dos favoritos optou por intentar a parada.

Con catro voltas para o final reiniciouse a proba e Ricciardo acelerou en busca da bandeira a cadros, que viu minutos despois para consumar a súa reconciliación con Mónaco, a sétima vitoria da súa carreira deportiva e o «desquite» tras a dor de 2016.