A dúas carreiras do final do pesadelo para Fernando Alonso

David Sánchez de Castro MADRID / COLPISA

DEPORTES

TORU HANAI | Reuters

O piloto asturiano non oculta o seu pesar por outra tempada con McLaren-Honda para a que xa ve o seu epílogo

10 nov 2017 . Actualizado á 19:17 h.

«Non foi unha tempada boa, a pesar do progreso, a pesar do optimismo para o próximo ano. Foi moi mala». Con estas palabras Fernando Alonso resumía onte no paddock do Autódromo José Carlos Pace no Brasil o seu sentir ante un epílogo que parece que nunca pon o seu punto final.

A relación entre McLaren e Honda está a dar as súas últimas rabexadas, pero aínda lles queda por aguantarse en dúas carreiras. Aínda que non chegaron ao momento que agardaban, e os pasos dados nesta tempada non foron suficientes, para Alonso «cada un dos que se foi introducindo no coche foi positivo». «Sabemos cales son os nosos puntos fortes e os nosos puntos débiles. Debemos de estar seguros de que en marzo do próximo ano atacámolos», destacou.

A progresiva despedida de Honda do box de McLaren xa leva varias carreiras producíndose. Desde que se anunciou o divorcio, a presenza de enxeñeiros nipóns no equipo inglés foise reducindo ata o mínimo imprescindible. Antes era habitual ver un enxame de enxeñeiros cos ollos rachados pasear, cartafoles en man, anotando diferentes datos, estatísticas e números cos que intentar arranxar os mil e un fallos que ían tendo.

A pesar de todo, Alonso sempre goza cando volve ao Brasil. Non se pode esquecer que foi en Sao Paulo onde celebrou os seus dous títulos mundiais, aínda que ironicamente non gañou (nin gañará este ano, salvo milagre) nunca nesta carreira. «Sempre teño unha sensación especial neste circuíto polos campionatos conseguidos. No primeiro, porque foi unha carreira moi emotiva e no segundo porque había moita presión con Schumacher, que se retiraba despois daquela proba. Cando chego a Sao Paulo, o aeroporto, o hotel, o circuíto... todo son recordos», rememora. 

Trámite con batallas menores

Para Alonso, como para moitos corredores, a cita do Brasil será un mero trámite antes das vacacións. Cando saian do Autódromo José Carlos Pace, afrontarán, agora si, a última cita, en Abu Dabi, antes de irse de vacacións tras un ano no que de novo Lewis Hamilton demostrou que Mercedes está moi por amais do resto. Con todo, e aínda que o Campionato do Mundo xa teña dono, aínda quedan algunhas batallas.

O Mundial de pilotos e o de construtores están decididos, pero nin moito menos o demais. A primeira batalla que queda por decidirse é a do subcampeonato. Á falta de dúas citas, Sebastian Vettel ocupa a segunda posición da clasificación, con 277 puntos, e Valtteri Bottas a terceira, con 262. Con 50 puntos en xogo e, aínda que a priori é o alemán quen leva as de gañar, aínda queda moito que resolver fronte ao candidato que estivo complicando a vida a Hamilton e o seu compañeiro. Tamén poden cambiar os postos de atrás, xa que entre Daniel Ricciardo (4.º), Kimi Räikkönen (5.º) e Max Verstappen (6.º) hai 44 puntos en xogo.

Tamén na parte de atrás hai moito que decidir. Fernando Alonso, por exemplo, ocupa a 16.ª posición da xeral, con 11 puntos, e está a dous do seu compañeiro, Stoffel Vandoorne. A pelexa interna entre os pilotos de McLaren non é baladí, e seguro que dá para moitas liñas se o belga, na súa primeira tempada en Fórmula 1, supera ao mesmísimo Fernando Alonso, por moitos problemas e avarías que sufrise.

Na clasificación de construtores o que está en xogo afecta o equilibrio de poder na zona media. A loita polo quinto posto está que arde: Williams é o favorito, pero tanto Touro Rosso como Renault e incluso Haas optan a esa posición.

En boa parte, o resultado de Carlos Sainz nas dúas últimas carreiras da tempada pode determinar o presuposto do que goce a próxima campaña, a primeira que disputará enteira con Renault.