O viño entreteje en Santiago 80 obras de artistas como Chillida, Durero, Picasso e Miró

Montse García Iglesias
Montse garcía SANTIAGO / LA VOZ

CULTURA

La exposición «Inspirados por el vino», inaugurada este jueves, ofrece un recorrido por seis siglos de historia del arte. En la imagen, se pueden apreciar algunos de los grabados de Picasso exhibidos.
A exposición «Inspirados polo viño», inaugurada este xoves, ofrece un percorrido por seis séculos de historia da arte. Na imaxe, pódense apreciar algúns dos gravado de Picasso exhibidos. Xoán A. Soler

A Fundación Vivanco expón no Centro Abanca gravados de 53 creadores

21 oct 2022 . Actualizado á 05:00 h.

O viño serve de fío condutor a un percorrido por seis séculos de creación artística no Centro Abanca de Santiago coa exposición da Fundación Vivanco Inspirados polo viño. Mestres do gravado na colección Vivanco, que pode visitarse ata o próximo 10 de novembro. A mostra reúne oitenta gravados de 53 recoñecidos artistas e que van desde o século XV ata a actualidade.

Na mostra inaugurada este xoves entrelázanse desde a única peza que realizou Chillida sobre o viño —representa unha prensa—, a unha copa de Antoni Tàpies pasando polOs vendimiadores de Joan Miró e tres obras de Picasso, entre as que destaca unha proba de autor dun Baco mozo. Trátase dunha selección dos fondos que a Fundación Vivanco leva reunindo desde fai máis de medio século. «Somos uns apaixonados polo viño como alimento, pero tamén como cultura e patrimonio», resaltou Santiago Vivanco, presidente da entidade ligada á adega rioxana.

A exposición na que maridan arte e viño articúlase en dous bloques. Un dedicado ao gravado clásico, que conta con tres secciones— mitoloxías grega e romana, escenas costumistas e cristianismo—, e outro ao contemporáneo. O percorrido comeza pondo o acento na mitoloxía clásica, onde ten moita presenza o deus do viño, Dionisio/Baco. Neste apartado resaltan obras como Sileno ebrio, de José de Ribeira, e que data de 1649, así como unha serie de doce gravado, case miniaturas, do holandés Jacob Matham relatando a vida de Baco. «É o primeiro artista que recompila a vida de Baco en varias escenas», explicou Santiago Vivanco.

O relato expositivo continúa con pezas relacionadas co cristianismo, xa que na súa iconografía está moi presente a cultura do viño. Nesta sección sobresaen A virxe como raíña dos anxos, de Alberto Durero, e As viñas de Noé, de Francesco Bartolozzi. A sección de gravado clásico conclúe cunha serie de escenas costumistas, con obras que representan banquetes, tabernas e momentos cotiáns dos labores da vendima. Figuran traballos de artistas como Ernest Boetzel e Sebastian Münster, entre outros.

A mostra conclúe cun amplo apartado de gravado contemporáneos. Estas creacións foron as últimas en incorporarse á colección Vivanco. Xunto ás pezas de Tàpies, Chillida, Miró e Picasso poden atoparse traballos de Miquel Barceló da súa colección Biblioteca, así como as copas e confeti de Andy Warhol, unha representación dunha festa de Antonio Saura, os viñedos da pintora irundarra Menchu Gal.