O Prado celebra con Goya o seu 200 aniversario

i. cortés MADRID / COLPISA

CULTURA

Un visitante contempla las obras de Goya
Un visitante contempla as obras de Goya David Fernández | Efe

A pinacoteca mostra máis de 300 debuxos do xenial artista procedentes dos seus propios fondos

20 novs 2019 . Actualizado ás 11:49 h.

«Son debuxos que poderían ter sido pintados onte, antonte ou hai uns meses e terían todo o sentido». Con estas palabras presentou este luns o presidente do Padroado do Museo do Prado, Javier Solana, Só a vontade sóbrame, unha exposición «única e irrepetible» que reúne máis de 300 debuxos de Francisco de Goya.

Procedentes na súa maioría dos fondos da propia pinacoteca -cuestións de conservación impiden a súa exposición permanente-, os debuxos agora desempoados demostran que o discurso do pintor de Fuendetodos, con temas como a violencia contra a muller ou a inxustiza social, segue máis vixente que nunca.

A mostra inaugúrase este martes, cando se cumpre o 200 aniversario do museo, e poderase visitar ata o 16 de febreiro do 2020. Ata entón estará dispoñible este dobre percorrido, cronolóxico e por temas, pola obra do artista aragonés. 

Garabatos en cartas

Distribuída en dúas salas, a primeira recolle os seus inicios, cunha selección dos seus primeiros debuxos para gravados, os seus garabatos en cartas a Martín Zapater ou o coñecido como Caderno de Sanlúcar, o primeiro dos oito cadernos de debuxos que asinou o pintor. Entre trazo e trazo, o visitante pode apreciar tamén a súa colección dos Caprichos, así como o Caderno de Madrid, que reúne os primeiros esbozos desta serie. Pechan este primeiro conxunto de obras, os debuxos coñecidos como Soños, os seus retratos, ou as series Desastres da guerra ou Tauromaquia, de corte profundamente antitaurino.

A segunda sala expón os Tópicos goyescos, o Caderno de bordos negros, Disparates ou unha selección de debuxos nas que Goya representa a violencia do home contra a muller. No discurso que realiza a exposición articúlanse tamén os seus últimos trazos con Caderno de vellas e Bruxas, unha obra inacabada no que o artista recolleu escenas de vellez, outro dos seus temas recorrentes ao final da súa vida.

Pola súa banda, o director do museo, Miguel Falomir, destacou a forma na que a mostra recolle a violencia bélica, a violencia machista ou os pesadelos e soños do home moderno. «Poucos artistas son tan contemporáneos como Goya», insistiu.