Os taxistas elevan o ton ante o aumento de vehículos de Cabify na Coruña: «Están a facer trampa e denunciámolo»

VIVIR A CORUÑA

A compaña de VTC aumentou a súa presenza nesta cidade o pasado decembro. La Voz comparou os tempos de espera e os prezos de senllos servizos
02 abr 2025 . Actualizado á 05:00 h.«Na Coruña non hai taxis». É unha das frases máis repetidas dos últimos meses e un quebradizo de cabeza para Ricardo Villamisar, o presidente de Teletaxi, que antes de que o soniquete saia na conversación advirte: «Si que hai. O problema é que se están complicando os servizos pola densidade de tráfico e pola peonalización, que nos obriga a coller rutas alternativas e tardamos máis en completar os traxectos». Mentres estes profesionais enfróntanse a unhas queixas que para Villamisar non están fundamentadas, a plataforma Cabify faise forte na cidade aumentando a súa flota e absorbendo parte da demanda deste servizo. A convivencia podería ser doado, pero Teletaxi denuncia que esta empresa especializada en Vehículos de Transporte con Condutor (VTC) «fai trampas e non cumpre coa lexislación autonómica vixente».
En Cabify confirman que a finais do 2024 incorporaron novos vehículos á flota que xa tiñan nesta cidade, aínda que evitan dar cifras concretas de cantos circulan pola urbe. Tres meses despois de que se incrementase o número de VTC desta empresa española, unha asociación de taxistas deu a voz de alarma ante unhas prácticas que consideran «ilegais». Refírese Villamisar a que estes coches só teñen permiso para «realizar traxectos interurbanos; é dicir, poderían recoller a unha persoa nos Rosales e levala ao aeroporto de Alvedro, pero non trasladala ata a torre de Hércules». Continúa: «Eu se opero fóra deste Concello [A Coruña] teño que cumprir determinados requisitos, non podo facer o que queira».
A isto súmase, segundo indica este taxtista, que os vehículos de Cabify «están a coller xente a man alzada e fan paradas onde se concentra o lecer nocturno, e nas estacións de tren e de bus». A particularidade de Cabify é que traballa como unha aplicación móbil a través da cal un usuario pode contratar a un condutor particular, e que só así pode gañarse un cliente. Por iso Villamisar lamenta que estean a operar «como taxis encubertos».
Fontes municipais confirman que lles consta «unha denuncia dunha asociación de taxistas contra a empresa que, din, non cumpre a normativa». Ademais, engaden que se reunirán proximamente co sector do taxi para «analizar con eles a problemática. Por suposto, abriremos expediente a quen non cumpra as normas establecidas». Tras ser advertidos desta práctica, en Cabify limítanse a responder que os seus vehículos «sempre operan respectando os límites legais establecidos pola normativa», pero La Voz comprobou que si é posible realizar traxectos dentro da propia cidade utilizando este servizo.
A aplicación permite marcar como orixe unha dirección da Coruña e, como destino, outra dentro deste termo municipal. De feito, para comparar prezos respecto ao taxi, realizáronse rutas similares utilizando os dous medios de transporte. O primeiro traxecto partiu, en Cabify, da redacción da edición de local (Rolda de Outeiro, 1) deste periódico rumbo a unha zona eminentemente turística: Puerta Real. Desde aí realizouse a volta ata a redacción. Segundo a tarifa dinámica da VTC (cambia en función de diversas variables), ás 14.40 horas do luns a viaxe custaba 7,48 euros; o do taxi saíu por 5,75 euros (a baixada de bandeira está en 4,30 euros). Ás 17.12 horas realizouse un traxecto que partía tamén de Rolda de Outeiro, 1, esta vez, ata o Chuac. Collendo un Cabify este traxecto custou 4,69 euros; a volta ata a redacción, agora en taxi, supuxo un gasto de 4,30 euros.
Respecto ao tempo de espera, resultou inexistente no caso do taxi, xa que en senllas paradas (Puerta Real e diante da zona de urxencias do Chuac) había coches dispoñibles. Foi diferente no caso de Cabify. Para o primeiro traxecto houbo que agardar trece minutos; para o segundo, seis.
Con todo, desde Teletaxi insisten en que non queren abrir fogo contra as VTC, senón contra o xeito de operar dos vehículos desta compaña na Coruña. «As VTC sempre estiveron aí, as tradicionais ofrecen un servizo premium co que nunca tivemos ningún problema, pero isto é diferente».