Por que na Coruña non existe a liña de bus 8, a 13 ou a 18?

VIVIR A CORUÑA

Línea 5 de bus de A Coruña
Liña 5 de bus da Coruña CESAR QUIAN

A ordenación por números non comezou ata a década dos anos vinte

01 mar 2024 . Actualizado á 16:09 h.

Esta semana é a última oportunidade para visitar a exposición Compaña de Tranvías: 120 anos ao servizo da Coruña. Situada na sala de exposicións Salvador de Madariaga, na rúa Durán Loriga 10, estará aberta ata o 3 de marzo. Rubén Ventureira, comisario da mostra, relata a La Voz ningunhas das curiosidades que se contan nas visitas guiadas e datos que aparecerán no libro que se vai a editar sobre a exhibición.

Por que faltan cifras na numeración das liñas de autobús da Coruña?

A numeración das liñas da Compaña de Tranvías da Coruña non se estableceu ata o ano 1923, dúas décadas despois da inauguración do servizo, que estaba tirado por mulas. Nese momento, estaban activas seis liñas e o sistema xa estaba electrificado.

Esa primeira numeración respectouse en certo xeito ata a actualidade. Con todo, o experto deixa claro que non existe ningún itinerario que non fose modificado desde a súa creación. Todas sufriron modificacións segundo demandas veciñais, municipais ou da propia Compaña de Tranvías.

Un exemplo claro é o traxecto do 1. Ao principio, saía de Puerta Real ata a estación de tren, que se atopaba onde agora está a estación de autobús. Un pouco máis tarde, expandiuse ata Monelos. «Ese percorrido coincide en parte co 1 e 1A, pero agora os seus destinos son Ou Castrillón e Eirís. Si, collen parte dese percorrido, pero non é exacto. Nas visitas guiadas que facemos da exposición, percorremos unha parte do traxecto que facía o un», afirma o comisario.

A razón pola cal hoxe non existen as liñas 8, 9, 10, 13, 15, 16 e 18 débese a que nalgún momento da historia desapareceron do trazado da cidade por falta de utilidade ou por reformulacións do itinerario. Mantivéronse para lembralas: «A ausencia de díxitos na rede invita a lembrar a aquelas liñas que deixaron de existir», afirma Rubén.

Esta explicación non se aplica ao caso do 19, percorrido que nunca existiu. A investigación realizada polo comisario da mostra e a Compaña de Tranvías concluíu que do bus 18 pasouse ao 20 debido ao tipo de itinerario que seguen os autobuses da vintena. «Houbo un salto na numeración, que se fixo para os autobuses de arrabalde. Pasouse á seguinte decena, a dos 20, que van aos límites da cidade».

Que percorrido tiñan as liñas perdidas?

  • Liña 8: era moi similar á actual 6.
  • Liña 10: case idéntica á actual 11. 
  • Liñas 9, 9A, 13 e 13A:  tiñan un percorrido moi parecido entre elas e moi similar ás actuais 3 e 3A.
  • Liña 15: nos anos sesenta e setenta houbo un itinerario que conectaba a Cidade Escolar coa estación de San Cristóbal. Logo, nos 80, fíxose unha conexión entre o centro e o  polígono da Grela, pero que apenas houbo demanda.
  • Liña 16: estivo activa entre os anos 60 ou 70, sempre con trolebús e facía un percorrido entre Ciudad Escolar e Vos Mallos.
  • Liña 18: existiu durante a mesma época que a anterior e conectaba Puerta Real con Vos Mallos.

Que liña de bus é a máis moderna?

Moitos adoitan pensar que o bufo é o itinerario máis moderno, pero non. Inaugurouse no ano 2003, dous anos antes que o 21, que chega ata Novo Mesoiro. 

Cal é a liña de bus máis longa?

A liña de bus máis longa da cidade é a 23, que ten 10,8 quilómetros de media. Séguelle de preto a 24, con 9,3 quilómetros de media. No entanto, fai seis viaxes diarios onde estende o seu percorrido ata a urbanización Val Sur, o que deixa o itinerario máis aló dos doce quilómetros.